start ivf procedure

Mijn man doet de ivf zuiver voor mijn, omdat hij ziet dat ik het graag wil, hij wil zelf ook graag een kind, maar de hele rompslomp met die ivf hoeft niet van hem.

Hoi iedereen, ik kijk het misschien heel erg nuchter en mijn man gelukkig ook, maar wij vinden dat dat er voor een man neit veel verandert, het enige wat een man hoeft te doen is zn zaad inleveren en dan in jullie geval naar maatschappelijk werker, wij hoeven dat niet. Maar ik snap dan neit wat sommige mannen dan niet verder willen dan iui, ik zie het verschil niet, mijn man moest ook gewoon zaad inleveren dus dat is hetzelfde. ik weet neit of het bij jullie heel anders is gegaan, maar voor een vrouw is het veel ingrijpender, misschien heb ik het wel helemaal verkeerd, maar ik begrijp het dan niet zo goed waarom jullie mannen er dan niet achter staan en het voor hun niet hoeft?

Gr WEndy

Hoi Wendy
je hebt gelijk dat mannen minder hoeven ondergaan qua behandeling,maar ben het er niet mee eens dat het voor hen minder ingrijpends is.Wij zijn nu al anders half jaar non stop met behandelingen bezig eerst iui en nu IVF.Het is behoorlijk zwaar als een man op commando moet presteren en dan vooral in de vroege uurtjes.Ook een man kan met gedachtes rond lopen en bang te zijn dat het presteren niet gaat lukken.Nu wij laatste 6mns met IVF bezig zijn merk ik ook dat het soms geestelijk veel vergt ook van de man.Hij hoeft dan wel "alleen" zoals jij het noemt zaad in te leveren,maar kampt ook met gevoelens en vind het ook moeilijk om zich in te leven.Hij voelt niet ieder krampje en pijn die vrouw voelt,maar ziet wel dat de partner onder invloed van hormonen anders in de vel zit,wisselende stemmingen enz heeft.
Dus ben het niet helemaal eens met wat je schrijft.Kan mij voorstellen dat mannen angstig zijn om in het circuit te gaan,omdat het ook van hun veel vergt.

Gr. Suusje

Dit snap ik wel allemaal, maar waarom zou een man niet voor ivf willen gaan dat snap ik niet, en misschien ben ik daar veel te nuchter in, en mn man ook. Maar dat is het punt wat ik niet snap ik heb zoiets van je wilt samen een kindje en als er 1 niet achter die keuze staat, ik snpa dat punt niet waarom hun dat niet willen dan. Als je een kindje wil dan lijkt mij dat je tot het uitertste gaat alletwee zeker als je wens zo groot is, of je meot van te voren afspraken hebben gemaakt van tot hier maar niet verder, maar ja zo denk ik erover.

En ik wil niemand aanvallen, maar wil het geowon begrijpen waarom mannen niet zo graag ivf willen doen.

Gr WEndy

Met de iui kon ik het zaad naar het ziekenhuis brengen, dat is hier ongeveer een half uurtje vandaan.
En nu i.v.m. de ivf is het verder dan een uur hier vandaan waar het zaad heen moet, daar heeft hij zijn eigen tot zover wel bij neer gelegd, we wisten ook niet beter dan dat het alleen de zaadproductie in het ziekenhuis was, en mijn gebeuren dat weet ik wel.
Maar nu kregen we te horen dat die maatschappelijk werkster er bij komt, en nog een aantal dingen, en hier waren we beide niet op voorbereid, omdat ik ook van velen hoor dat die ook niet bij een maatschappelijk werkster hoefden te gaan praten.
Dus dit is weer een domper na de zoveelste van ons.

Zo te zien heb je het antwoord al wel gehad!
Ook wij zijn nu zwanger na een IVF-behandeling, in totaal 6 jaar aan het "dokteren" geweest!
Dus hou de moed erin!!!
Heel veel succes gewenst!

Terug
Bovenaan