sprongetjes onzin

hoi,hoi,
Misschien is het allemaal achterhaald, maar ik moet zeggen dat in het boek "oei ik groei" toch wel veel dingen kloppen  . Zeker het sprongetje rond de 19e week klopte toch aardig.
Ik vind het wel leuk om te lezen.

groetjes Sonja

Ik heb het boek uit de bieb gehaald en heb er wel om kunnen lachen: het is geschreven in de trant van: slaapt je kindje nu meer? Of juist minder? of evenveel? dat kan aan het sprongetje liggen. haha ja, zo past alles in het verhaal natuurlijk.  

Ja hihi, dat het niet wetenschappelijk was dacht ik al een beetje toen ik het woord vooraf las. Daarvoor dacht ik altijd dat het echt op veel babies representatief getest was en dergelijke, maar hierin staat dat het in spanje met 18 moeders en zweden met 17 moeders getest is en vervolg onderzoek in nederland met 15 kinderen... Niet echt een stevige wetenschappelijk verantwoorde  steekproef zeg maar...
Daarom nam ik het in eerste instantie ook niet serieus. Op een gegeven moment was er een dag dat mijn meisje heel erg moeilijk en huilerig was, ik wist echt niet wat er aan de hand was dus belde een vriendin waarvan ik wists dat zij dit boek had en drie keer raden? Precies het 5 weken sprongetje! Sindsdien heb ik het boek van haar geleend en krijg toch wel het idee dat het vaak klopt. Misschien niet eens zo precies met de sprongetjes tijden, maar in ieder geval wel met de dingen die ze daarna plotseling kan. En inderdaad wat anderen hiervoor ook al zeiden, het is in ieder geval een troost als je even niet weet wat er nou met je kindje is.
Beetje jammer dat ik nu telkens zal denken, ohhh het is niet wetenschappelijk!
Ik hou mezelf liever nog even voor de gek. Ze zit namelijk nu in het vierde sprongetje maar is er behoorlijk goed onder... Hihi.
Liefs, Bebek

ach, ik vind het een goed excuus om mijn zoontje lekker op te pakken en te knuffelen als hij huiligerig, hangerig  en eenkennig is.

en over dat die auteur het commercieel uitbuit. tja, dat is gewoon slim van hem. doen er wel meer in mijn ogen (sonja bakker bijvoorbeeld, ik bedoel, elk weldenkend mens kan toch bedenken dat je afvalt als je 3 gezonde maaltijden eet en niet snoept). ik zeg niet dat ik dat goedkeur, maar er wordt zoveel gedaan om geld te verdienen.  

Whahaha, ik moet wel lachen om die reactie over de schrijfstijl! Dat is mij ook al opgevallen! Het is nog een grote  uitdaging om géén tekenen van sprongetjes te hebben..

Ik heb het boek wel, maar lees het nauwelijks. Of het wel wetenschappelijk onderbouwd is? Geen idee.  In mijn werk streef ik ook naar 'Evidence Based Practice', maar wat als iets niet wetenschappelijk onderbouwd is en toch mensen helpt? Ik denk dat het vooral belangrijk is welke (m.n. negatieve) gevolgen de informatie kan hebben. De informatie in het boek 'Oei ik groei' kan eigenlijk geen kwaad, dus wat dat betreft lijkt het mij niet zo belangrijk of het gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoek. Als het gaat over inbakeren of iets dergelijks, dan vind ik dat een heel ander verhaal.

Groetjes,
Dionne

Terug
Bovenaan