Spugen lang nadat fles is gegeven

Tip voor rechtop zitten en boertje laten: zet je kindje op je knie en houd 1 hand tegen zijn rug en met de andere hand ondersteun je zijn nekje. Werkt bij ons goed om te boeren en je belast je armen niet heel erg. 
In ieder geval een fijne afwisseling met over je schouder ☺️
 
Dank je voor je tip Afrikababy. Mijn dochtertje is zo bewegelijk soms dat dit niet altijd gaat. Ze was wel rustig genoeg om nu een poosje met haar rug tegen mijn buik te zitten. Overig erg leuk om te doen.
We hebben van het cb inmiddels ook het advies gekregen om de melk in te dikken. Ik hoop dat hiermee, en met jullie houdingtips die we gewoon gaan afwisselen, iets minder aan verkleedpartijtjes hoeven te gaan doen ;-)
Ik zal over een weekje laten weten of het werkt.
 
Wat fijn! Het gaat goed hier. Door het indikken spuugt ze nog heel weinig. In ieder geval niet meer na enkele uren. Soms nog wel direct na de fles. Dat is dan een hele grote mond vol... en dat is okay. Ze bleef stug op 90 ml hangen, terwijl ze met haar gewicht meer mag. Doordat we een grotere speen nodig hadden, klokte ze de voeding behoorlijk snel weg. En ze had nog honger. Inmiddels zitten we op 150 en af en toe 180 (hetgeen ze mag hebben) en slaapt ze af en toe langer tijd in de nacht door. Er zit nog geen ritme in. En er komt een tweede sprong morgen aan... wij verwachten dat dit vanzelf komt. We gaan gewoon mee met haar vraag op voeding in de nacht.
Momenteel heeft ze wel zichtbaar meer darmkampjes. Die duren nooit lang en ertussen is ze een blije baby. Poepen kost haar ook wat meer. We zien nu echt wanneer ze bezig is. Voorheen nooit, het toen ook zo dun. De poepluiers zijn wel meer. Eerst om de dag en nu soms twee op een dag. Het is duidelijk dat ze er nog aan moet wennen. Ik heb gelezen dat je dit zo’n twee weken de tijd mag geven. Dus dat doen we dan ook. In ieder geval zijn wij blij met deze ontwikkelingen en houden haar goed in de gaten. Dank je wel voor alle tips.
ps boeren zittend gaat nu ook. Haar nek is wat steviger, waardoor ze ook echt kan zitten. Wat een vooruitgang ☺️
 
Wij hebben ook dit probleem, alleen is het spugen bij ons verborgen. Je hoort hem plots hard slikken en dan snurken omdat het tot in zijn neus komt. Hij heeft dit na de voeding en ook 2uur daarna. Wordt er snachts ook wakker van. 
Hij is nu 2,5 weken en zijn nu een week en half met nutriton bezig. 1 schepje op 90 en nu op 120 omdat hij meer drinkt.
In het begin leek het inderdaad te beteren en slikte hij minder, maar nu is het terug erger. Ook na zijn fles krijst hij erg. Ik denk van de verborgen reflux. 
Zouden we de nutriton nog verder opdrijven? Hoeveel doen jullie erin? Wij hebben de Nutrilon HA melk. 
Groetjes
 
 
 
 
Wij gebruiken nu op 150 ml 1 1/2vschep en op 180 2 scheppen. Hier doet ze het prima op. Soms spuugt ze nog, vaak een kwestie van te snel drinken of niet goed genoeg laten zakken. Aangezien haar darmen er wat moeite mee hebben, voelt het niet goed om meer nutriton toe te voegen. Wij gebruiken dus het minimale. Ik heb begrepen dat op nutrilon A.R. 1 3 scheppen verdikkingsmiddel op 100 ml wordt gebruikt. Wellicht is dit voor jullie een betere optie, aangezien jullie kleine nu nog meer spuugt. Ik zou overleggen met het cb. Hebben wij ook gedaan en zijn goed geholpen. Daarna je gevoel blijven volgen. Voor ieder kindje liggen de verhoudingen anders.
 
Terug
Bovenaan