Steeds vroeger wakker en niet uitgerust

Ik herken dit wel een beetje heel erg. Alleen een verschil: mijn zoontje is nooit een uitslaper geweest. Altijd rond 6.00 uur en periodes ertussen dat het 5.00/5.30 uur is.Het leek de laatste tijd de goede kant op te gaan en sliep geregeld tot 6.30 uur, wiehoe! En zelfs n keer n uitschieter tot 7.00! ?
Maarrrrr, toe kwam de 2e lockdown en zaten we ineens allemaal thuis. Zoontjelief van toen 2 jaar en 4 maanden weigert sindsdien zijn middagslaapje. Elke dag probeerde ik het weer, helaas zonder succes...
je zou denken, dan slaapt hij sochtends langer... nou nee! Hier ook ineens weer tussen 5.30/6.00 uur wakker en vorige week ook 2 x weer 5.15 en 5.00 uur...?
Wij hebben een slaaptrainer, maar daar heeft hij schijt aan hahaha. Dus helaas hebben we dan 3 kwartier tot n uur strijd...
je zou denken dat hij dan smiddags toch wel heel moe is en gaat slapen.... oh no no no no no! What are you thinking mom!
En savonds.... een mannetje wat ko is!
Ik heb smiddags het gevecht opgegeven sinds afgelopen weekend. Ik ga nu smiddags met hem in ons bed liggen, in het donker en n uurtje filmpjes kijken op mijn telefoon: nijntje, tiktak, dat soort spul. Rustige programma’s.
Bij mooi weer zet ik hem ook wel eens in de buggy en ga wandelen. Dan wandel ik ruim 1/1,5 uur en met n beetje geluk valt hij dan ook in slaap voor n half uurtje ☺️
Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat alles anders is, structuur wat weg en verandering ritme dmv wegvallen middagslaapje.
Ik hoop hier dat als hij weer naar t peiterklasje kan en er weer ritme en structuur in zijn dagen komt, hij zijn middagslaapje toch weer terug gaat pakken. Hij heeft het nog zo nodig! Hij is pas 2,5....
Maar ik vrees t ergste...?
Dus echt tips..nee. Ik leef wel met je mee en ik denk dat t ook met de overgang van geen middagslaapje meer pakken is.
 
Terug
Bovenaan