sporten

Bedankt voor jullie reacties.. Ik heb er zeker wat aan.
Fijn om verschillende ervaringen te horen.

En mariettebl, ik zou het me inderdaad zelf niet vergeten als ik per ongeluk een elleboog in mijn buik krijg.

Marije dat lijkt me ook lastig dat je je moest inhouden tijdens sporten. Ik ben zelf ook best wel fanatiek en denk dat, dat mij ook wel tegen gaat zitten. Dus dan zou inderdaad alleen kijken bij de wedstrijden en soms de trainingen een beter wezen.

Ik heb samen met mijn man besloten, dat ik geen wedstrijden meer ga spelen. Ik voel me er niet prettig bij om een blessure te verzinnen, dus ga het gewoon tijdens de training in de groep gooien en rustig een balletje trappen.

Zwemmen is inderdaad een goed alternatief, ondanks dat het ook niet helemaal mij ding is.

Bedankt voor jullie reactie

Liefs Vlinder

 
@mariettebl: ik moet met body pump inderdaad wel bepaalde opties pakken om m'n rug te ontzien (omdat m'n buik niet de hele les de extra gewichten kan dragen), maar ik ga met roeien bv. niet te ver voorover en squatten gaat niet meer erg laag en voor buikspieren pak ik natuurlijk alleen de schuine buikspieren, maar verder gaat het prima.

Slim om die beslissing te nemen, als je er geen goed gevoel bij hebt. Dat is tenslotte gewoon het belangrijkste!
 
Sporten is juist goed tijdens je zwangerschap,maar je moet wel voldoende rust nemen.
Mijn VK raadde het ook aan om te blijven sporten.Ik doe aan fitniss (vooral veel cardio) en groepslessen zoals bodypump ed.
Bodypump mag zeker,maar geen buikspieren meer doen (heb je toch ook niks aan,want je buik wordt hoe dan ook dikker) en goed luisteren naar de signalen van je lichaam.
Bij krampjes of steken even gas terug nemen.
Ik ben inmiddels 20wk en sport nog 2x in de week.
 
Ik voetbal ook en ben er sinds de winterstop mee gestopt, train nog wel maar geen wedstrijden meer. Met de training doe ik ook niet al teveel mee met de partytjes omdat ik dan ook te fanatiek ben en mijn medespelers zich gaan inhouden voor mij. Ben nu net pas 14 weken zwanger van de eerste dus heb verder zelf geen ervaring hoe of wat qua sporten. Ga naast de voetbaltraining misschien wel aquaspinnen. Lekker in het water en niet te saai. Een vriendin van mij heeft dit lekker op eigen tempo tot 2 weken voor de bevalling gedaan, lijkt mij daarom perfect voor iemand die van sporten houd. Zwangerschapszwemmen is denk niet echt iets voor mij omdat ik voorheen altijd fanatiek gezwommen heb dus dat is niet fanatiek genoeg voor mij denk ik haha. Zou zeggen succes met sporten en je zwangerschap.
 
Hoi Vlinder,

Als zwangere gymdocent zou ik zeggen, luister naar je lijf.
Ik ben topfit en ga af op de signalen die mijn lijf afgeven.
Je bent zwanger en niet ziek, zo sta ik erin.
Je kind kan een hoop hebben, bewegen is juist goed.
Duels zou ik uit de weg gaan, maar wel lekker blijven spelen hoor en die wedstrijd gewoon doen!
Na 5 maanden, wordt je buik dikker en wordt het zwaarder om te rennen en dat zou ik dan minderen.
Ik ben 18 weken zwanger en geef fulltime les, geen probleem!
 
ten eerste vertrouw op je gevoel. Sporten is meestal wel goed om te blijven doen. De ene sport heeft wat meer risico's dan een andere. Zwemmen is bv ook heel goed. Luister goed naar je eigen lijf.

Ik deed/ doe aan schermen. Op zich geen gevaarlijke sport maar bij zwangerschap toch lastig. Ik heb het de gynacoloog gevraagd. Ze zei dat ik zonde problemen kon blijven sporten tot 14 - 16 weken. Daarna groeit de baarmoeder boven je schaambeen uit. Daarvoor zit je kindje dus goed beschermt maar zodra de baarmoeder boven je schaambeen uit komt kan je daar geraakt worden door een degen of een voetbal.

Ik was zelf te beroerd om te sporten toen.
Schermen kan je wel doen, in ieder geval trainen en je kan je tegenstander uitkiezen. Als je tegenover goede schermer staat die weet dat je zwanger bent - diegene kan ervoor zorgen je buik niet te raken. Met voetbal is dat natuurlijk moeilijker.

dus houd in de gaten of je baarmoeder al boven je schaambeen uitkomt - kan je ook verloskundige vragen om te voelen.
 
Ik rij paard.

Ik heb met de eerste tot 30 weken doorgereden. wel steeds rustiger aan en bi de tweede nu dus ben ik met 26 weken gestopt. Werd me te koud en geen zin meer om 's avonds na me werk nog weg te gaan.
 
Terug
Bovenaan