Steeds meer mensen vragen het.....

Hoi Dames!

Ik weet niet wat het is, maar steeds meer mensen vragen me de laatste tijd of ik soms zwanger ben.... Erg lastig om dan je mond te houden... Nou ben ik in het afgelopen jaar flink wat afgevallen en wie goed op me heeft gelet zou inderdaad op kunnen merken dat ik weer wat ben aangekomen in de afgelopen 2 maand... Je kent het wel, vakantietijd dus je eet anders en fouter en snackt wat meer tussendoor. Dan gaat het bij mij al gauw hard met de kilo's. Maar dit zijn naar mijn idee nog niet zozeer zwangerschapskilo's. Misschien iets maar ik denk dat het meeste gewoon komt door de foute eetgewoonten tijdens de vakantie.

Laatst vertelde ik op m'n werk aan een collega dat m'n zus zwanger is (is echt waar!). 2 collega's die toevallig op dat moment de kamer voorbij liepen, stormden zo'n beetje de kamer binnen met  de vraag: BEN JE ZWANGER????. Niet zo gek natuurlijk want ze hadden niet het hele verhaal gehoord. Mijn reactie: Nee joh! M'n zus is zwanger dus ik wordt eindelijk tante! Oh....nou, we dachten even..... Ik moet zeggen het is wel een goed excuus als iemand toevallig iets opvangt over een zwangerschap...

Gisteren stond ik even op het pleintje achter ons huis en toen vroeg onze nieuwe achterbuurman (we zijn pas verhuisd): Zeg eh,.....verwachten jullie nog een kleintje??? Ik (heel onnozel): hoezo???? Hij: Nou ik dacht zo.....(kijkt naar m'n buik...). Ik: Nee joh! Ik ben gewoon veel te zwaar! Hij kreeg natuurlijk een kop als een boei want het is natuurlijk best lullig om zoiets te vragen aan iemand die te zwaar is en het is vervolgens niet waar..... Wat zal hij opgelucht zijn als we hem over een week of 4 kunnen vertellen dat het toch wel waar was..... Ik vrees dat ie me de komende tijd niet met goed fatsoen durft aan te kijken. Zal zich wel rotschamen.....

Maar zo zijn er wel meer van dit soort gevallen. Hoewel ik het idee heb dat het dus met name vakantiekilo's zijn, lijkt de rest van de wereld dus te denken dat ik wel zwanger zal zijn aangezien ik net zo m'n best had gedaan om al die kilo's kwijt te raken... Heb wel het idee dat m'n buik iets van vorm verandert, maar of het ook echt zichtbaar is? Ik ben benieuwd of we het gaan redden tot 12 weken om het aan iedereen te vertellen. Ben nu 8 wk en 2dgn dus we moeten nog even.

Heb trouwens weinig last van kwaaltjes tot nu toe. Alleen wel steeds erg moe en soms heb ik gewoon helemaal geen zin in eten. Dan staat het me gewoon tegen. Ben niet echt misselijk dan. Maar als ik dan toch maar wat eet omdat ik het mezelf verplicht, is het ook wel weer lekker. Heel vreemd, heb ik helemaal geen last van gehad bij de vorige zwangerschap. Ook niet van de vermoeidheid trouwens. Was toen zo fit al een hoentje (zo gaat de uitdrukking toch???)

Groetjes Jojanneke
 
Hi Jojanneke,

Jaja lastig is dat! Ik ben voor onze bruiloft best veel afgevallen en nu ben ik al weer een kilo of 5 aangekomen sinds onze honeymoon. geen drama maar tis wel te zien natuurlijk! Weet zeker dat er mensen nu al "weten" dat ik zwanger ben. Zaterdag had ik n bruiloft en het werd door een aantal kennissen al geraden, tja... Niet zo erg maar ik ben blij met de mode van nu: legging met jurkje is lekker verhullend! ;-)

Succes met het verbergen, ik vind het lastig. Vooral omdat ik al sinds april zwanger ben(miskraam in juni) en ik vind het zo tegenstrijdig: ben dolgelukkig met mn zwangerschap maar ik "moet" mn mond houden.
Wie dát heeft verzonnen??? ;-)

Groetjes en succes, Jannie

 
tja gek is dat hé. Bij mij is dit ook mijn tweede zwangerschap. En ook door vakantie wat kilootjes aangekomen.( Ik ben nu ruim 7weken.)
Maar volgens mij zijn het ook de darmen die het zo opblazen. Want op de weegschaal ben ik niet zo zwaar als dat ik er uit zie. Net zei de echoscoopiste ook; tjeetje, wat liggen je darmen al hoog. Daardoor lijk ik dus veel dikker. Ik baal er best van, want ik heb bijna geen kleding waar ik het in kan verstoppen.

x

Pamma
 
ach mensen vragen al aan me hoever ik ben als ik dan zeg bijna 8 weken zie je die kaken zakken want ze dachten aan 16 weken ongeveer
, ben blij dat ik het niet geheim hoeft te houden ik mag het lekker van de daken afschreeuwen (wat ook dus niet anders gaat hihi)


www.0409mamaforum.nl (HET april 2009 mamaforum!)
 
aaaargh.. ik ben op de weegschaal niet aangekomen, maar heb wel een buikje en cup maat 3dubbel H gekregen, zo lijkt het. Maar ik heb meteen een maat grotere broek gekocht, draag ook veel leggings met wijde jurkjes (leuke mode!) dus ik dacht 'ach niemand die het ziet!'... Kom ik gister mijn buurvrouw tegen: "eeh.. mag ik je wat vragen? ben je soms zwanger??"
Ik dacht "hoe weet ze dat???"   Ze zei dat ze het aan me kon zien, dat ik wat voller was geworden! naaaaah ik ben niet eens 9 weken!
Ik had al zo'n gevoel dat ik een soort neon verlichting met 'ZWANGER' op mijn voorhoofd had staan, maar nu helemaal!
 
Bij mij   vraagt niemand t maar weet zeker dat als ik t donderdag vertel op mn werk enzo: mensen zeggen: zie je wel!! Ik wist het!
Ik ga meestal wel met de mode mee maar zo nu wel extreem: lang leve de leggings en de tuniekjes/ jurkjes! haha!
Kan niet wachten...

Groetjes Jannie
 
Ik heb gisteren en eergisteren op mijn werk een coltrui gedragen. Had al wel aan mijn geliefde gevraagd of het erg opviel (heb inmiddels namelijk best flinke borsten), maar daar reageerde hij vrij vaag op, dus ik dacht dat het wel ging.
Zit ik gisteravond bij mijn schoonouders, zegt mijn schoonmoeder (die het overigens al weet); "Zeg, als je het nog geheim wilt houden...., met deze trui zou je wel wat vragen kunnen krijgen."
Vervolgens bevestigt mijn vriend dat (had ik jou dat  niet al eerder gevraagd????? Grrrr) en zegt erbij dat hij het wel leuk vindt.....

Loop ik daar verdorie al 2 dagen mee rond!! Nou ja, niemand heeft het verder gevraagd en een paar collega's weten dat ik afgelopen jaar wat ben aangekomen, dus wie weet is het niemand opgevallen.

Mannen....


 
ik ben juist niet zwanger en meer mensen vragen dit 
kids roepen steeds mama baby in de buik 
 
wat zouden jullie doen 
la ik groei sinds juni ben 5 kilo aangekomen 
 
Terug
Bovenaan