Start letrozol

Dag dames,<br />Ik en mijn vriend zijn al ruim 1.5 jaar bezig zwanger te worden, tot op heden zonder succes. Sinds vorige maand onderzoeken bij de gyn en eigenlijk is er niks geks uitgekomen, behalve dat mijn cyclus wat langer is dan dat deze “hoort” te zijn. Verder waren alle uitslagen goed, een licht pcos beeld maar niet de diagnose pcos gekregen. We zijn vanmorgen bij de gyn geweest voor alle uitslagen en omdat ik op cd3 zit mogen we nu meteen starten met letrozol.<br />Ik ben met name op zoek naar mensen in hetzelfde schuitje, af en toe even luchten en ventileren, wellicht een groepsapp of zoiets? Ik merk dat door dat wij de enige zijn in de omgeving waarbij het lastig gaat, dat je je soms heel alleen voelt hierin<br />

Hey Leonie Hier hetzelfde verhaal, alleen wat korter bezig. Wij zijn nu aan de 11e maand begonnen en ik heb na 6 maand proberen al wat onderzoeken laten doen. Daaruit is snel gebleken dat ik pcos had, maar toch wou de gyn toch dat ik nog even op natuurlijke wijze zou proberen. Ik kreeg wel ino folic als supplementje, wat kan helpen met het regulariseren van je cyclus. Het is zonder voorschrift maar mijn cyclus is inderdaad al iets of wat stabieler daarmee!
Na 10 maand mocht ik terugkomen. Nu testen wij volgende week ook of alles oke is bij mijn vriend en dan start ik aanstaande cyclus ook met letrozol gevolgd door controle echo's en eventueel een subcutane inspuiting om de kansen te vergroten als er follikels reageren op de per os inname.
 Ik zie ook steeds mensen waarbij het meteen lukt en hoewel ik het iedereen van harte gun, zorgt dat best voor wat eenzaamheid. Mensen zeggen wel eens snel dat je het moet loslaten maar dat is allemaal toch gemakkelijker gezegd dan gedaan. Zou fijn zijn als we elkaar via deze weg een beetje up to date houden over hoe het allemaal gaat, zoals je zegt; ventileren en gewoon vertellen kan soms al veel doen wanneer iemand je situatie begrijpt! 

Ik hoop dat ik een sprankeltje hoop kan bieden?
Ik ben vorig jaar augustus 2021, precies rond deze periode begonnen met Letrozol. Ik hield nog video dagboeken bij. Daarvoor HSG gedaan in juni.

September 2021 begonnen met dubbele dosis. 3 oktober had ik een positieve test in handen. En nu een gezond mannetje van 7 weken naast mij liggen. ?
Ik was ook een jaar bezig met mijn huidige partner en met mijn ex was ik ook bijna 2 jaar bezig!

Dus ik hoop ook dat jullie binnenkort mogen genieten van een gezonde zwangerschap en dat moederschap jullie mag omarmen want het is mooi! ?

Wat spannend ook zeg! Hoop dat bij je man ook alles goed is zodat jullie kunnen gaan starten met de letrozol! En ergens ook fijn er al wat eerder bij te zijn.. ik ben destijds ook na 6 maanden naar de huisarts gegaan en werd gezegd het nog even te proberen en 3 a 4 maanden later terug te komen indien er nog geen zwangerschap was. We gingen intussen verhuizen en een fikse verbouwing gedaan dus daarna pas later de stap terug naar de huisarts gemaakt tot het wat rustiger was en het huisje af was.
Vandaag had ik mijn 1e follikelmeting maar helaas heeft de letrozol 2.5mg niks gedaan, er was geen eitje aan het rijpen. Meteen gestart met provera om me menstruatie op te wekken en een nieuwe ronde te kunnen starten met 5mg letrozol.
Ik had het zo niet aan zien komen dat de letrozol niks zou doen dus ben er echt even ondersteboven van... hopen dan maar dat de menstruatie nu snel komt en de volgende ronde er wel een mooi eitje komt!

Dat biedt zeker een sprankeltje hoop.
Ik had het al getypt net, maar bij mijn 1e ronde met 2.5mg dus helaas geen eitje die aan het rijpen was. Op welke dosis is het bij jou gelukt uiteindelijk?

Geniet van de kleine?

Dubbele dosis schat, dus 5 mg. En het kwam toen ik het minst verwacht had, want m’n vriend, die had corona ??. Daarvoor was ik er ziek veel mee bezig. Dit keer dacht ik, ach volgende ronde, tenminste slaat deze dosis wel aan! ?

Vraag gewoon gelijk voor de dubbele dosis. Soms zeggen ze nog wel dat je het nog moet aankijken of het de volgende rondes wel gaat rijpen, zeg gewoon ‘nee’ ik wil de dubbele dosis. En kijken of dat wel werkt, lekker voor jezelf opkomen

Dankjewel, jij binnenkort ook! Geloof me! ?

Hoi, ik ben ook nieuw hier en mijn situatie is aardig het zelfde.
Sinds mei 2021 bezig en uiteindelijk begin dit jaar bij de kliniek beland. Bij mij weten ze ook niet precies waarom ik geen eisprong/cyclus heb. Ik zit in de 4e ronde letrozol inmiddels. Erg frustrerend.
1e ronde 2.5 mg wel een eisprong maar niet zwanger. 2e ronde 2.5mg geen eisprong. 3e ronde 5mg wel een eisprong maar niet zwanger. 
Nu dus 4e ronde, inmiddels cyclus dag 18, ik zou al een eisprong moeten hebben maar nog niks. Ben dus bang dat de letrozol weer niks doet deze maand. 
Valt me inmiddels best zwaar en met al die zwangeren en kraamschudden om mij heen weet ik soms even niet hoe ik het aan moet pakken. Ben ook vooral boos dat het zo oneerlijk is en niet lukt. Bah.

Hi @Evol

Ik kan me heel goed voorstellen wat je meemaakt. Ik had dat ook. De mensen aan wie ik vertelde dat ik bezig was met zwanger raken, en die allemaal zeiden “nee ik nog niet” waren allemaal (onverwachts) zwanger voor mij. En ik maar elke keer testen kopen en teleurgesteld raken. Ik was ook echt een van de laatste terwijl iedereen al voor een tweede of derde ging (ik ben 30). Dus ik snap het ‘gepasseerd’ gevoel.

Maar het komt, echt wanneer je het minst mee bezig bent. En ik weet dat het moeilijk is positief te blijven, ik was echt elke maand verdrietig dus ik snap je als een van de beste. Ik dacht dat het me nooit zou overkomen en ik ben nu mama, en motherhood is good to me. Geef niet op, vergelijk jezelf aub niet met een ander, het is een zware journey, zoek ook echt ff professionele hulp of praatmaatjes. En het komt! Echt waar ?

Terug
Bovenaan