Spreidbroekje...??

Hallo,

We zijn inmiddels naar het ziekenhuis geweest eind februari  en daar hebben ze een echo EN rontgenfoto's gemaakt van haar heupjes. Ze hebben er iets op gezien en nu moeten we 3 april naar de orthopeed in hetzelfde ziekenhuis om te bespreken wat er moet gebeuren. Waarschijnlijk toch een spreidbroekje, denkt mijn huisarts. Baal er zo van! Ik heb inmiddels van jullie lieve meiden wel begrepen dat een kindje er nauwelijks last van heeft en dat onze (auto!)vakantie in juni gewoon door kan gaan, maar toch baal ik ervan. Twee kindjes en allebei om andere redenen steeds naar het ziekenhuis. We krijgen het niet kado. Maar goed, we gaan dus maar gewoon naar het ziekenhuis op 3 april en duimen dat het meevalt. Misschien is ze er met een paar maanden vanaf en hebben we daarmee voorkomen dat ze op latere leeftijd echt last heeft.

Groet,

Anouk
 
Hoi,

Rot voor jullie dat je waarschijnlijk toch een broekje moet. Wij moeten as maandag weer met ons ventje naar het ziekenhuis. Eigenlijk hadden we pas een afspraak op 12 april maar door zijn voorkeurshouding is zijn hoofdje niet helemaal recht en moeten we waarschijnlijk een helmpje. We hopen dat we dan ook een foto van zijn heupje mogen laten maken en dat het broekje dan uit mag. Afwachten misschien moeten we gewoon nog wachten tot 12 april maar we hebben goede hoop. Ik hoop voor jullie dat de afwijking meevalt. Wij merken toch dat hij door het broekje ook al heeft hij er geen last van een achterstand heeft met bewegen. Als hij 'savonds het broekje even uit mag dan kan hij veel meer. Laat je het nog even weten als je geweest bent. Ik zal voor jullie duimen,

Groetjes Renate
 
Hoi allemaal,

Onze dochter is bijna 10 maanden en moet nu voor 2 maanden een spreidbroekje aan. Ik vind het echt heel vervelend, maar inderdaad, beter nu als over een jaar. De afwijking is minimaal, dus de verwachting is dat ze het echt maar 2 maanden aan hoeft. Even een praktische vraag: heeft iemand een idee om de broekjes aan te passen zodat ze die aan kan?? Een rits erin of klitteband? Ik hoor het heel graag. Andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Groeten,
Gabrie
 

Hallo allemaal,

Groot nieuws voor ons: ze hoeft geen spreidbroekje! We zijn vanmorgen  in het ziekenhuis  bij de orthopeed geweest en die vond dat alles er prima uitzag. Geen spreidbroekje dus en geheel volgens het boekje gegroeid, gaf hij aan. Erg gelukkig mee!!! Bedankt allemaal weer voor de opbeurende berichtjes en het medeleven. Want ook al beseffen wij heel goed dat een spreidbroekje het eind van de wereld niet is, je wilt het toch echt liever niet!

Groet,

Anouk
 
Terug
Bovenaan