Spugen

Ach, het zal wel weer over gaan. Ik heb niet het idee dat er echt wat aan de hand is. Misschien zo'n maagklepje dat nog niet helemaal goed sluit ofzo. Ze groeit goed en is tevreden, het is alleen praktisch gezien een beetje vervelend
 
Nee inderdaad. Ze heeft er geen last van!! En dat is het belangrijkste vind ik! Op het cb hebben ze ook gezegd dat het vanzelf overgaat. We wachten wel af en de wasmachine draait gewoon een keertje extra hahaha
Groetjes Laura
 
hoi

ik herken het helemaal.
onze zoon is over 1 week 5 maanden en wij hebben precies het zelfde hij is erg druk overdag en soms lijkt het net of hele voedingen er uit komen.op een geven moment stinkt het ook erg zuur. want hij spuugt bv ok net voot de andere voeding. met slapen nergens last van gaat na de laatste fles om 8 uur naar bed en smorgens niks gespuugt dan krijgt hij weer de fles en gaat terug naar bed tot een uur of half 10 en dan wordt hij wakker en gaat in zijn bedje spelen draait dan bv naar zijn buik en hup daar komt het.
als hij zo druk is spugt hij dan ook meer als dat hij rustiger is maar ja hij is altijd erg druk.
En in de box om de paar seconden hup weer op zijn buik. het is dus heel herkenbaar. ik denk dat het toch wel komt door dat maagklepje wat nog niet zo goed sluit reflux noemen ze dat hij heeft ook al paar maanden een drankje dat heet zantac en dat is voor het maagzuur dat het niet zo brand als het om hoog komt want hij had er erg veel last van dat het brande en zeer begon te doen. nu spuugt hij al lachend verder en vind het niet erg ze zeggen ddat het minder wordt wanneer ze meer rechter op zitten en gaan lopen en door vaster voedsel dus dan nog maar lekker wassen en poetsen.
hij heeft er geen last van en groeit als kool.

 
Hoi Jenny,

Bedankt voor je reactie. Weet je misschien hoe lang het ongeveer gaat duren voordat dat maagklepje goed sluit? Ik word er af en toe een beetje moe van om heel de tijd met een doekje achter haar aan te lopen.
 
Goh wat is dit herkenbaar zeg!
Onze dochter is nu 15 weken en blijft ook veel spugen.
In het begin hadden we nutrilon 1, maar vanwege de erge darmkrampjes, moeizame ontlasting en erg veel spugen zijn we overgegaan op nutrilon omneo. Alles verbeterde behalve het spugen en sinds ze bijna 3 maanden is zijn we overgestapt (na overleg met cb) op friso comfort 1 maar nog spuugt ze redelijk veel. Wel niet zo veel als met de omneo maar toch.

Ze heeft ook meestal een spuugdoek om en in de box heb ik een hydrofiele luier liggen om de spuug op te vallen. Ze rolt nog niet e.d. dus alles zit er niet onder. Maar je blijft idd wassen.

Ik dacht dat het maagklepje ongeveer goed sluit als ze 1 jaar zijn.
 
Terug
Bovenaan