spuugzat!

Ik mag het misschien niet zeggen en ik zal wel een ontspoorde moeder zijn maar mijn kinderen komen momenteel echt even mijn *** uit!!!! Begrijp me goed , ik hou zielsveel van ze maar ik heb t even helemaal gehad.
Dat gehuil van de jongste,.. de heeeele dag, zodra ik uit haar gezichtsveld ga zet ze het op een brullen, niet even 5 minuten maar rustig uren lang, het gevolg>mw slaapt al een paar nachten tussen in waardoor wij,..Of wacht nee IK ( want manlief slaapt overal doorheen) geen oog dicht doe. En de oudste zit in zo'n irritante fase waarin ze de hele dag moet vertellen wat ze NIET wilt "ik wil geen boterham,..ik wil niet wandelen. ik wil geen sap"en als ik het negeer : MAMA!!!! IK WIL GEEN SAP!!! ook vertikt ze het ineens om te eten, geen hap gewoon. Van smorgens half 7 tot savonds 11uur zit er een baby op schoot of hangt er een peuter om mijn nek en dan snachts ligt er ook nog 1 tussen in. De oudste is bijna 3 dus ik weet heus wel dat het fases zijn enzo maar t duurt zo verrekte lang!!!

zo dat moest ik even allemaal kwijt!!!

quote: janneke1 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-12-2007 13:25:28'));

Ik mag het misschien niet zeggen en ik zal wel een ontspoorde moeder zijn maar mijn kinderen komen momenteel echt even mijn *** uit!!!! Begrijp me goed , ik hou zielsveel van ze maar ik heb t even helemaal gehad.
Dat gehuil van de jongste,.. de heeeele dag, zodra ik uit haar gezichtsveld ga zet ze het op een brullen, niet even 5 minuten maar rustig uren lang, het gevolg>mw slaapt al een paar nachten tussen in waardoor wij,..Of wacht nee IK ( want manlief slaapt overal doorheen) geen oog dicht doe. En de oudste zit in zo'n irritante fase waarin ze de hele dag moet vertellen wat ze NIET wilt "ik wil geen boterham,..ik wil niet wandelen. ik wil geen sap"en als ik het negeer : MAMA!!!! IK WIL GEEN SAP!!! ook vertikt ze het ineens om te eten, geen hap gewoon. Van smorgens half 7 tot savonds 11uur zit er een baby op schoot of hangt er een peuter om mijn nek en dan snachts ligt er ook nog 1 tussen in. De oudste is bijna 3 dus ik weet heus wel dat het fases zijn enzo maar t duurt zo verrekte lang!!!

zo dat moest ik even allemaal kwijt!!!

Hoi,

ik kan het me heel goed voorstellen hoe je je voelt hoor. Stijn begint ook last van verlatingsangst te krijgen en zit daarom veel in de wipper, want ik moet toch echt de was ophangen en het huishouden doen. Ook ziet Stijn het nut van doorslapen nog helemaal niet in dus die ligt ook geregeld bij ons in bed. Meestal pas na vier uur gelukkig, maar toch. Vannacht heb ik hem na de bv half slapend in zijn bedje gelegd en werd daar wonder boven wonder pas om half acht weer wakker.

En peuterpubertijd. Oh, wat erg. Ik heb onze oudste, toen hij zo dwars was wel eens met zijn kleding nog aan onder de koude douche gezet, zo wanhopig was ik. Daar is hij zo van geschrokken dat hij zeker een week lang zo mak als een lammetje was. En verder hebben dingen ander aan hem gevraagd, dus niet vragen of hij sap wilde, want dan kon hij ja of nee zeggen. Daarom vroeg ik: wil je sap of thee? Op die manier had hij toch een keuze en werd de strijd wat minder. Avondeten heeft hij ruim een jaar niet gedaan. We hebben hem geen alternatieven geboden en het is weer goed gekomen.

Ik hoop voor je dat je je vlug weer wat beter gaat voelen. Misschien van het weekend is lekker uitslapen, want dan ziet de wereld er al veel beter uit. Sterkte er mee.

Groetjes van marloes

hoi janneke... erg he. je houdt zoveel van ze maar toch zou je ze soms!!!!!!
ik typ dit nu met 1 hand want op de andere arm ligt babyzoon.. ziek, verkouden, benauwd en dan ook nog krampjes erbij. op de bank ligt dochter met spuugbak naast zich. manlief heeft griep en zelf begin ik ook te snotteren. het huis moet gepoetst, de boodschappen nog gedaan, en de andere kinderen moeten strax nog naar het sporten gebracht en gehaald worden. dan zal er ook nog gekookt moeten worden voor de niet-zieken in huis; de wasmachine en droger moeten nog geleegd en weer gevuld worden; tussendoor stiefdochter nog ophalen bij mama...
en dat na een uurtje slaap vannacht.... dus ik snap helemaal hoe je je voelt!
sterkte ermee en klaag maar lekker hier.

Lucht vast al wel een beetje op denk ik he hahaha..
Troost je Je bent niet de enige.. Ik had gisteren ook echt zo'n dag van Waarom wilde ik ook al weer kinderen???????? De jongste (5 maanden) slaapt al een hele week als een natte krant (hij sliep sowieso nog niet door, maar kwam nu gerustig 3 of 4 keer per nacht?!), en als ik ergens niet tegen kan is het te weinig slapen.. De oudste is normaal echt een harstikke lieve schat, maar die was gisteren ook harstikke moe (slaapt natuurlijk 's nachts ook niet zo goed als de jongste continue wakker is), had 's middags al geslapen maar dat was niet lang genoeg blijkbaar.. Wat slapen betreft lijkt ie op zijn mama dus een lastige baby, een oververmoeide peuter (bijna 3) en een oververmoeide mama, ik kan je wel vertellen dat is GEEN goede combinatie!!!!! Toen mijn man thuis kwam van zijn werk, ben ik de deur uitgegaan, (heb een paard dus daar heb ik altijd een goede uitlaatklep).. Toen ik thuis kwam had mijn man de oudste al lekker in bad gedaan, dus heb ik gedouchet met de kleinste, alles in bed en zucht...rust!!!
Vannacht kwam de jongste gelukkig maar 1x waardoor ik iets meer heb geslapen dan de 4 uur per nacht bij elkaar gesprokkeld van de laatste week..
Ik hoop dat het bij jullie weer wat beter gaat!!!
LIefs, Anne-Marie

Hoi Janneke,

Ik weet helemaal wat je meemaakt, heb er ook eentje van ruim 3 en een baby van 6 maanden.
Zou af en toe de deur wel achter me dicht willen gooien en gewoon even niets willen doen, maar ja de plicht roept dan toch weer.
Ik ben blij als bij de oudste deze fase weer achter de rug is en hij na de vakantie naar school toe gaat. Geeft voor hem en voor mij rust.

Liefs Saskia

Hai meiden

wow veel herkenning ! alleen bij mij is onze baby s,nachts niet wakker maar de middelste van 4 (darja) die begint om 5 uur al van mama ik ben wakker dan komt ze naast me liggen draaien en draaien pfffffffffff en een uurtje later moet ze naar de wc ... durft ze sinds kort ook niet meer alleen dus moet ik met haar mee ... dan gaat ze naast m,n man liggen met z,n mobieltje spelen uiteindelijk word hij dan ook wakker want dan is ze aan het bellen hahaha .. vervolgens gaat de wekker om 7 uur en dan roept ze gaan we nu naar beneden want ik wil eten , damnzzzzzzzzzzz dan ben ik zo moe nog he ..

En dat allemaal terwijl milad nu 5 mnd nog ff lekker een halfuurtje verder slaapt , die word meestal om half 8 wakker
Maar we hebben darja ook welleens betrapt dat ze milad om 5 uur wakker hadt gemaakt nou dat hebben we der snel afgeleerd !

En overdag kan ze me zeker 101 vragen stellen en wel 100 x mama roepen wowwwwwwwwwwww soms word ik helemaal gek ervan ... en dan meestal op de momenten dat ik echt even niet kan jeetje ..

Zo heb ik nog een dochter van 8 jaar lela die kan heel erg met je in discussie gaan als ze het er niet mee eens is zoekt ze gewoon naar een andere oplossing of excuus ligt er maar net aan waar het over gaat ... en dat gaat ook heel de dag door !

En de 2 meiden kunnen ook zo lekker kibbelen grrrrrrrrrrr en ruzie maken jeeeeeeeeeee word ik soms ook zo gek van ! Vroeger was ik zelf geen haar beter hahaha , dat geeft wel weer wat troost hihi

Ennuh marloes , dat van onder de kouwe douche zetten lijkt me ook wel iets hahaha
dat ik daar nooit eerder op ben gekomen haha ... mijn 2 meiden zaten net weer te kibbelen en ik zei ophouden anders onder de kouwe douche en stil waren ze haha en ze dachten heel even na van huh wat zegt mama nu weer haha , totdat mama het echt doet

ach ik hou heel veel van ze en kan gelukkig veel verdragen , miss wel een beetje te veel , het zal allemaal wel weer over gaan en als we later zelf oma zijn , dan pakken we ze terug hahaha

Liefs van anna mama van lela darja en milad

Hoi Anna,

mijn middelste zoon heeft een meisje in de klas die ook om de haverklap s'nachts wakker werd en haar moeder heeft voor haar een kalender gemaakt voor twintig dagen en elke dag dat ze netjes op bed bleef tot de wekker ging kreeg ze een sticker op haar kalender. Na twintig stickers was de kalender vol en het weekend daarop mocht ze een cadeautje uitzoeken. Maar als ze s'nachts weer gaat spoken wordt het cadeautje weer op de kast gelegd. Is dat geen idee voor jullie?

Hebben jullie kinderen trouwens weleens het haar van een broer of zus of iemand anders willen knippen? Mijn oudste zoon wilde dat doen bij de middelste en toen heb ik hem gezegd dat we, als hij ooit het haar van een ander knipt zonder een kappersopleiding te hebben gevolgd, zijn haar dan roze verven en hij dan zo naar school moet. Nooit heeft hij nog het voornemen gehad om het haar van een ander te knippen.

Tja, opvoeden valt niet altijd mee. Als onze jongens een lelijk woord zeggen moeten ze een rondje bij ons achter om het plein rennen. Dat is ongeveer even groot als een atletiekbaan. Je wilt niet weten hoeveel rondjes mijn man al heeft gelopen... bij de kinderen was het na drie rondjes niet meer interessant.

Groetjes van Marloes

Hoi,

Nou zo te lezen ben ik niet de enige moeder die af en toe op ontploffen sta, ik heb af en toe  wel moeten lachen om al jullie verhalen, gewoon omdat het allemaal zo herkenbaar is.

Die van die koude douche ga ik onthouden, wie weet helpt het, nu is de oudste pas bijna 3, maar "naar haar kamer toesturen" heeft nu al geen zin meer want ze gaat gezellig, luid zingend zitten spelen  .Af en toe lijkt het wel alsof ze echt nergens van onder de indruk is wat ik ook probeer om haar enigszins te straffen. Toen ze nog onder de 2.5 was , was ze echt nog zo'n hartvertederend schatje, maar nu,,.......is ze natuurlijk nog steeds een schat alleen met eigen willetje, en zo stiekem verlang ik ook wel een beetje naar haar 4e verjaardag hoor.

maar van het weekend lekker uitgeslapen, en de oudste is niet meer ziek dus die slaapt nu weer door snachts, dat scheelt er weer 1.

hee en lonelymum na het lezen van jouw stukje ben ik zo nieuwsgierig,..hoeveel kinderen hebben jullie, als er al 2 ziek zijn en de rest nog moet sporten?

groetjes janneke

Terug
Bovenaan