Steeds vroeger wakker

Eline wordt steeds vroeger wakker! Haar 1e tijd was 7.45/8.00 uur tot 2 wk terug. Ze ging toen naar 7.15/7.45 uur ongeveer, afgelopen week was ze meestal rond 7.00/7.30 uur wakker en vanmorgen was ze om 6.30 uur al weer van de partij!! Ik hoop niet dat deze 'trend' zich doorzet. Ze is dan ook echt wakker, ze ligt te kletsen op haar bed en is na de fles ook in voor even lekker te spelen. Of zou het kunnen komen doordat ik haar 2 x per wk om 6.30 uur heb gewekt de afgelopen 2 wk? Dan gaat ze nl naar het kdv en haal ik haar er vroeg uit. Ze krijgt 5 voedingen van 200 cc aangeboden, per 24 uur drinkt ze hiervan 800 cc op. 's Avonds (23.00 uur)  laat ze het meeste staan, zo rond de 100 cc. Ze krijgt Nutrilon hypo-allergeen.

Wie heeft tips/suggesties om haar weer wat langer te laten slapen?

Groetjes, Alie (mama van Eline, 13-11-2006)

Hoi,
Chloë is erg onregelmatig 's ochtends! De éne keer is het 8.00 en de andere keer is het 6.30! Vanmorgen was het zelfs 5.30. En ze gaat dan nietliggen kletsen, maar zet het op een krijsen. Ik weet dat ze het vol kan houden tot minstens half 8, dus ga ik haar er niet gelijk uithalen. En dan meestal na een paar minuten valt ze weer in slaap. Alleen slaapt ze dan wel erg onrustig verder.
Misschien is het idd doordat je haar er uit hebt gehaald omdat ze naar het kdv moet. Ze worden dan toch uit hun ritme gehaald. Ook ik heb een wisselend schema. De oudste van mij moet naar school en dan moet ik haar ook wakker maken, anders kom ik in de knoei.
Maar het is wel vervelend.
Groetjes Sil

Ze zet het gelukkig niet op een krijsen, en met een beetje mazzel duimt ze haarzelf weer in slaap. Vannacht was ze ook om 5.00 uur wakker, ik hoorde een gilletje, wat gejeuzel en daarna zuiggeluidjes. Daarna sliep ze weer verder totdat ik haar er af gehaald heb. Gelukkig heeft ze ons tot nu toe  nog niet voor onze wekker 'gewekt' voor een flesje, die gaat om 6.00 uur hier.

Groetjes, Alie

Hé blondie,
Duimt jou kleintje ook? Die van mij ook namelijk. Het is echt haar troost geworden. Ik heb de speen geprobeerd, want het was duidelijk dat ze een erg grote zuigbehoefte had, maar die speen moest ze niet. Sinds een paar weken pakt ze haar duim.
De oudste wilde ook geen speen, maar zuigt op haar ring- en middelvinger.
Wel grappig om te zien hé, zo'n klientje met zo'n ieniemienie-duimpje in haar mond.
Groetjes Sil

Eline is een echte duimer, speentje wil ze wel even hebben bv in de auto of in de wipstoel. Als ze moe wordt gaat ze voor haar duim; lukt het haar niet om deze goed te vinden (ze is nogal hyper, ha,ha!) dan zuigt ze op haar vuist of op een paar vingers. Ik vind het ook heel schattig, maar ik hoop dat ze er ook weer makkelijk van af te krijgen is. Maar dat zien we dan wel weer, ik kan haar nu  moeilijk dwingen om de speen te gebruiken.

Mbt het vroeger wakker worden; ik denk dat het met honger te maken heeft. M'n man doet de laatste voeding om 23.00 uur, deze fles drinkt ze zelden of nooit leeg. Misschien eens een keer 100 cc, gisteren had ze maar 50 cc gedronken en wou zoooo graag weer slapen. Vanmorgen was ze dus om 7.00 uur wakker met honger, de 1e fles ging er rap in en helemaal op. Daarna nog even spelen en toen zijn we weer lekker gaan slapen. Ga morgen het cb denk ik maar even bellen, misschien is het een optie om er een fles af te halen? Ze krijgt nu rond 19.00 u een fles (gaat vaak helemaal op) waarvoor ik haar wakker maak, en daarna gaat ze gelijk weer slapen, dan om 23.00 u drinkt ze dus nog een klein beetje. Misschien  lukt het ook wel om 's avonds nog maar 1 fles te geven, bv om 22.00 uur en dat ze dan met een goed gevulde maag de nacht in gaat?  Hoop wel dat ze dan minimaal doorslaapt tot 6.30 uur. Net zoals elke moeder hiero heb ik ook een hekel aan het nachtelijke voeden.

Groetjes, Alie  

Nou, Chloë komt de laatste dagen weer standaard om half 5! Laten huilen werkt niet meer, want het gaat over in krijsen en is niet meer om aan te horen. Zij drinkt die laatste fles wel redelijk goed, maar heeft nu ook echt weer honger om half 5.
Blijft moeilijk en vooral vermoeiend. Want de kleine gaat daarna weer lekker slapen, maar voor mama gaat dan al bijna weer de wekker, omdat de oudste naar school moet, of omdat ik moet gaan werken.
De oudste van mij sabbelt trouwens op haar vingers en ik moet zeggen dat het afleren best goed gaat. Ze mag het nou niet meer overdag doen, alleen als ze gaat slapen. En als ik dan bij haar kijk, dan heeft ze ze niet eens meer in de mond!
Als ze het maar niet gaat doen zoals haar moeder.. Ik duimde tot mijn twaalfde  En moest toen uiteraard een beugel.
Groetjes Sil

Wowww, half 5 is toch wel errrug vroeg!Dan trek ik bij deze m'n 'klacht'in  dat  m'n dochter af en toe om 6.30 uur haar dag begint hoor .  
Misschien is het met je dochter  een groeispurt en heeft ze wat extra voeding nodig? Hoeveel drinkt  ze een dag? Geef je ook rijstebloem oid?

Vandaag vergeten het cb te bellen om te overleggen over de voeding, erg druk op m'n werk gehad. Hopen dat ik het morgen niet vergeet, moet morgen nl ook nog werken.
M'n broer duimde vroeger ook, en die heeft heel lang beugels gehad. Vreselijk lijkt me dat. Ik hoefde gelukkig geen beugel, ik weet niet of ik duimde. Fijn dat je andere dochter haar best doet om het af te leren. Ik hoop dat Eline dat tzt ook doet.

Groetjes, Alie

Terug
Bovenaan