Ja hihi, dat het niet wetenschappelijk was dacht ik al een beetje toen ik het woord vooraf las. Daarvoor dacht ik altijd dat het echt op veel babies representatief getest was en dergelijke, maar hierin staat dat het in spanje met 18 moeders en zweden met 17 moeders getest is en vervolg onderzoek in nederland met 15 kinderen... Niet echt een stevige wetenschappelijk verantwoorde steekproef zeg maar...
Daarom nam ik het in eerste instantie ook niet serieus. Op een gegeven moment was er een dag dat mijn meisje heel erg moeilijk en huilerig was, ik wist echt niet wat er aan de hand was dus belde een vriendin waarvan ik wists dat zij dit boek had en drie keer raden? Precies het 5 weken sprongetje! Sindsdien heb ik het boek van haar geleend en krijg toch wel het idee dat het vaak klopt. Misschien niet eens zo precies met de sprongetjes tijden, maar in ieder geval wel met de dingen die ze daarna plotseling kan. En inderdaad wat anderen hiervoor ook al zeiden, het is in ieder geval een troost als je even niet weet wat er nou met je kindje is.
Beetje jammer dat ik nu telkens zal denken, ohhh het is niet wetenschappelijk!
Ik hou mezelf liever nog even voor de gek. Ze zit namelijk nu in het vierde sprongetje maar is er behoorlijk goed onder... Hihi.
Liefs, Bebek