Sporten

Ik begin zo langzamerhand weer zin om wat aan sport te doen (voor de zwangerschap sporte ik 3-4 keer per week).

Maar wanneer mag je eigenlijk weer sporten? En dan doel ik meer ook dat je buikspieren belast worden. Ik doe namelijk aan waterpolo, wat erg op de buikspieren aankomt.

Daarnaast heb ik nog een vraagje, wist zo niet waar ik het anders deze vraag moest stellen. (had ook al rondgeneusd op borstvoeding.com, maar daar kom ik er ook niet uit).
Omdat ik borstvoeding geef, voelen mijn borsten (heb maat 70I) als bloemkolen. Gisteren voor het eerst op de fiets gezeten, dat was een drama... ze slingeren alle kanten op, wat zeer pijnlijk is. Heb een goede BH, daar ligt het hem niet aan, ligt hem echt aan de grote. Maar ik moet er niet aan denken om een contactsport, dus waterpolo te gaan doen.. moet er niet aan denken om er een tik(je) tegen aan te krijgen. Maar aan de andere kant, wil het liefst (mede door allergiën) zolang mogelijk borstvoeding te geven. Weten jullie of de borsten op gegeven moment wel minder gevoelig worden, of blijft het zo totdat je stopt met borstvoeding? Mijn zoontje is trouwens 6 weken nu.

Liefs Rixt

hoi,

welke maat had je hiervoor?
ik weet wel dat je borsten na een poosje wel kleiner en minder gevoelig worden.
ik kan niet zeggen dat die van mij nou zeer doen ofzo (alleen als ze een nachtje doorslaapt)

het lijkt me idd wel vervelend zo. en zeker met sporten!

mijn gyneacoloog zei vanmorgen bij de nacontrole dat ik nu wel weer mag beginnen met sporten, Kirsten is 6,5 week.
Maar liever nog niet zwemmen ivm open wond.
Ik moet goed naar mijn lichaam luisteren.

Van de borsten weet ik niet omdat ik maar 1 week bv heb gegeven. Na 2 dagen stuwing was het wel zo goed als over de gevoeligheid.
Maar maat I??? jemig zeg.. dat lijkt me zeer   doen...

nee, is geen pretje... ze zijn behoorlijk zwaar, wat ook wel tenkoste gaat van m'n rug. Daarom heb ik ook 's nachts een voedingsbh om, anders weet ik niet hoe ik moet liggen 's nachts. Moet zeggen dat je het niet ziet dat ze zo groot zijn, mijn schoonmoeder maakte laatst nog een opmerking dat mijn borsten niet zo groot waren. Toen ik vertelde dat het een I-cup was, schrok ze toch wel even :D

Ben blij dat ze niet nog iets groter waren, want dan was er geen bh in mijn maat. Je hebt ze wel in maat J (en geloof ook nog K), maar dan niet in mijn omvangsmaat. En 70 is eigenlijk al te ruim...

Maar ja.. ik moet het er maar mee doen.. ben blij dat ik goed borstvoeding kan geven, dat is met de dag meer genieten en het gaat steeds beter. Heb een heerlijk tevreden kereltje naast me liggen.

Moet volgende week ook voor nacontrole bij de verloskundige, dan zal ik haar ook eens vragen. Denk dat zwemmen op zich geen probleem meer moet wezen.

Las jouw verhaal ook dat je wond maar niet wil helen, junior. Lijkt me vervelend, maar snap ook niet dat ze geen actie ondernemen. Net alsof het normaal is dat je er zolang last van moet hebben... Dat je al meer moet herstellen van een keizersnede is al meer dan genoeg. Ik heb dan een knip gehad van 10 hechtingen, maar behalve het erop zitten heb ik daar geen last van gehad. Was gewoon supergoed gehecht (ze zijn er dan ook wel een half uur mee bezig geweest). Ik had Jelte alweer gewassen en aangekleed terug, toen waren ze nog aan het hechten... (helaas wel zonder (goede) verdoving, dus was wel pijnlijk). Hoop dat je wond snel heelt, dan voel je jezelf ook weer wat beter!!

Liefs Rixt

hoi rixt,

de gyneacoloog heeft gisteren een kweekje afgenomen om te laten onderzoeken of er geen bacterie in zit.
De linkerkant was eergisteren dicht maar is vannacht weer open gegaan..
Ik weet niet waar al dat wondvocht nog vandaan komt...

Junior, pfff.. frustrerend hoor dat de wond steeds weer openknapt. Lijkt wel alsof het gewoon niet goed gehecht is. Hoop dat  de wond zich gauw heelt, dan knap je zelf ook weer wat op!!  

het was wel goed gehecht, althans ik had krammen.
Die zijn er in het ziekenhuis eruit gehaald, en toen was de wond dicht. 4 dagen erna is die open gesprongen, en dan zijn het hele kleine gaatjes waar dus wondvocht uit komt.
Het moet er toch uit en zoekt dan de makkelijkste weg.
Hopelijk door de kweek van afgelopen week komt er wat uit...

Terug
Bovenaan