spuugzat!

o en marloes, ik moest zo lachen want ik had vanmorgen al even snel je stukje gelezen over dat haarknippen en stom toevallig stond mn dochter met haar peuterschaartje   achter de kinderstoel van Feline, ik was net op tijd, nu heeft Fee nog niet veel haar maar ze had dr wel kunnen prikken, dat schaartje ligt dus nu boven op de kast.

en anne-marie, wat leuk dat je een paard hebt, ik had er ook 1, helaas heb ik haar in moeten laten slapen twee jr terug en daarna vond ik het te druk en te duur, hoe combineer jij dat met je gezin?

Hallo

Ook ik ken het het gebeuren en heb het op het moment zelf ook regeld.
De oudste zit ook in de peuterpubertijd. Dit gaan soms dagen goed en dan dagen dat ik soms denk van .....
Maar het slopende is nog op dit moment met de jongste, hij is nu 5 maanden en sinds 2,3 weken vindt hij het nodig om s`nachts pap en mam bezig te houden. Het begint om 1.00uur en dan na ieder klein uurtje komt hij weer. Al van alles geprobeerd een flesje te geven, een fopspeen, schone luier maar niks. Nog zag ik gisteren dat er 2 tandjes aan zitten te komen dus hopelijk is dit de oorzaak en gaat het dan weer beter als die er goed door zijn. En dan om 5.00uur valt meneertje in slaap tot een uur of 9.00uur maar goed pap en mam moeten toch rond 7.00/7.30uur op. Een weekje is dit wel voel te houden maar zo niet echt lang meer en je kunt overdag ook niet gaan liggen als de oudste niet meer slaapt en dan werk ik ook nog onregelmatig.
Maar goed we proberen maar goede moed te houden.
Dus al is er iemand is die tips kan geven dan zijn ze van harte welkom!!!

Groetjes bg

Hoi Janneke,

Gaat het al beter of ben je het nog steeds zat? Het is volgens mij ook wel pittig druk met 2 kleintjes.
Ik merk nu al dat Feline meer aandacht nodig heeft en minder slaapt en als je dan nog een eigenwijze peuter hebt lopen.....

X Maris

ps wel lache he die tatoo!

Dag mama's die hun kinderen wel eens zat zijn......

Nou ik kan me helemaal bij jullie aansluiten. Onze oudste is ook drie. Het is een heerlijke meid en meestal gaat het prima, maar SOMS! Ze kan dan zo boos zijn, dat ze helemaal de weg kwijt raakt. Gelukkig is ze inmiddels aan haar amandelen geholpen, maar daarvoor kon ze zo boos zijn, dat ze alles eruit gooide! Ik heb haar ook wel eens een beker water in haar gezicht gegooid omdat ze er bijna in bleef. Die actie had het beoogde effect. Daarna was ze verdrietig en niet meer boos. Daar kan je tenminste wat mee.
Nu heeft ze op het moment weer wat nieuws. Ze kan zo zeurderig praten, dat bij mij spontaan alle haren recht overeind gaan staan. Ik kan daar echt niet tegen.
Ik probeer zo lang mogelijk mijn geduld te bewaren, maar soms ontplof ik zelf ook.
Soms ga ik gewoon mijn man bellen. Dan zeg: "Als je bij thuiskomst nog twee kids wil hebben, dan MOET je nu met me praten, anders draai ik er één de nek om!" Dat helpt.

Ach en het volgende moment komen ze naar je toe lopen en zeggen ze: "Mama, ik vind je lief!" En dan ben ik weer een week watje.

Groetjes, Karin

hoi Kaatje

haha wat moet ik lachen om jouw stukje,.. het is net alsof ik het zelf geschreven heb.
 Dat zeurderige praten dat kan die van mij ook, echt suuuuper irritant, met zo'n huilerig stemmetje over alles klagen. Gelukkig helpt afleiden meestal wel. Maar vanmorgen was ze weer zo lief, we hadden de hele nacht niet geslapen  ( oke ik overdrijf, 2.5uur) en toen zei ze dat ik dan maar op de bank moest gaan liggen en toen kreeg ik een deken en een kus, zo schattig,..helaas wilde ze dan wel 5 minuten later haar prinsessenpuzzle maken. ( die kan ze niet alleen)
gelukkig doen ze een heleboel leuke dingen om de vervelende een beetje te overschaduwen, anders zou t niet best zijn hihi.
Ik heb met mijn vriend ook regelmatig zo'n telefoongesprek, al voel ik me altijd een beetje schuldig als ik zoiets zeg gezien al die akelige dingen die er in gezinnen tegenwoordig gebeuren.

Wat ik wel vervelend vind is de hoeveelheid aandacht die een peuter vraagt, ik vind het over het algemeen hartstikke leuk om dingen met haar te doen hoor maar heb wel een beetje het idee dat babyzus een beetje moet inleveren, gelukkig weet ze niet beter maar al die exclusieve tijd die de oudste als baby kreeg en nu nog steeds krijgt, nou dat red ik bij Feline niet hoor, af en toe geef ik haar groot gelijk dat ze een nachtje wakker blijft want dan krijgt ze wel de hele aandacht,.. voelen jullie je daar nooit schuldig over?

groetjes janneke

Terug
Bovenaan