<p>Ik had al eerder een topic geopend over het slapen van mijn dochter. Het lijkt alleen steeds erger te worden. Ze sliep voorheen de nacht gelukkig goed. Na 22 uur viel ze in slaap en werd ze tussen 6 en 8 wakker. Overdag slapen bleef een probleem maar soms lukte het me nog om haar een dutje te laten doen. Soms een uurtje en soms zelfs drie uur. </p><p>Ze bleek een koemelkallergie te hebben en na de aanpassing van voeding hadden we in no-time een andere baby.</p><p>Het lijkt wel sinds anderhalve week dat het weer erger wordt (ze is 15 weken en zou eigenlijk in rustig vaarwater moeten zitten) ze slaapt nauwelijks. Overdag is het alleen maar huilen, huilen, huilen. Om 6 uur gaat ze aan en met geluk valt ze in slaap voor twaalven 's avonds.</p><p>Omdat ze van begin af aan zeer weinig slaapt moesten we dit van de ka accepteren. Min of meer doe ik dat ook, want CJG is geweest en we hebben er alles aan gedaan dat ze beter slaapt maar nietd werkt. Conclusie: slaap kan je niet afdwingen, ze volstaat met minder slaap.</p><p>Ja. Ze ontwikkelt prima en groeit goed wonder boven wonder. Alleen begin ik langzaam aan gek te worden. Als ze na twaalf 's avonds eindelijk slaapt na een hele lange dag, val ik ook als een blok in slaap. Alleen ZIJ is na drie uurtjes klaar wakker en doet daarna alleen maar hazeslaapjes van tien minuutjes en tussendoor heel de tijd huilen. </p><p>Waar ze vroeger 8 uur sliep verdeeld over de hele dag(wat ik maar accepteren moest) slaapt ze nu in totaal misschien 4 of 5 uurtjes en niet eens aaneengesloten. </p><p>Ze is ook al naar het ziekenhuis geweest. Geen weekopname, want dat zou ik vreselijk vinden.</p><p>Ik ben niet op zoek naar tips maar meer naar 'lotgenoten'</p><p>Ik merk dat ik soms een soort van jaloezie voel als ik kijk hoe andere kindjes slapen en toch uit eindelijk wel in slaap vallen. Maar mijn dama heeft een uithoudingsvermogen van hier tot tokio als het gaat om expres wakker blijven. Ik heb het gevoel enorm te falen.</p><p>Ondanks dat het CJG al een keer heeft meegekeken en geconcludeerd heeft dat we niets fout doen en het de aard van de baby is, heb ik toch gebeld of ze nog een keer langskomen. Ze kwamen met de mededeling dat dit vaker voorkomt (wat mij troost) en dat je vaak ziet dat ze beter gaan slapen wanneer ze kunnen lopen en praten...</p><p>Pfff... De wanhoop nabij (soms dan)</p>