Sprongetje vs rrr?

Hallo Kari, Karin en Sabine,

Ik ben het ook helemaal eens met jullie, ik denk ook wel dat het het sprongetje is want na het eerste sprongetje sliep ze ook opeens super goed.......
en ik vind het ook absoluuuut belangrijk om mijn kleintje nabijheid te geven op het moment dat ze het nodig heeft(en geniet er ook wel van om haar te knuffelen op zo'n moment), begrijp me niet verkeerd met de boekjes hoor, ik wil ook helemaal niet " volgens het boekje" opvoeden, maar ik wil wel het beste voor mijn kleintje, en aangezien veel kindjes baat bij deze manier hebben probeer ik het bij onze mop uit. Ik ben het er niet mee eens dat ik perse moet voeden als ze wakker wordt, zeker niet als je bv een kindje hebt dat minder slaap nodig heeft dat zou toch erg gek zijn... en wat als ze ouder worden, dan zou je zeker ook je kleintje in bed moeten houden tot de voeding?? Nee dat vind ik ook te ver gaan...
Via een forum als deze kun je dan alleen maar wijzer worden en vind ik het ook heel fijn om te horen dat het allemaal helemaal niet zo perse hoeft volgens het boekje....

en mijn moedergevoel is gewoon af en toe onzeker aangezien ik echt nog niet altijd weet wat onze mop nodig heeft op welk moment (op voeden na dan) vandaar de vraagjes en de boekjes....

Hai Nymue,

Ik doe ook aan RRR en geef bv. In interpreteer het net als Karin, alles in dezelfde volgorde, maar Lotta bepaald wanneer ze eet en slaapt. Als ze wakker wordt voed ik haar wel direct (is met bv geen punt). Ze blijft dan wakkker tot ze moe is en weer naar bed gaat. Soms voed ik dus om de twee uur, soms om de drie à vier uur. Ik merk dat haar wakkere tijd steeds langer wordt. Ze is dan soms twee uur wakker (incl voeden, badderen, massage, samen spelen, box etc) en slaapt dan maar een uurtje. Dan vraagt ze al weer om een voeding, maar er is dan toch al weer drie uur voorbij sinds de start van de vorige voeding. Haar wakkere sppeltijd wordt dus langer en op die manier kom ik aan de uren tussen de voedingen, zonder dat ze meer slaapt of veel wakker in bed ligt.
Nu geef ik bv dus dat is dan wel makkelijker, maar de tip van Dionne over et water lijkt me ook goed.
Maar ik wil me ook aansluiten bij jullie allemaal dat een boek natuurlijk nooit kan bepalen wat goed is voor je kindje. Ik neem uit boeken/internet/forum/vrienden datgene waarvan het mij aanspreekt en laat de rest voor wat het is.
En o ja, mijn dochtertje heeft na haar laatste sprongetje (met vijftien weken, ik begreep er niets van maar de te vroeg geboren weken schijn je erbij op te moeten tellen....) een superritme waarbij zij en ik slaap genoeg krijgen en ik zelfs weer meer tijd over houd voor huishouden, hobbies, forum etc. Dus wie weet... Knuffel haar maar lekker!!!
Gr Irene

Terug
Bovenaan