Spugen

Ons dochtertje van 7,5 maand spuugt vrij veel. Met name als ze na het eten in de box op haar buik ligt of als ze door de kamer kruipt. Johannesbroodpitmeel door haar opvolgmelk is al een hele verbetering, maar toch spuugt ze ook nog steeds na het eten van brood, liga of groente. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
hoi,

Ons dochtertje spuugde ook ontzettend veel. Johannesbroodpitmeel hielp niet eens en door iedere fles kreeg ze Nut*ix heen wat wel hielp maar zodra we ze ook in de box legde en ze ging op dr buikje liggen kwam het er ook gewoon weer uit :-(
Zo ook dus de fruithap, groentehap.
Was echt ellende...

Wij zijn op een gegeven moment gestopt met dr fruithap omdat ik het idee had dat het daar van kwam en sindsdien spuugt ze eigenlijk niets meer.
Iets van fruit op dr boterhammetje kan ze wel verdragen.
Nu is ze inmiddels alweer een paar maandjes ouder en is het spugen bij ons over...bij ons ging het rond de 7 maanden ook langzaamaan over...

Succes ermee!

Groetjes, Esther...
 
Hoi anoniem,

Wij hebben er ook ervaring mee!! Na elke voeding kan ik wel wat verwachten.
Alle tips die ik kreeg hielpen niet. En een tijdje wachten met spelen ook niet. Zelfs vlak voor een volgende voeding spuugt ze nog.
Hoeveel voedingen krijgt je dochtertje nu?
Ons dochtertje krijgt Friso Comfort. En sinds dat we overgestapt zijn op 3 flesvoedingen (2 flessen en 1 pap) spuugt ze veel minder.
Na het eten leg ik ze meestal op bed en gaat ze lekker slapen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes Laura
 
Wij geven haar nu ook Friso Comfort en ze krijgt nu inderdaad ook 3 flesvoedingen. Maar nog komt er na het eten altijd wel wat terug. Hoe oud is jouw dochtertje?
 
Hoi anoniem,

Mijn dochtertje is 7 maanden.
Gisteren was het weer erg. Ze was pas om kwart voor 6 wakker dus om 6 uur eten gegeven en tja dan leg je ze natuurlijk niet gelijk op bed. Dus lekker laten spelen. En ja hoor heel het boxkleed en haar speelgoed eronder. En nu ze "normaal" eten eet stinkt het ook nog zo. (vies praatje, sorry)
Leg je je dochtertje ook op bed na het eten? En kan ze het ook nog vlak voor de volgende voeding?

Groetjes Laura
 
Hoi Laura,
Precies hetzelfde als bij ons. Het ruikt nu inderdaad heel zuur. Ik heb wel het idee dat het erger wordt als ze moe is. Ze is al erg druk van aard, maar dan wordt het nog erger. Ik denk ook dat haar drukke karakter ermee te maken heeft. 's-Morgens na haar papfles spuugt ze nauwelijks. En inderdaad, ze kan vlak voor een voeding nog boeren en spugen van de vorige voeding (ook al toen ze heel klein was), waardoor ik het idee krijg dat ik haar helemaal vol stop met eten, maar ze eet normaal en is geen hongerige baby ofzo. Aan de andere kant is het ook weer niet zo dat ze ooit eten weigert. Wat ik haar voorhoud eet ze op. 's-avonds leg ik haar ook een kwartiertje na het eten in bed. Meestal gaat dat prima. Een enkele keer gaat ze dan nog in haar bedje rondkruipen en dan moet ik dus haar hele bed verschonen.
 
Hoi,

Ja ik herken het helemaal. Mijn dochtertje is alleen niet zo druk. En alles wat ik voorschotel eet ze. Nu ik dus minder geef is het wel minder.
Soms spuugt ze ook in haar bedje. Dan is ze op haar buik gaan liggen. En dan kan ik inderdaad haar bed verschonen. Ik heb ook nog steeds een hydrofiele luier onder haar hoofdje. In de hoop dat ze het dan daarop doet. Maar meestal net ernaast. Zal je altijd zien!

Groetjes Laura
 
Terug
Bovenaan