sporten

hoi dames,

Heeft iemand ervaring met sporten tijdens de zwangerschap en vooral tijdens de eerste drie maanden?

Ik speel zelf voetbal en het lijkt me verstandig om geen wedstrijden meer te spelen, maar zou wel graag willen blijven trainen op een rustige manier.

Ook heb ik van de week een hardloop wedstrijd, maar weet niet of het verstandig is om mee te doen.

Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

Liefs
 
Volgens mij mag je gewoon blijven sporten, al zou ik voetbal wel ff laten voor wat het is. toch wat te gevaarlijk met een rondvliegende bal.

Zolang je sporten vol kan houden gewoon doen, alleen probeer het dan wat minder intensief te doen.

Succes

Liefs ann
 
Zelf heb ik bij de oudste tot 10 weken gebasketbald.
Toen kon ik een klein bolletje boven mijn schaambeen uit voelen komen en vond ik het niet fijn meer (achteraf bleek ik bij de echo ook een week verder zwanger te zijn, dus klopte het ook wel dat de baarmoeder zo hoog zat al).

Ik ben toen overigens ook gestopt met trainen, omdat de rest zich in ging houden vanwege mij.
En bovendien... ik vond het zelf ook gewoon stukken minder leuk om niet zo intens te kunnen te spelen als ik gewend was.

Ben wekelijks bij de wedstrijden blijven komen, afentoe eens naar een training en voor mezelf.... ben ik gaan zwemmen haha.

Echt niet mijn ding, maar was eigenlijk best lekker en kon het doen wanneer ik tijd en zin had.
Dat heb ik gedaan tot de dag voor ik opgenomen werd in het zhuis met ruim 39 weken.
 
oh ja, die hardloopwedstrijd zou ik gewoon aan mee doen hoor.
Als jij je goed voelt kan het geen kwaad. Maar let even goed op je lichaam. Als je je vervelend voelt dan is het tijd om een stapje terug te doen.
 
Schijnt dat je wel uit moet kijken met een te snelle hartslag en verhoogde bloeddruk / lichaamstemperatuur. dit kan koortst opwekken bij de kleine.

ik ben gestopt met sporten deed altijd zumba maar 1x in de week maar goed, ben nu gaan zwemmen.
 
Heb dagelijks een te snelle hartslag en mijn cardio of gynea heeft nooit gezegd dat de kleine hier koorts van kan krijgen. Verhoogde bloeddruk krijg je niet van het sporten, wel van stress. En met een hoge lichaamstemperatuur moet je pas echt oppassen vanaf 38,5 graad.

Je mag gewoon sporten, zolang dat goed voelt. Zal zelf inderdaad oppassen met de rondvliegende bal. Maar zolang je benen je kunnen dragen, lekker hardlopen. Je merkt het vanzelf als het pijnlijk wordt en dat is dna het uitgelezen moment te stoppen. Bewegen blijft gewoon gezond ;-)

Sportse
 
Ik zou lekker blijven sporten. Ben zelf tot 5,5 maand blijven aerobicen (toen kreeg ik last van mijn banden met springen) en doe nu nog body pump, balance en combat en ben nu 27 weken. Je lichaam geeft het zelf aan als het niet meer gaat en zeker de sporten die je lichaam al gewend was, kunnen geen kwaad voor je kleine (inderdaad misschien een bal als je baarmoeder wat hoger komt)
 
de meeste die ik ken en voetballen stoppen zodra ze zelf weten dat ze zwanger zijn.. verzinnen desnoods blessure om niet te hoeven trainen en voetballen.. stel je krijgt een bal in je buik of een elleboog (per ongeluk) vergeef je je zelf nooit als t daardoor fout gaat met je kindje..
k ben daar miss heel makkelijk in ik kies voor mn kindje en dan sport ik maar niet die paar maanden..
@bilsbanaan mag dat nog bodypumpen? heb dit zelf ook gedaan maar dit is toch ook behoorlijk voor je buikspieren en dat raden ze toch af om iets met je buikspieren te doen?? dacht ik..
 
Terug
Bovenaan