Stamcelbank Nederland Licentie verloren..

MilkaOreo

New member
<p>Hoi,</p><p>Zijn er meer ouders die de stamcellen van hun kind hebben opgeslagen bij stamcelbank Nederland? Hun zijn namelijk hun licentie verloren en de cellen zouden niet bruikbaar zijn op de mens...</p><p>Wat gaan jullie nu doen hiermee en met de cellen? Er is natuurlijk altijd betaald voor het opslaan en ik vind weg gooien echt heel zonde...</p><p>Ik heb de cellen van beide kinderen opgeslagen en over een maand mogen hun het niet meer bewaren. Ik ga morgen even rond bellen hierover, maar dacht misschien zijn hier nog ouders met tips..</p>
 
[quote quote=10509305]Hoe weet je dit? Ik heb dit in 2018 ook voor mn zoontje gedaan. Heb niets van hun vernomen.[/quote]
Heel vreemd idd, ik heb ook niets van hun zelf vernomen... Ik heb dit gelezen in het nieuws en toen ik ging googlen kwam er een hoop over tevoorschijn. Maar vanuit de bank zelf heb ik ook helemaal niets gehoord... Ik ga hun morgen bellen. Maar Google even op stamcelbank Nederland en je krijgt meteen een hoop sites met info erover.
 
Ik heb met ze gebeld... De arts zegt dat er nog een rechtzaak is en dat de cellen volgens hem nog wel bruikbaar zijn. Maar dat de Nederlandse wet de regels ineens heeft aangepast. Tis nu afwachten maar anders kunnen ze de cellen eventueel overbrengen naar Zwitserland. Vind het allemaal maar een raar verhaal natuurlijk... Maar ben zelf stamceldonor geweest en weet hoe klein de kans op een match is. Ben nu 38 weken zwanger van ons 2e kindje en laten die cellen toch maar meteen opslaan in Zwitserland, wel via hetzelfde bedrijf. Neem dan toch liever het risico te betalen voor niks. Je krijgt de kans om die cellen op te slaan alleen bij de geboorte.
 
Hi Dames,
Wij hebben ook stamcellen opgeslagen. Ik wist niet dit aan de hand was tot dat ik vandaag een email ontvangen heb van de Stamcelbank Nederland. Ik vind het behoorlijk storend dat ze ons niet gelijk op de hoogte hebben gebracht...ik ben ff lost. Zijn jullie in de tussentijd nog wijzer geworden?
 
 
Hoi! 
Wij komen hier ook pas vandaag achter helaas en zijn in shock...
Hoe bizar dat ze dit ons nu pas laten weten dan?! Wij voelen ons opgelicht over alle jaren dat de stamcellen opgeslagen liggen daar..
 
Wat een gezeik. In het rapport lees ik dat stamcelbank Nederland ernstige tekortkomingen heeft. Zijn zelfs verwisselingen en stamcellen niet koud genoeg, ontdooid en weer ingevroren etc. Als je de stamcellen gaat toepassen bij mensen kan dat ernstige schade opleveren staat er. Wat een oplichters. Dacht echt dat het een goede organisatie was. Maar dit is echt erg. Die stamcellen zijn dus misschien al niet meer bruikbaar
 
Zit in hetzelfde schuitje, het houdt mij erg bezig en logischer wijs heeft het ons zeer geraakt. Helaas kom ik nu pas achter deze post. Ben benieuwd of er ouders zijn die het hebben opgehaald. Persoonlijk heb ik er een erg slecht gevoel bij, ook omdat dit mijn genetisch materiaal is. Heb de rapporten doorgenomen. 
wat ik mij afvraag, is iemand op de hoogte wat er met de stamcellen gebeurd? Weggooien lijkt mij uitgesloten. 


 
 
Terug
Bovenaan