Qua kamertje zijn we na de eerste echo begonnen met het kamertje op knappen (zodat we het rustig aan konden doen, we hebben ook 2 jaar medisch traject gehad voor zwangerschap dus was ook soort ontlading).. na de 20 weken echo meteen doorgereden en alle meubeltjes gehaald.. qua kleertjes e.d heb ik super veel gekregen, qua andere spullen zoals babyfoon en kinderstoel e.d kregen we cadeau van onze ouders.. kinderwagen kon ik van iemand overnemen waardoor we die al met 16 weken
Qua kleertjes zou ik niet te vroeg "los" gaan.. ik weet niet wanneer je uitgerekend bent maar stel dat dat bijvoorbeeld oktober is ofzo dan zit je toch in een ander seizoen, dat is qua basic dingen niet zo erg maar is met printjes misschien toch minder leuk.. al heb je ook printjes e.d die altijd kunnen.. je hebt qua rompers bijv. Dan meer met lange mouwen nodig in de kleinere maatjes (in het voorbeeld van oktober is je kindje volgend jaar voorjaar misschien/waarschijnlijk toe aan maatje 74/80) ook heb je in de winter minder aan een zomer slaapzak..
Je kan ook een lijstje maken met dat wil ik echt klaar hebben voor de bevalling en dat kan later.. een kinderstoel heb je bijv. Niet direct nodig omdat ze daar voor moeten kunnen zitten, dit zou je dus als cadeau kunnen vragen of aanschaffen na de geboorte.. mensen geven soms ook geld en/of cadeaubonnen waar je dat soort dingen van kan doen..
Nu zwanger van de tweede.. we hebben het kamertje voor onze dochter opgeknapt rond de 20/22 weken (hoefde niet veel te gebeuren).. ze wilde graag zelf naar haar grote kamer.. babykamer alleen wat aangepast met accessoires.. voor de rest hadden we zo'n beetje alles nog.. we verwachten nu een zoon maar wederom veel kleertjes gekregen (heb voor een jaar voorraad).. we hebben paar weken geleden wel een base gekocht voor de maxi cosi, vind ik wel erg prettig als ik 2 kinderen in de auto moet doen..
O ja wat je veel krijgt qua kraamcadeautje zijn meestal kleertjes en knuffel...dat heb ik hier in ieder geval gemerkt..