Starten met IVF

Hallo,

Na 2,5 jaar proberen, waarvan 1 jaar onderzoeken in het ziekenhuis hebben we dan nu eindelijk duidelijkheid.
We starten in februari met IVF.
Ik vind het heel spannend, en zou het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen.
Ik ben heel benieuwd hoe ik zal reageren op de hormonen.
Maar ik heb er vooral heel veel zin in!

Tess

hey tess,

spannende tijd voor jullie! Wij moeten binnenkort voor het eerst naar n kliniek. en hopen eigenlijk dat we (nog) niet aan IVF hoeven te beginnen omdat we niet weten of we dat willen.
Wat is jouw verhaal?? als je dat met ons zou willen delen?

sterkte
grtjs sparkle

Wij zijn begonnen bij de huisarts (1 jaar geleden). We zijn alle 2 helemaal onderzocht. Uiteindelijk bleek dat de kwaliteit van zaad niet optimaal was.
Toen waren we uitbehandeld in ons eigen ziekenhuis en zijn we naar een universitair ziekenhuis gegaan.
Daar ben ik nog geopereerd. Een kijkoperatie in de buik, en mijn eilijders zijn doorgespoten.
Toen is er besloten dat we IUI konden gaan doen. Maar omdat er een studie was (INeS studie) konden we daar ook aan meedoen. Dan zou er worden geloot of we IUI, IVF (natuurlijke cyclus) of (gewone) IVF. Wij hebben (gewone) IVF gekregen (waren we heel blij mee).
Vandaar dat we nu in februari starten met IVF. We hebben er heel erg veel zin in en we zijn super positief. Hopen dat onze wens snel uit zal komen.

Sparkle:
Mag ik vragen waarom jullie twijfelen over IVF?

Tess

Hey,

heel verhaal van jullie, hoe kom je bij zo'n soort loting terecht dan? en wordt dat dan ook meteen allemaal vergoed?

Wij zien nog erg tegen IVF op door al de hormonen die daarmee gepaard gaan, en het 'onnatuurlijke' voor ons..Je hoort veel dat het emotioneel heel zwaar is. En t is nu al zo moeilijk....
We vragen het ons af, of wij dat zouden willen...ook omdat wij het als een kindje zien zodra een eitje bevrucht is. We zouden er waarschijnlijk voor kiezen om dan max 2 of 3 te laten bevruchten, maar weten helemaal niet hoe daar mee om wordt gegaan in het ziekenhuis. Vooral mn man heeft er nog wel zn twijfels over en ik moet er ook nog niet echt aan denken, maar die keuze hoeven we gelukkig nog niet te maken.
We hebben begin feb. n afspraak en dan hopen we meer te horen, en ook wat vragen hier over te kunnen stellen. Maar wij hopen iig nog op n IUI mogelijkheid...
maar we zouden er wel heeel veel voor over hebben om een kindje te krijgen.

jullie veel sterke iig!

x sparkle

Hoi Tess,

Ik ben Nina, 27 jaar en wij zijn al 2,5 jaar bezig voor ons eerste wondertje. ik lees regelmatig mee op het forum maar ben er een tijdje niet meer geweest tot vandaag dan. Ik lees jou verhaal net en herken hieruit mijn eigen situatie.
Wij zijn in okt dit jaar doorgestuurd naar de fertiliteitsafdeling in het ziekenhuis. Omdat het zaad van mijn man na 1e onderzoek via huisarts kwalitatief niet goed bleek te zijn. Mijn cyclus is helemaal okay, heb wel een schildklierafwijking maar dat hoeft geen probleem te zijn volgens de artsen. Nu zitten we officieel dus bij fertiliteitsarts die heeft bij allerlei bloedonderzoeken gedaan om mijn waardes na te kijken en die bleken precies te zijn zoals zij ze wou (ik neem aan van haar goed). Ook heb ik een inwendig echo gehad...die lukte de eerste x niet omdat ik te gespannen was en het deed pijn...anywayz ik moest voor die echo later terugkomen en toen was het goed gelukt mij echo zag er ook goed uit. We weten wel al dat het een ifv of icsi zal worden maar niet welke van de twee. want mijn man krijgt nog een 2e zaadonderzoek om zeker te zijn. Omdat hij tijdens de 1e antibiotica had gebruikt kan dat het zaad ook hebben aangetast.
In januari 2010 beginnen wij met de processen..nadat we weer de uitslag hebben gekregen krijgen we definitief te horen wat voor behandeling we krijgen. Ik hoef me gelukkig geen zorgen te maken om een wachtlijst die is er niet. althans mijn arts beslist wie/wat/waar en hoe. In mijn geval beginnen we meteen na de uitslag. Mijn arts is echt heel lief..geruststellend. Dat is echt belangerijk.Misschien vind je het leuk als we elkaar op de hoogte gaan houden. omdat jij in feb begint en ik in jan. Ik hoop snel van je te horen
tevens oproep voor andere meiden die zich herkennen in het verhaal/situatie????

sterkte allemaal

groetjes Nina

Heey Nina,

Zeker leuk om ervaringen te delen.
Of het nu IVF of ICSI word, je weet in ieder geval wel wat er gaat gebeuren.
Ik ben benieuwd wanneer jij start.
Wij zijn er ook al wat langer klaar voor, maar ik moest eerst ongesteld worden, dan de derde dag beginnen met de pil (die moet je ten minste 3 weken slikken) en daarna 2 verschillende soorten hormonen spuiten.
Hou me op de hoogte.

En Sparkle: De gynaecoloog heeft ons verteld over het onderzoek en heeft ons gevraagd of we mee wouden doen.

Groeten Tess

Terug
Bovenaan