steeds vroeger wakker

Hoi dames,
Hier eindelijk nog eens een beetje tijd om iets te plaatsen al is het wel om mij te helpen.
Ik zit eigenlijk met een probleempje, allee probleempjes.
Wiebe sliep de laatste weken dus niet meer goed, hij werd elke nacht wel een 5 keer wakker en niet alleen voor een tut want die had hij soms nog in zijn mond. En hij wordt dus telkens vroeger wakker, ik moet echt zo vanaf half 6 regelmatig lopen om een tutje te geven om het nog wat te rekken tot ik uiteindelijk 7 u haal, maarja ik ben dan dus ook wakker van half 6 en dan heb ik dus de nachten nog niet doorgeslapen. Herkennen jullie dit? en heeft iemand tips voor mij??
Maar dus door dat ik zo'n slechte nachten heb ga ik 's avonds al vroeg slapen, rond 22 u, dus van de relatie tussen Wout en mij schiet er weinig over, we hebben gewoon geen tijd meer voor elkaar, Wiebe gaat om 21 u slapen en ik een uurtje nadien. Ik weet me dus geen raad meer.
Voor de rest gaat alles goed met Wiebe, hij heeft ondertussen al 8 tandjes en zijn eczeem hebben we zo goed als onder controle, hij kan nog niet zitten, maar hij schuift naar achteren op zijn buik, leuk voor te zien. Hij wil wel kruipen en vooruit, maar het lukt hem gewoon niet.
grtjs, Bea
 
Tja, je zult het heel vervelend vinden, maar dat tutje moet je dus niet geven. Hij weet, mama komt wel om het tutje te geven. Het is een gewenning.
Het is even moeilijk, maar ik zou hem laten huilen. En anders doe je het zo: kwartier laten huilen, even kijken en zeggen 'nog lekker even gaan slapen' dan weer kwartier en weer even kijken (niet er uit halen ook niet aanhalen). enz.
Als je dit niet gewend bent om te doen, is het heel moeilijk.
Wij hebben deze methode van kleins af aan al bij ons zoontje (in oktober wordt hij 2) en het werkt prima. Als hij weer van die fases heeft, (komt nu bijna niet meer voor, maar wel bij het inslapen de laatste tijd) laten we hem dus huilen. We laten af en toe onze stem even horen, of gaan er na een kwartier even heen, en dan later nog een keer, maar dan laten we hem krijsen (hij is zo vreselijk boos dan, dat hij echt gilt en krijst). En dan stopt het na 5 minuten. soms laten we hem meteen huilen, en gaan we niet kijken (dan jammert hij alleen een beetje en is het zo over).
Heel veel succes! en sterkte!
 
Trouwens, wat mij opvalt is dat Wiebe pas om 21.00 uur gaat slapen. Waarom zo laat als ik vragen mag? Hoe oud is hij?
Ons zoontje ging met 10 weken om 7 uur naar zijn bed elke avond. Dan heb je lekker nog wat tijd voor jezelf, want dat is dus ook heel belangrijk zoals je zelf ook al aangeeft.
Als Wiebe dan pas moe is, om 21 uur, dan is dat misschien ook wel een gewenning.
Je kind bepaald niet wanneer het naar bed gaat, vind ik.
Mijn zoontje is de laatste 2 maanden ook niet heel moe als hij tussen 7 en half 8 naar bed gaat. Maar hij gaat wel, dan protesteert hij dus wel even (de laatste tijd behoorlijk)  maar gaat daarna lekker spelen in bed met niks eigenlijk en is dan na een half uur vertrokken. Ook al leg ik hem later in bed, ook dan ligt hij lang wakker, heeft te maken met de verwerking van de dag.
 
Hoi Beke,

Hoe oud is Wiebe? Milan had rond 9 maanden ook ineens dat hij 's nachts wakker werd, en op onchristelijke tijden vond dat het dag was..

Ik ben er eigenlijk heel makkelijk mee omgegaan. ('s nachts ben ik niet op mijn sterkst, opvoeden is meer voor overdag) als hij bij ons wilde liggen ( 's morgens) dan mocht dat. Als hij 's nachts tegen me aan in slaap wilde vallen dan mocht dat ook.  

Ik was verselijk bang dat hij hier aan zou gaan wennen, maar dat is niet gebeurd. ineens waren er 3 tanden bij, kon ie kruipen en sliep hij weer door. ( wellicht was het wakker worden door deze 'groeisprongetjes')

dus ik zou je adviseren, doe niet te moeilijk zodat je zelf ook wat rust krijgt. En als hij na een paar maanden inderdaad "verwend"is, dan kun je het toch altijd nog afleren?

Veel succes
Amanda
 
hallo

mijn dochter van ruim 9 maanden heeft ook opeens van die rare dingen sinds een paar weken de laatste week helemaal
afgelopen week wou ze alleen maar tegen mij aan slapen (terwijl ze vanaf haar geborrte altijd in haar eigen ledikantje heeft geslapen en niet eens in een normaal bed in slaap kon komen)dus ik heb niet geslapen tot 2 nachten toe
en opeens werd ze ook nog eens ziek harstikke koorts en diaree
en de volgende ochtend stond ze zomaar ineens  in de box!!
ik denk ook dat het onrustig zijn komt door groeisprongetjes
ik heb zelf veel aan het boek oei ik groei misschien ook wat voor jou
ook

groetjes chantal
 
Hoi Beke,

Misschien kan je hem als hij wakker wordt een flesje geven, slaapt hij daarna weer verder. Ik heb het bij mijn dochter ook een tijdje gedaan en het is vanzelf weer overgegaan. Misschien heeft hij een sprong in zijn ontwikkeling en behoefte aan meer voeding.

Groetjes
 
Is het  zo abnormaal dat Wiebe pas om 21 u gaat slapen dan?? Overdag slaapt hij een uurtje tussen 10 en 11, soms 1.5, dan slaapt hij een uurtje tss 14 en 15 en dan nog eens tss 17 en 18 u. Hij is dikwijls echt wel moe om 17 u , dus doen we hem dan een uurtje in bed en daarom doen we hem pas slapen om 21 u. En eerlijk gezegd ook, ik durf hem niet vroeger slapen te doen, anders wordt hij mss nog eerder wakker. Ik heb ziets van: als hij overdag nog minder gaat slapen komt het vanzelf wel dat hij 's avonds vroeger gaat slapen. En ik heb echt geen zin om mijn dag vroeger dan 7 u te laten beginnen, ik heb zowiezo mijn slaap nodig en als je dan 's nachts al slecht slaapt zoals de voorbije weken het geval is omdat hij droomt en krijsend wakker wordt of omdat hij zijn tut kwijt is.
Maar ik zie het dus echt niet zitten om hem dat tutje af te leren, binnekort kan hij het mss zelf nemen??
Waarom is het toch allemaal zo moeilijk?

grtjs, Bea
 
Hoi Beke,

Wij deden Felina ook een hele tijd pas rond 21:00 naar bed.
Zij werd dan ook standaard om 04:00 wakker en wilde perse een fles.
Ik heb toen ook de tip gekregen om haar eerder te laten slapen voor de nacht.
Nu gaat ze om 19:00 in bad en krijgt rond 19:30 de laatste fles.
Daarna gaat ze lekker slapen tot de volgende ochtend 06:30.

Dus misschien is het toch het proberen waard!!!!!

Succes.
Groetje,
Marjolein
 
Terug
Bovenaan