Steeds korter slapen?

Hoi Patricia,

Het 's avonds inslapen is meestal niet het grootste probleem, maar ik heb wel vanavond een stukje voorgelezen en Hugo viel binnen en paar minuten in slaap. Dat ga ik er maar eens inhouden. Dus goeie tip!

Weet iemand trouwens (vast wel) vanaf wanneer je met borstvoeding de late voeding laat vallen? Wel erg vooruitstrevend als Hugo nu nog niet eens doorslaapt met deze voeding, maar even uit nieuwsgierigheid....

Ik had begrepen dat het mocht als ze boven een bepaald gewicht zitten, ik dacht 6,5 of 7 kg. Maar mijn meisje doet daar niet aan. Die wil al heel lang geen late voeding meer. Ze heeft vanmiddag om 16 uur haar 3de voeding van vandaag gehad, daarom maak ik haar straks nog wakker. Anders slaapt ze op 4 voedingen door.
ik kan je dus niet echt helpen met deze vraag, sorry!!

Voed jij niet op verzoek? Ik laat Lynn bepalen of ze een late avondvoeding wil of niet. Ze heeft 'm dus een tijdje niet gehad, toen sliep ze van 7 tot 3 en dan weer tot 7. Ik heb het wel een paar keer geprobeerd en haar 's avonds wakker gemaakt voor een voeding, maar dan kwam ze ineens 2x 's nachts. Nu heeft ze al een tijdje dat ze uit zichzelf wakker wordt voor de late avondvoeding, meestal tussen 11 en 12, vanavond ineens om kwart over 9!
Ik wist niet dat er regels voor waren voor wanneer je een avondvoeding kon laten vallen, dacht dat voeden op verzoek het beste was (voor mij in ieder geval het makkelijkste).

quote: pliep reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-04-2007 22:11:38'));

Voed jij niet op verzoek? Ik laat Lynn bepalen of ze een late avondvoeding wil of niet. Ze heeft 'm dus een tijdje niet gehad, toen sliep ze van 7 tot 3 en dan weer tot 7. Ik heb het wel een paar keer geprobeerd en haar 's avonds wakker gemaakt voor een voeding, maar dan kwam ze ineens 2x 's nachts. Nu heeft ze al een tijdje dat ze uit zichzelf wakker wordt voor de late avondvoeding, meestal tussen 11 en 12, vanavond ineens om kwart over 9!
Ik wist niet dat er regels voor waren voor wanneer je een avondvoeding kon laten vallen, dacht dat voeden op verzoek het beste was (voor mij in ieder geval het makkelijkste).

was trouwens aan whitney gericht...

Ik freewheel een beetje tussen voeden op verzoek en een schema in. Straks moet ik weer gaan werken en dan is het wel handig als Hugo in ieder geval 's morgens op 'mijn' tijd gevoed wordt. Verder maakt het me niet zo heel veel uit, ik houd als richtlijn vier uur tussen een voeding aan, maar dit kan per keer iets korter of langer duren.

In het begin liet ik Hugo na zijn zeven uur voeding slapen tot hij wakker werd, maar het CB raadde aan om hem om 11 uur te voeden, zodat de kans dat hij door zou slapen groter was.
Maar omdat hij nu steeds vroeger wakker wordt 's nachts, begin ik te twijfelen of ik hem niet gewoon lekker laat slapen om 11 uur en afwacht tot hij zelf komt.

Ja, wij hebben dat bij Liv dus wel gedaan en die slaapt als een roosje door!
patricia

Terug
Bovenaan