Spugen,

Hi allemaal,

ik zal me even voorstellen, ik ben sandra en 15 augustus moeder geworden van Wesley. Hij dronk in het begin helemaal niet goed uit de fles, en had echt opstart problemen..maar nu hij eindelijk snapt wat hij er mee moet doen, is hij weer veel te gulzig!! wat gebeurt er, hij spuugt alles weer uit, tijdens de voeding, maar ook nog een uur later als hij lekker ligt te slapen..
terwijl hij wel gewoon een flinke boer heeft gelaten?

weet iemand hoe dit komt? of eventueel te voorkomen, ik vind het gewoon zielig, en moeilijk om hem dan in zijn bedje te leggen, bang dat ik hem niet hoor.

ik gebruik avent flessen.

liefs san

Hoi hoi,

Ik weet niet of je al een speen hebt gporbeerd met een kleiner gaatje. Zelf heeft mijn zoontje ook flink gespuugd en ik gebruik nu Johannes broodpitmeel (Nutritin). Het is verkrijgbaar bij de de drogist. Het maakt de voeding wat dikker, zodat het kindje de voeding wat minder snel weg drinkt en het valt iets zwaarder op de maag waardoor het kindje het niet zo makkelijk uitgespuugd krijgt. Dit hielp bij ons erg goed en we gebruiken het nog steeds. Hij is inmiddels 15 weken. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes

hoi sandra

Ten eerste van harte gefeliciteerd met je mooie zoon

Wat vervelend dat hij nu zoveel spuugt. Je vertelde dat hij vrij gulzig drinkt dit kan dus betekenen dat hij niet alleen melk drinkt maar ook lucht. En dat is natuurlijk niet zo lekker in zijn buikje. Wat je kan proberen is difrax flessen gebruiken. Deze zijn krom zodat een baby nooit/ tot weinig lucht binnen krijgt.

Ik las ook dat hij spuugt als hij in bed ligt. En dat ongeveer een uur na de fles is. Ik weet niet of je het al doet maar als hij de fles heeft gehad is het beter om hem in een wipstoel te zetten of op een voedingskussen leggen zodat hij in de zithouding ligt. Zo kan zijn voeding ook beter zakken. Want als hij ligt dan kan de voeding weer makkelijk terug lopen en dat gaat niet zo snel als hij 'zit'

Als dat niet helpt en hij blijft spugen kan je kijken of hij voeding nodig heeft voor spugende baby's
deze kan je   kopen bij elke drogist.
Ik hoop dat je wat heb aan deze tips en ik zou zeggen geniet van je kleine man
Liefs Danielle

Hoi hoi,
Mijn kleine meid is 11 aug geboren en heet Romi.Maar wat ik wilde zeggen....wij gebruiken flessen van het merk b-free....tegen darmkrampjes en "valse"lucht(of hoe noem je dat,tegen te veel lucht binnen krijgen of zo)...ze zijn wel redelijk prijzig.En zijn geloof ik aanbevolen door artsen (staat geloof ik op verpakking).Misschien proberen waard.
Groetjes Gaby.

Hi, bedankt voor al jullie lieve reacties...

ik ga morgen ook eerst met de wijkverpleegkundige overleggen..kijken wat zei erover zegt..ben benieuwd..

Liefs san

Hey Sandra,
Van harte met de geboorte van je zoontje!
Wij hebben met Maaike ook heel veel last gehad met spugen, zijn ook naar de kinderarts geweest.. Het probleem is vaak met die kleintjes dat het maagklepje niet goed ontwikkeld is (of zoiets) en daarom kan er voeding terug komen. Het advies wat wij kregen toen was overstappen op Nutrilon AR of de voeding aanmengen met johannesbroodpitmeel. Het idee was fantastisch natuurlijk maar wat een drama met spenen. Johannesbroodpitmeel  maakt de voeding dikker in het maagje, maar ook in de fles.
Het advies wat we ook hadden gekregen was om het bedje aan het hoofdeinde wat hoger te zetten met boeken, zodat de voeding minder snel terug kan komen. En om maaike wat meer zittend de fles te geven en na de fles een tijdje rechtop te laten bij komen.
Maar goed, zeer waarschijnlijk krijg je van de wijkverpleegkundige ook nog goede tips.
Ik hoop dat je wat heb aan mijn verhaal.
Liefs,
Wendy!

hallo sandra,

dat is wel balen zeg een baby die veel spuugt,wij hebben het met ons manon ook gehad ze was een echte spuuglap om het zo maar ff te zeggen. bij ons hielp niks. we hebben verschillende speentjes geprobeerd,der martras van het bed een beetje omhoog gelegd bij der hoofdje,haar recht gehouden tijdens de fles maar helaas spugen spugen en nog eens spugen. op het buro zeiden ze dat ze er over heen moest groeien makkelijk gezegt dan gedaan dacht ik. maar het is echt zo,ze is nu 8maanden en ze heeft vast voedsel en ze zit zelf al helemaal en het is echt over.
dus hou vol als er niks is voor je kindje het word beter,het is geduld hebben.

succes ermee

petratje

Hoi ,hier nog zo'n spugertje van 7 mnd oud.
hij krijgt nutriton maar spuugt nog steeds(wel een stuk minder als zonder nutriton)  ,ook kan hij al zitten ze zeggen dat het dan over gaat .Maar nee hoor bij hem niet .Heeft iemand nog een tip. groetjes roosje.

Terug
Bovenaan