Staan en stappen aan de hand maar niet kruipen???

Hallo meiden,

Die kleine man van mij (15-08-2006)  kan prima zitten en rollen,  maar kruipen, tijgeren of van lig naar zit en andersom, dat kan hij niet!

Nou is dit opzich niet zo erg maar meneer trekt zich vanuit zit wel op aan de box, mopper mopper maar zodra hij staat een blij gezicht! Maar ja, en dan ......?
Op een gegeven moment valt hij gewoon om, knal en brullen. Vervolgens wil hij het weer opnieuw proberen maar hij kan niks, want hij kan niet zelf gaan zitten.

Hoe is dat met jullie kleintjes? Jente wil ook graag aan twee handen heel het huis door stappen. Dit is leuk voor even maar meneertje wil het heel de dag!

Ik las ook bij een ander onderwerp dat er een kleintje van ik geloog 6 augustus zich ook al optrekt maar kan die kleine van jou (als je dit leest) wel al kruipen en zelf gaan zitten?

Ben benieuwd hoe jullie hier mee omgaan, met zo'n lekker gefrustreerd kind, ha ha!

Groetjes Fennie en Jente

hallo,

Mijn zoontje is van 13-08-2006 en   rolt zich alleen om van rug naar uik en terug maar van zelf gaan ziiten of zich optrekken is nog helemaal geen sprake laat staan van kruipen, en aan de hand stappen

Gr Ellen

Hoi hoi

Ik heb een tijdje geleden geschreven dat Stef (23-08) zich wilde optrekken in de box, maar hij doet het nu niet meer....ook rollen niet trouwens... En kruipen al helemaaaaaaaaal niet.. Hij is wel razendsnel met zijn loopkarretje, maar ook stappen zit er nog niet in.... Heb dus ook geen tips ofzo, maar ik dacht, als je mij bedoelde moet ik toch even antwoorden....

Liefs Annet

Nou ja ieder kind ontwikkelt zich anders.
Mirthe is van 6 aug. Ze kruipt, kan zelf gaan zitten, trekt zich op tot staan en loopt inmiddels langs de tafel.
Maar de andere kan is dat ze nog steeds geen mama zegt zoals ik zoveel hoor.. ze kletst wel maar niets verstaanbaars. Ach ja ieder heeft zijn sterke kanten de een qua praten de andere op het motorische vlak.
Mirthe is een super actieve dame...en het nadeel daarvan is dat ze amper tot nooit wil slapen..........alles heeft ze voor en tegens.

Goedemorgen,

Mijn god het lijkt wel of jullie allemaal wonderkinderen hebben die met nog geen 8 mnd zelfs al aan de tafel staan en lopenkruipen en weet ik veel allemaal, en dat er al zijn die mama zeggen,!!!

Gr Ellen

Met enige jaloezie lees ik ook altijd dit soort berichten. Maar uiteindelijk is er geen pijl op te trekken en heeft ieder kind zijn eigen ontwikkeling (cliché maar wel waar). In mijn omgeving heb ik op dit moment drie baby's van rond de 9 maanden en er is er nog geen één die al staat. Jasper heeft al 8 tanden, de ander staat enz, enz,. Uiteindelijk lopen ze allemaal hebben ze allemaal voldoende tanden en worden (hopelijk niet te snel) ze vanzelf volwassen.

Precies! Het doet er niet toe wanneer een kind wat doet. Als ze straks naar de kleuterschool gaan zijn ze allemaal gelijk en niemand die er dan nog wat over zegt dat de ene sneller was of niet. Het doet er niet toe. Als ze maar gezond en gelukkig zijn.

Terug
Bovenaan