Spugen

Marit krijgt nu 5 flessen van 200cc en drinkt deze altijd leeg.
Sinds een paar dagen gooit ze 1 van de 5 flessen er helemaal uit.
Wij gebruiken avent flessen en geven kruidvatvoeding normaal. Ik ben gelijk een difraxfles gaan kopen maar ook gister kwam er 1 voeding uit.
De voeding geven we nu al weer een tijdje.
Heeft iemand nog tips want thuis is het niet zo erg als ze spuugt maar als je ergens anders bent is het toch wel heel vervelend.
Ik kan me telkens weer verkleden want ik ben dan helemaal doorweekt.
Kan het gewoon een periode zijn of zal het aan iets anders liggen.
Ze spuugt meestal als ze dan heel onrustig drinkt. Ze probeert dan handjes erbij te proppen of haar slabbetje.
Ze heeft na het spugen dan weer snel honger en dan loopt ons hele schema in de war.
Ze heeft ook vaak de hik en laat veel scheetjes dus er zit ook veel lucht dwars.
Hopelijk weet iemand een oplossing

Ik doe bij iedere voeding johannesbroodpitmeel (leuk woord voor galgje) in de fles. En sindsdien spuugt Andries veeeeeel minder. Want hij gaf per voeding steeds de helft terug. En ik maar wassen en wassen.
Als je dat gaat gebruiken moet je het even laten weten, want je moet er niet al te veel in doen, want dan wordt het een stijve pap.

Een kleinere speen proberen? Ik probeerde pas bij Quintus een grotere omdat ik dacht dat hij daar misschien wel aan toe was, maar toen ging hij inderdaad ook heel onrustig drinken en daarna meteen over zijn nek. Misschien krijgt ze het niet weg geslikt omdat het te snel in haar mond loopt en neemt ze daarbij ook veel lucht mee.

Als ze zo snel drinkt,kan je proberen om tussendoor wat pauzes in te lassen. Dat helpt bij Olivia ook tegen het spugen (hoewel ze niet zoveel spuugt als Marit). Het gekke is ook, dat ze soms wel meer bij speen 1 lijkt te spugen dan bij speen 2. Dat kan ik niet helemaal verklaren ;)

Wij gebruiken voor Quinn nutrilon AR bij de gewone nutrilon. Quinn krijgt 4 flessen van 150 en de laatste avondfles 180. In totaal dus 5 flessen.( en heel soms nog 6) We doen dan bij de fles van 150 3 scheppen gewone nutrilon en 2 scheppen nutrilon AR. Hier helpt het super tegen het spugen. Quinn heeft reflux en spuugt nu nog amper. Maar ik las dat je kruidvatvoeding gaf en ik weet niet zeker of die ook voeding voor spugende baby's hebben, anders kun je indd gewoon johannesbroodpitmeel gebruiken. ( Dat zit namelijk al door de AR Voeding heen van nutrilon) Doordat ze een voeding eruit spuugt krijgt ze indd ook weer eerder honger, omdat ze dat dan weer mist. Zelf dacht ik misschien dat je kleine meid misschien ook wel last van reflux kon hebben, als ik je verhaal zo las. Hopelijk wordt het snel wat beter met het spugen.

Liefs marielle

Wij gebruiken sinds 2 weken johanesbroodpitmeel, en Sander is een ander kind hij spuugt helemaal niet meer. heel af en toe een klein beetje maar de tijd van hele flessen terug geven zijn over.

Omdat het wat dikker is begin ik de voeding met een 2 speen en aan het einde een 3 speen. Hierdoor hebben we een kleine pauze tussen in. Ook morst en slurpt hij niet meer hierdoor.

Echt een opluchting! Ik had het niet meer! spugen, spugen, spugen...wassen als een malle en een continu wakker kind.Nu is Sander heerlijk verzadigd en slaap veel beter daardoor en op de momenten dat hij wakker is is hij goed wakker, alert, speels...en daarvoor was hij gewoon wakker...waarschijnlijk van de honger. Hij heeft door de JBPM wel veel meer windjes maar hij kan gewoon heel goed poepen een heeft gelukkig geen krampjes...alleen klinkt het net alsof het koffiezet apparaat de hele dag aan het pruttelen is :)

Oh ja wat wij ook veel hebben gedaan is Sander na de voeding minimaal 15/20 mins rechtop houden...vergt veel energie maar helpt wel wat ...ook het matrasje in haar bedje iets ophogen helpt ook...

Succes

wat ik kan bedenken bij het zezen van een paar bepaalde reacties, meer spugen bij maat 1 dan bij 2 is omdat ze meer moeite moeten doen meer lucht binnenkrijgen, is ook als ik Rebecca via de ziekehuisfles en de ziekehuis speen laat voeden, die is net iets kleiner de de maat 2 de M van Difrac die we gebruiken. Probeer het eens zelf zou ik zeggen, gewoon water erin en zelf eens proberen te drinken, als het heel moeilijk gaat en omdat ze nu meer controle over hun mond krijgen en vaak de hoeken niet meer aangesloten hebben krijgen ze meer lucht binnen.
Ik zou proberen zeker als de fles er erg snel ingaat ff een paar rust momenten inte brengen of het jonhannes...... (Ja erg leuk woord voor scrabble) proberen. of de voeding voor honigere baby's.
Weet niet of je flessen van difrac gebruikt maar dan zorgen dat bodem echt droog is en rubber ook, want ander zuigen ze ook echtra lucht naar binnen omdat effect v/d fles weg is en deze vacuum zuigt.
En die handjes, armpjes en hoofdje stil krijgenals je de definitieve tip hebt, vertel het me, want is bij onze meid ook een probleem.

Ik hoop dat je uit onze opmerkingen en suggesties iets kan vinden en laat graag weten wat goed help!!!

Groetjes Pauline

Terug
Bovenaan