spugen

Hallo!
Ons kindje van 5 weken spuugt bijna elke keer na de voeding. Zo erg dat we echt alles (kleertjes, bedje) weer kunnnen verschonnen. We wachten altijd netjes op het boertje. Wie weet waar het aan kan liggen en wat er misschien aan te doen is?
Alvast bedankt.

wij hadden dit ook. Helaas kun je er weinig aan doen. Op het cb zeiden ze dat dit komt omdat de afsluiting van de maag nog niet volgroeid is bij baby's.
Wij zorgden ervoor dat we altijd spuugdoekjes bij de hand hadden en deden op een gegeven moment een slabber om, zodat die ondergespuugd werd en niet de kleertjes.
Onze dochter is nu drie maanden en het is nu al een stuk minder geworden.
succes!

Ja, ik had dat ook met mijn kind. Dat heeft geduurd tot hij ca. een jaar oud was. Vooral toen hij ging kruipen was het iedere paar minuten een kwak. Heel vervelend. Zelf gebruikte ik i.p.v. spuugdoeken kleine handdoeken of gastendoeken. Verder heb ik wel eens positief nieuws gehoord over het toevoegen van johannispitmeel aan de voeding, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

je zou een schepje nutriton (johannesbroodpitmeel) kunnen geven! half tot heel schepje. Hebben ze ons ook gezegd op het CB en gaat heel goed. Ook de ontlasting werd er beter door bij onze dochter!Het blijft beter zitten dan!

als je friso gebruikt kun je overstappen op friso-comfort,dit krijgt mijn dochtertje ook en het spugen was in 1 keer over,deze voeding is dikker, (je moet hem aanmaken met kokend heet water,je krijgt dan de dikte van vla),ik geloof dat dit komt door johannesbroodpitmeel (oef,lang woord)

vervelend he mijn zoontje is nu 5 maanden en spuugt ook wel al minder dan het geweest is ik gebruik nu friso comforten 2 eetlepels nutrix rijstebloem ,maar dat mag jij nog niet gebruiken omdat je kindje nog te jong is.bij mij zeiden ze ook dat er helaas niets aan te doen is ik blijf nu meestal een tijdje met hem op de arm zitten dat hij rustig is dan gaat het ook een stuk beter nou heel veel sterkte groetjesssssss

Mijn zoontje is nu 8 weken en kan soms ook aardig spugen maar ook wij hebben veel baat bij Nutriton(johannesbroodpitmeel).De voeding wordt er dikker door zodat het beter in de maag blijft en hij schrokt ook wat minder.Ik zal het zeker proberen als ik jou was.Groetjes.

Terug
Bovenaan