spugen, poepen en weinig drinken

baby glenn

New member
Xilyano is sinds gisteren net als mij ook ziek. Hij had gisteren 38,4 en sliep heel veel. Hij dronk wel nog 180. Nu had ik hem gisterenavond voor het slapen gaan een zetpil gegeven. De koorts is daardoor flink gezakt. Begin de middag had hij nu 37,4 dus dat is netjes. Maar vanmorgen wilde hij maar 150 drinken en vanmiddag maar 130 en 1,5uur daarna begon hij te spugen. Nu vanavond rond half 6 70 gedronken en even later begint hij te poepen echt hij zat er echt tot z'n nek toe onder, zo zielig. Kheb hem gelijk in bad gedaan en toen heeft hij daarna nog 50 gedronken. Dat was 18.45 en dat zit er nu gelukkig nog in. Want spugen en poepen is niet goed en als hij dan weinig drinkt...ben dan bang voor uitdroging.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
 
Hai meid,

Wat vreselijk zeg! Hier ook allemaal ziek, bah! Hardnekkig griepje hoor.

Ik denk dat je je niet echt zorgen hoeft te maken, Xilyano is idd ziek maar zo'n poepluier tot zijn nek is wel 'normaal' als ze ziek zijn en/of koorts hebben. Dean en Jack hebben dat ook als ze koorts hebben of ziek zijn (bv vaak na de prikjes) Wat betreft het spugen, spuugt hij heel zijn fles eruit?

Hij heeft nu in totaal sinds gister 580cc gedronken en volgens mij moeten ze minimaal 500cc vocht binnen krijgen per dag om uitdroging te voorkomen. Uiteraard goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd gewoon even de hap bellen en anders morgen naar de huisarts. Better safe than sorry, toch?

Hoop dat jullie gauw opknappen!! Best pittig hè, als je jezelf ook niet goed voelt.

Liefs Lynn.
 
en mischien vaker drinken aanbieden nu even ?
Beterschap , en Sinaspril door de melk geven als hij diarree heeft . Dat is vloeibaar pcm .
 
Vervelend, maar als ik het zo lees drinkt hij wel?

Let er even op dat hij ook plast. Als dit weinig tot niks is moet je wel ff aan de bel trekken bij de ha.

Sterkte.
 
Vervelend. Hier ook meegemaakt.
Zolang je kindje drinkt, plast en verder geen koorts heeft is het goed. Wat er al wordt gezegd, vaker drinken aanbieden bijv. 120cc ipv 180cc om de 3 uur.

Ik was toen voor de zekerheid naar de huisarts geweest, kreeg de tip om hem goed in de gaten te houden. Het komt allemaal wel goed.

Beterschap.
 
Hij heeft nu 470 gedronken over heel de dag. Net nog 20 meer wil hij niet, ik heb hem wel vaker laten drinken nu. Nu gaat hij zo de nacht in. Ik vind het echt zielig. Vannacht anders nog maar een keer wakker maken om te drinken. Hij had om 7.45 38 dus weer koorts ook. Als het niet gaat ga ik idd maar even de hap bellen...kijk het nog even aan.
 
Hoe is het vannacht gegaan meid? Hoop dat hij inmiddels koortsvrij is. Neem het zekere voor het onzekere hoor (maar dat weet je zelf ook wel)
Zo rot als je kind(jes) niet lekker is/zijn.

Sterkte!!
 
Terug
Bovenaan