starten met bijvoeding

Gisteren met Joaz bij de dietiste geweest en we gaan starten met bijvoeding.
Joaz is komende zaterdag 6 maanden. Morgen beginnen met een schep gemengde granen door zijn ochtendfles en dan donderdag nog een keer, en als dat geen klachten geeft mag hij pap van gemengde granen. Komend weekend gaan we groenten proberen, ook s morgens zodat als er klachten zijn hij die overdag heeft en niet snachts.
Eerst wortel twee dagen, daarna broccoli, spinazie en courgette. Gaat dat goed, aardappel en dan mogen we fruit gaan proberen. Appel, banaan, druifjes. En dan is hij denk al 7 maanden.......

Ben erg benieuwd. Heb het eerste pak Pepti 2 ook al in huis. Voorlopig mag hij er iets meer van dan op het pak staat, maar hij eet geen vlees dus wat eiwitten betreft mag het.
En diksap mag pas als is gebleken dat hij appel verdraagt.
Ik vind het erg spannend

Hoe gaat het met jullie kindjes?
 
best wel spannend of hij het lekker gaat vinden,maar vooral of hij het gaat verdragen.
Waarom moet je het 's ochtends uitproberen?

Tessa krijgt nu een week of 2 fruit, vind ze heerlijk. Maakt niet uit wat, ananas,perzik,peer,banaan,mango, ze vind het allemaal lekker.
Worteltjes vond ze erg vies (vind ik ook trouwens) en een potje bruine bonen met appel vond ze heerlijk. Verder heb ik nog geen groenten geprobeerd. Moet morgen boodschappen doen,dan zal ik even wat meenemen voor dr.

Nou succes ermee,
groetjes Fleur
 
Onze kleine meid, vindt haar fruithapje ook heerlijk al vanaf 4 maanden krijgt ze 's ochtends een half potje of een paar stukjes geperst fruit. Alleen bij het geraspte appeltje trok ze een heel vies gezicht maar dat kwam ook door de substantie, het moet voor mevrouw nog wel echt vloeibaar zijn.

Luna is van 17 jan. en krijgt verder nog volledig bv maar dus aangevuld met 's ochtends een fruithapje en 's avonds rijstebloem aangelengd met bv of soms fv.

Ik wil volgende week ook wat groente proberen heb al wat potjes in huis,

Ze is er ook zo aan toe pakt alles wat wij eten bijna uit onze mond en kijkt het helemaal na, ziet er echt zielig uit.

succes en vergeet niet te filmen of foto's te maken!!
liefs Fiona
 
hier ook vanaf ruim 4 maanden begonnen met fruit. hij heeft nu appel, peer en banaan gehad (alles gepureerd) en hij vindt het geweldig, alleen al bij het zien van zijn lepel begint ie te wippen in zijn stoeltje. en als het klaar is wordt ie boos hahaha. meestal krijgt hij het 'savonds na ons warm eten, als wij een toetje eten. dan mag hij mee aan tafel of met de wipper of in de bumbo boven op tafel. binnen kort ga ik ook groente proberen, maar denk dat dat wel goed komt hihihi
verder krijgt hij nog (bijna) volledig borstvoeding. (alleen op de dagen dat ik werk krijgt hij ook 1 fles poedermelk, omdat ik niet genoeg kan kolven).
 
Even een tip van een novembermama ;-)

Appel (en ander wat minder makkelijk te pureren fruit) kan je beter van te voren even koken, of 2-5 minuutjes in de magnetron doen (ligt aan het soort magnetron). Dan kan je het heel zacht pureren. Gebruik gewoon, net als bij groente koken voor de kleine, een heel klein beetje water en pureer dat mee.

Overigens vind ik het wel raar dat er wordt geadviseerd als eerste met granen te beginnen bij een KMA kindje, mijn zoontje heeft ook KMA en wij moesten juist beginnen met fruit en groente. Ik gebruik overigens geen potjes maar maak alles zelf zonder toevoegingen. Hij is nu bijna 8 maanden en wij zijn sinds een week (licht volkoren)broodkorsten aan het geven (melkvrij brood uiteraard), dit is zijn eerste introductie met granen/gluten en meteen om te wennen aan stukjes en andere structuren.

Succes met de hapjes!
 
Ik heb geen idee, heb het advies van de dietiste opgevolgd. ZIj zal er wel verstand van hebben.Maar hoe jij het zegt klinkt ook wel logisch.

Het gaat goed bij ons mannetjes, de groenten gaan heel goed, het fruit, appel-banaan-peer, gaan ook goed.

Ik ben erg benieuwd hoe het straks gaat als we weer melk gaan testen. Of hij nog gaat reageren.
 
Elke dietist is ook anders denk ik, dus gewoon lekker doen wat zij zegt hoor ;-)

Fijn dat het goed gaat met de groentes en het fruit. Wij gaan in augustus volgens mij pas weer testen, ik ben benieuwd.

Liefs, Marieke
 
Terug
Bovenaan