Spullen baby

Wij hebben heel veel dingen op voor ons praktische momenten gedaan. Zo hebben we het baby kamertje rond week 25 geschilderd en meubels gekocht (ikea, dus zonder wachttijd of iets), maar dat was ook omdat we toen vakantie hadden en het nog winter was. Ik ken mezelf; zodra de zon schijnt wil ik naar buiten en niet binnen bezig zijn. Ook hadden we voor later in de zwangerschap een vakantie geboekt, dus daarvoor wilde ik klaar zijn met de kamer. Achteraf onzin, want dochterlief heeft 8 maanden lang bij ons geslapen.

Qua kleding etc vond ik het fijn om te wachten tot kort van te voren, zodat ik wat beter wist wat voor weer het was en wat er toen in de winkels lag. Uiteindelijk heb ik, nadat ik werd gebeld door ziekenhuis over pre eclampsie, de dag van te voren nog 2 mutsjes gekocht, die had ik nog niet echt. Mijn ervaring is dat je in het begin weinig nodig hebt en andere dingen fijn vindt dan je van te voren bedenkt. Nu bij nummer 2 koop ik bewust zo min mogelijk, het meeste hebben we al en anders is het juist die eerste weken leuk om als missie een extra rompertje te gaan uitzoeken.

Terug
Bovenaan