Steeds vroeger wakker

Hoi,
Zo vanacht was het 4 uur! Wordt er niet echt vrolijk van.
Ze krijgt 5 fessen van 210, die ze niet altijd op drinkt. Ga er vandaag maar een extra fles tussen proppen, misschien dat dat helpt. Rijstebloem heb ik nog niet geprobeerd, ze is nog geen 4 mnd. Iemand ervaring met het geven vóór de 4 mnd??
Groetjes Sil

Hoi,

Vervelend zeg als ze zo vroeg weer wakker worden.
Iris krijgt 5 maal borstvoeding en 1 maal pap. Gemaakt van kwark met fruit of van borstvoeding, rijstebloem en fruit.
Ze is nu 4 maanden en krijgt al pap sinds ze 2 1/2 maand was.
Natuurlijk wel eerst kleine beetjes maar nu eet ze al een hele voeding met een lepeltje (de fles wil ze niet).
Gewoon eerst een klein beetje proberen en rijstebloem kan geen kwaad, wel wordt de poep er dikker van (kan ook handig zijn).

Nou dat de poep er dikker door wordt zou niet echt handig zijn, want ze heeft gigantische moeite met poepen. Krijgt expres daarvoor al friso comfort, wat extra water bij de fles en Kindicoll druppels, maar het lijkt allemaal niet te werken. Ik heb nu al twee keer gehad dat ik haar echt moest 'helpen'door de poep er een beetje eruit te drukken.
Heb net nog contact gehad met cb en daar nog wat tips gehad, dus even afwachten..

Hoi hoi,

ik ben een hele tijd niet op het forum geweest, omdat het met de kleine allemaal niet zo denderend ging, maar het lijkt erop dat het wat beter gaat en heb nu wat meer tijd om hier weer rond te neuzen.

Ik zag dit topic en wilde meteen even reageren, want ook ik heb zo'n meisje dat er g vroeg wakker is. Elke ochtend vanaf een uur of 5 begint ze te jengelen. Ik kan het dan nog rekken tot 6 uur, maar dan wil ze echt een fles. Daarna is ze klaarwakker en is ze keihard aan het kletsen en gillen. Waardoor mijn zoontje van 2 weer wakker wordt. Gevolg een chagrijnige peuter. De kleine slaapt dan meestal niet meer, waardoor ze rond een uur of 9 zwaar oververmoeid is en niks meer helpt behalve een fles. Ik probeer haar schema iets op te schuiven, maar het lijkt wel of ze steeds eerder een fles moet. Ik word er gek van. Ze krijgt nu vaak rond 17.30 de laatste en dan slaapt ze tot 23.00 erg diep. We moeten haar dan wakker maken voor haar fles. Daarna gaat ze wel weer rustig slapen, maar wordt dus erg vroeg in de nacht weer wakker.
Heeft er iemand tips om haar ritme een beetje te verschuiven??? Ze heeft trouwens ook een koemelkallergie, dus ik weet eigenlijk niet of ik dan rijstebloem door haar fles mag doen.
Hoop iets te horen.

Groetjes, Kaatje

Hoi Kaatje!

Leuk dat je er ook wat meer bent nu!
Dit is inderdaad een lastig probleem, en vooral met haar koemelkallergie..
Ik weet eigenlijk niet of je rijstebloem erdoorheen mag doen?! Ik zouals ik jou was eens even met het cb bellen om dit na te vragen of in de winkel eens op een pak kijken wat er in zit. Ze zitten hier wat langer vol van dus misschien word ze dan inderdaad vanzelf al wat later wakker.
Ik geef ons dochtertje nu al 1,5maand ofzo voeding voor hongerige baby's, wel alleen maar in de laatste fles (23.00 uur). Dit was een tip van mijn kraamhulp en heb het ook bij de huisarts gevraagd en dit mocht gewoon. Zij slaapt nu van na de fles van 23.00 tot ongeveer 8.00  Wat een luxe he! Meestal moet ik haar dan ook nog wakker maken. Laatst had ik mezelf "verslapen" en schrok ik om 8.45 uur wakker en toen sliep ze nog steeds! Nu weet ik niet of het echt door die laatste voeding komt, als dit pak op is ga ik met gewone voeding proberen.(of eerst eens half - half)
Ik weet niet precies wat jullie dochtertje allemaal wel en niet mag hebben dus ik zou niet zomaar iets geven of iets bij de fles doen. Ik zou echt even bellen of goed op het pak lezen als je zelf precies weet wat wel en niet kan.Mijn moeder heeft ook een koemelkallergie dus ik weet wel wat het inhoud, is erg vervelend he! Vooral als ze dadelijk meer vast voedsel mag hebben..
Maar goed, ze kunnen er ook overheen groeien. Het hoeft niet zo te zijn dat ze er nu haar hele leven last van blijft houden.

Succes ermee, en laat je wat weten?

Groetjes 4dec

Terug
Bovenaan