Spugen,

Hoi hoi,

nou gisteren was de wijkverpleegkundige geweest, en ze zei dat het heel normaal was..gaf me tips wat ik kon doen, zoals langer rechtop houden..tussendoor boeren, ff laten rusten als de voeding te snel gaat, maar ze had het niet over dat nutriton...

maar nu gaat het eigenlijk alweer wat beter..
de ene voeding heeft ie er wel last van, en de andere weer niet..tis altijd maar afwachten hihih..ben nu al benieuwd wat hij straks van vaste voeding gaat vinden..(maar zover zijn we nog lang niet)

Liefs san

en iedereen succes met de kleine ukjes die ook spugen..

Heeeey Sandra,

Ik ben net als jou zag ik moeder geworden van een jongetje op 15 augustus. Ook mijn zoontje spuugt bijna na elke voeding. Soms na 1 of 2 uur nog. Zodra ik hem neerleg loopt het uit zijn mondje eruit. Ben benieuwd of het nu met jou zoontje al wat beter gaat. En wilde vragen of jou zoontje ook net als mijn zoontje erg bewegelijk en actief is? En hij is ook al best wel veel wakker op een dag. Lijkt me leuk om af en toe met je hierover te kletsen. Ook omdat onze zoontje even oud zijn. Is dit ook jou eerste? Hoop iets van je terug te horen.

Groetjes Shandy en haar zoontje Jessin (15-08-2006).

Hallo Shandy,

Ik las jou verhaal en ik herken dit ook heel erg. Mijn zoontje is 17
augustus geboren en ook nog steeds na elke voeding spuugt hij nog
steeds. Inderdaad ook regelmatig nog een paar uur na de voeding.

Ik ben nu overgestapt naar een andere voeding ivm allergie, maar nu lijkt het alleen maar weer erger te worden.

Wat ik eraan doe is: Na de voeding echt heel erg rustig aan met hem en
hem echt minimaal 15 min. rechtop houden, zodat hij goed boert. Verder
zowiezo met oppakken en neerleggen etc. heel rustig aan doen. Als ik
dit niet doe komt het er zo weer uit. Ik ben benieuwd wat jij eraan
doet.

Groetjes Natasja

Hallo Natasja en andere moeders,

Ik heb al vanalles geprobeerd dat er geen voeding uitloopt, maar toch gebeurd het elke keer weer. Wordt er een beetje moedeloos van. Omdat hij heel gulzig drink stop ik ongeveer 4x, zodat het een beetje kan zakken en dat hij zijn flesje niet binnen 5 minuten op heeft en eventueel kan boeren tussendoor. Na zijn voeding (gebruik ook al friso comfort en dat is tegen spugen, krampjes en harde ontlasting) probeer ik hem ook ongeveer 15 minuten rechtop te houden en zo stil mogelijk (dit lukt niet altijd, omdat hij soms echt heel bewegelijk is). En ik probeer hem ook heel rustig neer te leggen en ik verschoon ook nog steeds zijn luiers voor de voeding, want als ik dat na de voeding doe spuugt hij ook. Heb ook al zijn bedje aan zijn hoofdkant omhoog gelegd, maar nog steeds loopt er voeding uit zijn mondje. Nu heb ik vandaag druppeltjes gehaald van VSM (ook ergens gelezen) dat ook daartegen helpt. Dat kijk ik nu weer even aan, maar ga maandag in ieder geval bij consultatie bureau vragen wat ik er nog meer aan zou kunnen doen, want weet het niet meer en wordt hier best wel moe van. Lijkt wel of hij er ook huileriger van wordt. Maar bedankt voor je reactie en hoop dat je misschien wat hebt aan de dingen die ik nog meer doe om het minder te laten worden. Misschien dat het bij jullie wel helpt, maar hier helpt het volgens mij nog niet echt. Vind het alleen wel raar dat het 's nachts tot nu toe wel redelijk goed gegaan is en  er meestal geen voeding uitloopt. Hoop meer reacties te horen en contact met jullie te houden. En we blijven vanalles proberen en van anderen wijzer te worden.

Groetjes Shandy (moeder van Jessin).

Hoi Shandy,

Dit zijn ook allemaal al dingen die wij ook al geprobeerd hebben. Maar
ook hier helpt helmaal niets. Ik wordt morgen als het goed is
teruggebeld door het cb, want ik wordt er ondertussen helemaal gek van.
Ik hou je wel op de hoogte.

Groetjes Natasja

Hoi hoi

Hier ook een moeder met een spugende baby. Tom is nu 8 maanden en het gaat goed. Wij hebben al die tijd gewone flesvoeding gegeven met 5 grote scheppen johannesbroodpitmeel erdoor. Eigenlijk mag je maar 4 afgestreepte scheppen. Op advies van het cb hebben we dat dus verhoogd. Dit hielp goed. Hierdoor hield hij het echt beter binnen en had hij niet zo'n last van de oprispingen. Want Tom werd er ook wakker van als hij lekker lag te slapen. Vooral 's nachts, dat was voor iedereen erg vermoeiend.

Het is wel zo dat ze erover heen groeien. Ik merk dat bij Tom wel.
Maar er is ook een klein groepje wat er niet overheen groeit en waar het iets medisch is. Je moet voor je zelf nagaan wat jij denkt dat het is.
Als je twijfelt zou ik gewoon naar de dokter gaan.

Bij Tom had ik niet het idee dat het iets medisch was, en de verdikking hielp, dus hebben we het op deze manier gedaan.

Succes ermee.

Groetjes Ria

Terug
Bovenaan