Spugen

hoi,
ja, en zo hebben alle baby's weer iets anders...
mijn zoontje spuugde ook veel, begon plotseling op 2 weken leeftijd. Op 6 weken leeftijd werd een vernauwing geconstateerd bij de spier onder aan de maag. Daardoor kon de melk niet door naar de darmen. In medische termen heet dat: pyolorus hypertrofie.
zijn maagje kon dus niet goed legen, dus bij een volgende voeding werd zijn maagje zo vol, dat hij dus flink spuugde, soms ook 1,5 uur na een voedign.
het kwam er ook met best wel een kracht uit, niet een meter ver weg, maar wel een flink stuk.
mijn zoontej was de eerste 2 weken flink gegroeid, maar daarna kwam zijn groei stil te liggen. wel had hij genoeg plasluiers en kwam hij elke 3 a 4 uur voor een voeding.

als je zegt dat jou kindje gaat huilen als je hem plat neerlegt, kan het reflux zijn. Dan stroomt er melk terug de slokdarm in, dat kan irriteren.

ik zal zeker een afspraak maken bij de kinderarts. Laat je niet afschepen door het CB of door je huisarts (dat werden wij wel nameljk) onder het mom van: "alle kindjes spugen".
een tip: weeg een spuugdoek of een hydrofiele luier, en weeg hem eens na het flinke spugen. Zo krijg je een indicatie van hoeveel cc hij spuugt.
wij konden het namelijk heel moeilijk uitleggen...en omdat jij niet in gewicht afviel lieten ze ons een paar weken aanmodderen.

succes.

Terug
Bovenaan