spugen na koemelk

hoi,

wij zitten met een vraag en ben benieuwd of andere kindjes er ook last van hebben.
onze zoon thijs van 11 maanden (27-12-2004) blijft spugen na een fles koemelk.
we hebben ook in het ziekenhuis gelopen met hem vanwege het spugen toen moesten we overstappen naar nutrilon en toen ging het goed en daar zit ook koemelk in dus denk niet dat hij alergisch is.
maar nu zijn we toch weer terug gegaan naar de koemelk omdat hij bijna een jaar is en bij onze andere zoon van ruim 2 is het goed gegaan.
maar nu begint hij weer te spugen en stappen we toch maar weer terug.

 hebben meerdere ouders dit mee gemaakt en wat hebben jullie gedaan??

ik weet het niet meer echt wat het zou kunnen zijn.

groeten brigitte,bas en thijs
 
Hoi Brigitte,

Wat het probleem zou kunnen zijn is dat de koemelk niet vet genoeg is.
Sommeige kinderen spugen van halfvolle meklk wel en van vollemelk niet.
Mischien kun je dat nog eens proberen.
Groeten Marieke mv van Rick 2jr en Joost 12wk
 
hoi,

bedankt voor je reactie maar volle melk hebben we ook al geprobeerd en helaas.

maar ik heb eens zitten zoeken bij alergie en hij heeft toch wel kenmerken van een koemelk alergie maar nu vraag ik me af kan dat ook in een hele zwakke vorm zou kunnen voorkomen??
heeft iemand hier misschien ervaring mee.

groeten brigitte bas   en thijs
 
Hoi Birgitte,

Koemelkallegie heb ie in verschillende vormen en ook verschillende uitingsvormen.
Onze oudste heeft ook een koemelkallegie en dat uit zich in eczeem.
Maar waneer hij producten krijgt waar mogelijk sporen( heel kleine deeltjes)
in zitten reageert hij niet.
Je kan via de huisarts een verwijzing vragen voor een dietist, en samen kijken wat je weg kan laten uit de voeding en waar je vervanging voor moet zoeken.
Helaas kan je niet gelijk alle melk vervangen door bijvoorbeeld soja melk want als een kind allegiegevoeling is kan hij makkelijk een sojaallergie ontwikkelen.
Mischien moet je nog gewoon een poosje doorgaan met opvolgmelk.
Onze oudste is nu 2 en kijgt hypoallegene opvolgmelk voor kinderen van 6 tot 12 maanden. En daarbij af en toe wat soja melk en dat gaan nu ook goed.
Groeten Marieke
 
hoi marieke,

bedankt voor de reactie ik heb een afspraak gemaakt voor bij de huisarts voor volgende week donderdag.
ik hoop dat daar wat meer uit komt,had het op het cb ook al gevraagt maar ja die doen hier weer eens zo vaag daar heb je niet veel aan jammer genoeg.
hij heeft bij kleine hoeveelheden er ook net zo veel last van maar met echte koemelk zo in een fles is het raak.
ben blij te horen dat het ook bestaat in mindere vormen want ik ken het alleen in zware vorm.

groeten brig,bas en thijs
 
hoi marieke,

nou we zijn de hele dag in de weer geweest en nu even tijd om je te laten weten hoe het bij de dokter was met thijs.
nou na het vertellen van het spugen en uitslag op zijn wangen zei hij eigenlijk al gelijk dat hij koemelk alergie heeft en over een half jaar weer een keer uit proberen om melk te geven en als dat dan niet goed gaat gewoon weer een half jaar later proberen.
en nu gewoon melk en vla enz vermijden en kaas met maate, maar we komen er wel.

hoe is het met jou kinderen???

groeten brigitte bas en thijs
 
Hoi Birgitte,

Het is goed om te weten waar het vandaan komt.
Met Rick moeten we nog steeds uitkijken met melk. hij krijgt nu soja melk en daarnaast nutramigen2 zuigelingen voeding.
Dit is alleen erg duur maar krijgen het gelukkig vergoed door de verzekering.
Wat moet je nu gaan geven dan om de melkproducten te gaan vervangen?
Ik zou als ik jou was wel een verwijzing vragen voor een dietist, die kan precies uitrekenen wat je nodig hebt om bepaalde voedingsmiddelen te vervangen.
Heb daar erg veel baat bij gehad.
Hier gaat alles goed zolang Rick geen melk binnen krijgt is hij schoon van eczeem.
Onze Jongste Joost groeit als kool en heeft nog geen eczeem dus ik hoop dat hij er geen last van heeft. Wordt een stuk makkelijker van als we gaan bijvoeden.
Rick groeide namelijk maar eg matig in gewicht. Lengte was altijd gemiddeld of net er boven en het gewciht was er altijd ver onder. Tot dat ik op dieet ging ivm borstvoeding, daarna beog ook hij goed te groeien.
Groeten Marieke
 
Terug
Bovenaan