Spugen lang nadat fles is gegeven

<p>Een kleine breinbreker die ons al enkele weken bezig houdt.</p><p>Onze kleine meid spuugt regelmatig melk terug. We weten dat die mondjes maat erbij horen. Het is vaak veel meer dan dit. We houden ons al langere tijd aan alle tips die op internet te vinden zijn. Toch blijven wij verbaast dat ze soms twee uur of langer na haar voeding melk terug geeft. Soms meerdere keren na elkaar met lange tussenpozen. We hebben gelet of er een patroon is. Die lijkt te ontbreken. Het valt of staat niet met rustig de tijd nemen voor de voeding (dat doet ze zelf al), we stoppen tussendoor altijd voor een boertje en even laten zakken. De voedingepositie is redelijk recht en ook daarna laten we haar daarin zitten om vervolgens nog over de schouder die boer te laten komen. Nu lezen wij dat het goed kan zijn om daarna nog 30 minuten haar rechtop te laten zitten. Ik moet eerlijk zeggen dat daarmee de voeding dan meer dan hander half uur gaat duren. Dat lijkt mij toch niet de bedoeling? Ik kan haar zelf persoonlijk niet een half uur rechtop houden. Ze zit meestal toch niet stil of is al diep in slaap. Een draagzak is ook geen garantie. Soms heeft ze daar lang in gehangen en kan er alsnog als we haar neerleggen melk terug komen. Het is een raadsel... Haar luiers zijn okido, ze is alert, dus al te veel zorgen maken wij ons niet. Toch vragen wij ons af of we hierin nog iets kunnen veranderen. Haar 2 a 3 keer per dag omkleden omdat ze alles onderspuugt is ook geen feestje. Het cb had gezegd dat met drie maanden het maagklepje steviger wordt. Is dit een kwestie van nog even volhouden? En heeft iemnad nog een tip om naar omhoog te houden, zonder dat dit een fysieke belasting voor mijn armen is? De wipstoel is ze net te klein voor, daar zakt ze met negen weken nog steeds in weg. </p>
 
Ps dit is niet bij iedere voeding het geval. Er zijn dagen bij dat het bij een mondje blijft en dagen zoals nu enkele achter elkaar dat ze het met regelmaat wel doet. Een groot raadsel...
 
Ik weet niet wat voor voeding je geeft maar misschien kan jr een omneo of comfort proberen die zijn wat dikker. 
 
Mijn zoontje heeft er ook last van. Wij voeden hem ook in een bijna rechte houding. Nog wel iets liggend. En na die tijd zit ik toch echt nog 15 minuten met hem recht op. Ik zet hem altijd met zijn rug tegen mijn buik aan.
Maar Twan heeft wat last van reflux. Erg vervelend maar we hebben nu al een aardig patroon waardoor het steeds beter gaat. 
Maar ook wat jij zegt soms moet ik een paar keer per dag de kleren verschonen. 
Ik hoop dat jij ook een patroon vind waardoor ze misschien iets minder spuugt. 
Wij hebben flessen van dr Brown ook dat werkt al beter. 
Succes met je kleintje!! 
 
Hier ook, nu sinds twee dagen nutriton erbij aant doen (maar 1 klein schepje) en het terug geven is al veel minder en sowieso niet meer heel lang erna... misschien een optie?
 
Ik lees net op internet dat omneo comfort voor baby's met buikkrampjes rn moeizame ontlasting is. A.r. voeding is voor het spugen. Dank voor de tip. Ik zie dat ik hiervoor nog eens contact op mag nemen met het cb. Ga ik morgen doen. Wellicht is iets dikkere voeding de uitkomst.
 
Dat zitten tegen de buikheb ik geprobeerd. Renee is vaak snel slaperig of te bewegelijk om zo te blijven zitten. Ik zal het nog eens geduldig uitproberen om te zien of we een hpuding hierin kunnen vinden. Reflux is heel vervelend. Echt dat vele terugspugen is niet dagelijks. Ze zit net tussen actieve reflux en normaal in. Sterkte hiermee. Mijn zus heeft ook zo'n kindje gehad. Het is pittig om hierin een balans in te vinden.
We gebruiken vanaf het begin al de flessen van dr brown. Hebben jullie eerst met het cd overlegd of zijn jullie gewoon gaan proberen met nutriton?
Hoe is jullie ervaring met ontlasting? Is het een erge verstopmiddel of valt het wel mee?
 
Terug
Bovenaan