starten met IVF

Hallo meiden!

Wij zijn sinds december 2006 bezig om zwanger te raken van een 2e kindje en loop sinds juni 2007 hiervoor in het zkh, omdat mijn menstruatie uitbleef.
PCO Syndroom.
De dokters spreken van een wonder dat ik binnen een jaar spontaan zwanger ben geraakt van mijn dochter die nu 3 en een half is.

Nu, na 13 ovulatie inducties (met clomid en pregnyl)  en 7 IUI behandelingen (puregon en pregnyl), moeten wij er nu ook aan geloven om te gaan beginnen met IVF. Vanavond zal ik de eerste decapetyl mogen spuiten.
Ik vind het allemaal erg spannend en ben ook nu al bang voor de punctie die gaat komen.

Op koninginnendag was de 1e dag van mijn laatste menstuatie.
21 Dagen later beginnen met decapeptyl,  vanavond dus...
Maar nu heb ik in die tussen tijd ook weer een bloeding gehad die begonnen is op 14 mei en die nu nog steeds niet helemaal over is.
Volgens het ziekenhuis kan het allemaal geen kwaad, maar moet ik dan nu weer binnen twee weken een bloeding krijgen (om te mogen starten met de puregon)??
Ik wordt echt knettergek van alles! Ben echt zo onzeker!
Ergens in mijn achterhoofd heb ik  het idee dat ik nooit meer zwanger zal zijn  

Sorry voor mijn  geklaag, maar af en toe heb ik zo ´n heerlijke zelfmedelijden-dag, haha!

Meer mensen hier die nu ook net gaan starten met IVF/ICSI?

Liefs, Nicole (mama van Delani, januari 2006)

hey!
Spannende tijd voor je!
Ik ben ook pas begonnen met mijn eerste ICSI behandeling.
Morgen heb ik de terugplaatsing! spannend spannend..
Ik kan je niet precies vertellen of je nog een keer een bloeding gehad moet hebben, omdat je al een bloeding gehad hebt?
Ik weet wel dat ik op dag 21 begonnen ben met decapeptyl en moest toen mijn menstruatie afwachten voor ik kon beginnen met de puregon.
Helaas kreeg ik een cyste dus moest 2 weken langer wachten.
Als ik jou was zou ik gewoon morgen even het ziekenhuis bellen!
veel succes!!
Liefs

Hi!

Jeee, vandaag de terugplaatsing, hoe spannend?!! Ik wens je echt heel veel succes!
Laat je me even weten hoe het gegaan is? Ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van de embryo ´s en of je er 1 of 2 hebt terug laten zetten...

Ik wilde vanmorgen idd het zkh bellen maar toen zag ik dat je tussen 8 en half 9 moest bellen en het was toen al 9 uur... Morgen maar weer een poging wagen!

Maar wel kl*te zeg die cyste.... Alsof het allemaal nog niet genoeg is...

Is de punctie jouw trouwens mee of tegengevallen? En heb  je iets verdovends gehad?
Haha, veel vragen!

liefs, Nicole

hey Nicole

Met mij is vandaag alles goed gegaan! Ik heb een embryo in mijn buik zitten!
Helaas waren ze allemaal B kwaliteit dus de rest hebben ze niet in kunnen vriezen.
Dus we gaan voor de volle 100% voor deze.
Ik vond de punctie wel pijnlijk.. een vage pijn die moeilijk uit te leggen is. Maar gelukkig was het zo voorbij. Ik kreeg morfine in een infuus..Maar toch was het duidelijk te voelen.
Nu 15 spannende dagen! Ben echt heel benieuwd.
Veel succes, en ben benieuwd wat het ziekenhuis zegt!

liefs   x

Hoi hoi

Gelukkig is alles goed gegaan! En die 15 dagen wachten.... zooo slopend.... Heb je er bewust voor gekozen om er maar 1 terug te laten zetten? Of was dit op advies van de gyn?
Ik las trouwens ook ergens dat je iets zoekt om de innesteling te kunnen bevorderen. Ik moet straks Progestan gaan gebruiken (vanaf de dag van de puntie) Dit schijnt ook een innesteling ten goede te komen (vooral het baarmoederslijmvlies). Ik heb trouwens ook echt geen idee of dit standaard is hoor, misschien wordt dat wel altijd  bij ivf/icsi  gedaan.
Ik heb trouwens nog steeds het zkh niet gebeld, de bloeding is iig gestopt en ik wacht deze 2 weken gewoon af. Wordt ik niet ongesteld dan bel ik ze wel op en dan hoor ik wel over hoe en wat.

Ik wil je iig héél veel succes en sterkte wensen de komende 15 dagen en laten we hopen dat er iets moois over 8 á 9 maanden komt!

liefs, Xx

quote: Eva84 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-05-2009 22:00:53'));

hey Nicole

Met mij is vandaag alles goed gegaan! Ik heb een embryo in mijn buik zitten!
Helaas waren ze allemaal B kwaliteit dus de rest hebben ze niet in kunnen vriezen.
Dus we gaan voor de volle 100% voor deze.
Ik vond de punctie wel pijnlijk.. een vage pijn die moeilijk uit te leggen is. Maar gelukkig was het zo voorbij. Ik kreeg morfine in een infuus..Maar toch was het duidelijk te voelen.
Nu 15 spannende dagen! Ben echt heel benieuwd.
Veel succes, en ben benieuwd wat het ziekenhuis zegt!

liefs   x

hey Nicole

zijn we even oud trouwens? aangezien we allebei 84 in onze naam hebben?
ik kom namelijk alleen maar oudere ivf dames tegen. met de info avond (en in de wachtkamer) voel ik me altijd zo'n jonkie.

Ik heb ook sinds de dag van de punctie progestan (utrogestan) lekkere smeerboel is dat. Volgens mij is dat standaard bij een ivf poging omdat het eitje niet gesprongen is en geen weg aflegt door je eileiders en daardoor geen signaal aan je baarmoeder afgeeft om een lekker huisje te maken ;)
Sommige vrouwen moeten ook nog 3 x pregnyl na de terugplaatsing spuiten. Misschien verschilt dat per ziekenhuis of per soort 'probleem'.

Ik hoop dat je lekker snel mag beginnen met de puregon!
Lekker eitjes kweken!!

liefs xxx

o ja, en we hebben er bewust voor 1 gekozen ook omdat de arts dat aanrade.
ze zien een meerling zwangerschap als een complicatie. Maar ik had gehoopt ook wat in te kunnen vriezen.
dus nu denk ik wel, hadden we er toch maar 2 teruggeplaatst..

liefs xx

Hoihoi,
Het verschil of je utrogestan of pregnyl krijgt voorgeschreven zit hem in het aantal follikels. Uiteraard is de pregnyl veel fijner aangezien je om de drie dagen een spuit moet toedienen, maar dit doen ze alleen wanneer je niet zoveel follikels hebt om overstimulatie te voorkomen. Die utrogestan 3x daags vind ik veel vervelender aangezien je het gevoel hebt dat het er zo weer uitloopt...
Ik moet as maandag voor de 3e meting en zal straks ook wel die geweldige smeerbolletjes voorgeschreven krijgen haha.

Joepie, jij moest toch vandaag ook voor de eerste meting? Hoe is het gegaan?

Terug
Bovenaan