spugen!

hallo!

onze zoon spuugt nu nog regelmatig na het laten van een boertje(is nu bijna 7 maanden)of zelf 2 uur na de voeding dat nog wat omhoog komt.op cb zeiden ze dat dit niet erg was als het maar niet in grote hoeveelheden is.onze zoon spuugt de ene keer meer dan de andere keer.

groetjes
 
Hoi,

mijn zoontje spuugde ook altijd veel (meer dan een mondje terug). Op aanraden van het CB hebben we toen Nutriton door zijn flesje gedaan (dit kon natuurlijk alleen bij   zijn flesje (hij kreeg BV, maar overdag als ik werkte BV uit een flesje (tot 6 maanden), later alleen KV)). Dit is Johannesbroodpitmeel en verdikt de melk in het maagje, waardoor het minder snel omhoog komt.

Werkte bij mijn zoontje als een trein.
Te koop bij de drogist en apotheek.

Hij is nu 9 maanden en sinds een maandje doe ik het er niet meer doorheen. Hij spuugt nu ook niet meer.

groetjes,
Judith
 
Hoi tweeling,

Mijn zoontje is bijna vijf maanden en heeft eigenlijk nooit veel gespuugd, maar sinds enkele weken vind ik het erg toegenomen. Soms komen er wel vier golven uit. Ik vraag me dan af of hij niet teveel drinkt (misschien heeft hij alleen maar zuigbehoefte). Ook na twee uur kan er nog een golfje uit komen. Dit weekend ben ik begonnen met het afbouwen van mijn bv. Na de voorraad bv die hij nu nog krijgt ga ik met Nutrilon standaard beginnen. Misschien dat dit wel binnen blijft.


Groetjes van Martine
 
Hoi,

In mijn herinnering kon je Johannesbroodpitmeel ook geven als je bv geeft. Eerst een paar hapjes van dat papje en daarna aanleggen. Na het voeden kan je ook weer eindigen met een hapje van het papje.

Hier  de link naar de Nutricia site waar informatie over Nutriton weergegeven staat. Onder andere informatie over wanneer je het mag/kan gebruiken en hoe je het moet gebruiken. Bij kinderen onder de 6 maanden wordt op hun site geadviseerd om, alvorens je het gaat gebruiken, contact op te nemen met het CB.

Groetjes Marieke

 
Onze dochter heeft vanaf het begin ontzettend veel gespuugd....

Meerdere keren per dag verschonen (zowel moeder/vader als kind), leek hier normaal.
Wij zijn toen in overleg met het consultatiebureau begonnen met FRISO COMFORT.
Het spugen werd wel minder, maar was niet over.
Pas toen ze met "vaster" voedsel begon (dé échte hapjes dus), toen ging het een stuk beter.
Ze kon toen zelfs 2 dagen dezelfde kleertjes aan

Succes ermee
 
Hoi,

Onze zoon had ook heel veel last van spuugen geen reflux maar er kwam naar iedere fles wel een aantal keren een mond melk uit.
Wij hebben onze flessen uiteindelijk minder in gedaan van 210cc naar 180cc en daarmee was ons spuug probleem opgelost. Of in ieder geval terug gebracht tot een mondje tijdens het boeren.
Misschien heb je er iets aan.
 
Hoi,

Even terugkomend op mijn eerder berichtje en de reactie van marieke76.

Helemaal vergeten: je kan johannesbroodpitmeel inderdaad ook geven als je bv geeft. Ik vond dat wel een beetje een gedoe.  Je moet er een papje (wordt een soort gelei) van maken en een paar hapjes voor en een paar hapjes na het  drinken.  
Mijn zoontje was toen  geloof ik ongeveer  2,5 maand toen we ermee begonnen  en vond het lepeltje maar raar. Bovendien smaakt de gelei.  Dus dat ging wel een beetje lastig.
Maar het kan dus wel!

Judith


 
 
Terug
Bovenaan