Sprong 4

<p>In mijn agenda zie ik dat binnenkort sprong 4 gaat beginnen...op internet lees ik een heleboel ‘horror’verhalen over deze sprong. Aangezien ik merk dat mijn zoontje bij elke sprong de 3 HHH’s duidelijk heeft gehad, ben ik dan ook erg huiverig voor sprong 4. Ik ben dan ook benieuwd hoe jullie hiermee om zijn gegaan? Wat deden jullie bijv. als ze s nachts ineens weer komen? Wij mogen niet meer voeding geven omdat hij al aan de max zitten, maar ik ben bang dat een speentje ook geen succes gaat zijn. Ik ben met name erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips en natuurlijk is elk kind anders, maar dan kan ik mezelf alvast een klein beetje gaan voorbereiden en wie weet valt het straks allemaal wel erg mee. </p>

Wel gewoon geven als hij daar om vraagt! Tijdens sprongetjes kunnen ze ook meer honger hebben!  Voor de rest als tip probeer alsnog de routines vast te houden, slapen, spelen eten ook al gaat dat heel moeilijk! Mijn zoontje  zit nu in zijn vierde sprong en het is een ramp. Spelen gaat bijna niet, hij huilt alleen maar, wilt bijna niet liggen, zitten gaat meestal wel. Inslaap brengen is een ramp dan ben ik overdag al vaak meer dan een uur verder voor hij slaapt. Hij drinkt wei ig of heel kort  toch probeer ik wel de routines aan te houden. En als hij niet wilt spelen ook prima dat komt wel weer. Ik knuffel hem dan maar gewoon. Gisteren avond wilde hij bijv opeens niet slapen en ben vier uur bezig geweest voor hij sliep ? het is een hele lastige sprong.

Herkenbaar: Je maakt je vooraf al druk hoe het zal gaan... die (onbewuste) spanning werkt je al tegen.
mij viel sprong 4 erg mee. Hij was echt niet 4 weken lang alleen maar HHH.
geen pijl op te trekken het gedrag. Ene dag ging prima, andere dag alleen maar “onweerswolkjes” boven de baby ?
probeer voor jezelf een modus te vinden om de boel de boel te laten als het een pittige dag is. Je bent er sneller doorheen dan je nu denkt. 
Mijn baby kwam vanaf 4 maanden ineens heel vaak in de nacht en nu met 6,5 maand nog steeds 4-5 keer per nacht. Ik ben daar lang gefrustreerd om geweest. Een voeding haalde niks uit, daar sliep hij ook niet op door. 
Maar zoals hierboven gezegd, als je denkt dat je baby er wel behoefte aan heeft, gewoon geven en even kijken of je de andere voedingen iets kunt minderen als je echt aan het maximum zit, maar het cb roept al snel dat je daaraan zit.
inmiddels heb ik ondervonden dat acceptatie van de situatie het leven van jou en je baby het makkelijkst maakt. 
Hopelijk valt de sprong je mee, laat het over je heen komen en haal alle energie uit de dagen die goed gaan en alle lachjes die je baby je toewerpt.
straks ga je genieten van het nieuwe kunstje wat je baby ineens kan!

Hier viel sprong 4 erg mee.. er zaten wel wat pittige dagen tussen en op die dagen is het in principe gewoon aan de behoefte van je kindje voldoen. Dan maar een dag geen huishouden en lekker knuffelen en de tijd ervoor nemen.
Naar bed brengen duurde soms wat langer, en je kan er heel gefrustreerd van raken maar wat ik dan denk is; het is voor hem denk ik vervelender dan voor mij. 

Volgens mij is sprong 4 hier ook net begonnen. Ons zoontje had net een paar nachten voor het eerst doorgeslapen en nu al 2 nachten heel vaak wakker. Vannacht om twaalf uur gevoed en om 3 uur wilde hij alweer. Hele nacht is ie om het half uur wakker geweest, heel vermoeiend allemaal. 
Overdag ook meer huilen en elke keer halve flessen drinken. 
Hoop niet dat dit echt 4 weken gaat duren.. ☹️

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben erg benieuwd. Hij is nu 14 weken en vannacht kwam hij ineens voor voeding. Ik hoop niet dat dit al het begin is van het sprongetje haha. Maar als ik het goed begrijp geven jullie allemaal wel voeding dus als hij komt ook al zit je al aan het maximale van 1 liter?

Ja ik althans wel! Ik geef dan wel borstvoeding maar hij komt nu opeens snachts ook meerdere keren  de ene dag wel de andere dag niet en voor het sprongetje sliep hij goed de nacht door! En anders de voedingen anders samen stellen kijken wat helpt! Maar als hij aangeeft dat hij honger heeft wel gewoon geven, anders kan het veel vermoeiender voor hem en jou worden! 

Nou de sprong is volgens mij begonnen. Sinds een paar dagen in de nachten ineens meerdere keren wakker en soms niet te troosten. Wij moesten hem altijd wakker maken om 23.00uur voor zijn flesje en gisteren begon hij ineens om 22.15uur heeel hard te huilen en dronk zijn fles binnen no time leeg. Zijn humeur is ook de ene keer super vrolijk en de andere keer zo chagrijning en huilerig. Ik hoop dat dit niet te lang gaat duren. Omdat hij altijd al zo hongerig is geweest mochten we sinds een paar dagen zijn laatste fles ophogen naar 210+7, dus ik wil in de nacht niet nog wat gaan geven, want dat wordt het echt te veel. Wat lastig allemaal...fijn die sprongetjes :(.

Terug
Bovenaan