steeds weer boven de dekens

hallo

Ik heb een dochter van 6 maanden lianne heet ze.
De afgelopen nachten kruipt nou ja schuift s avonds/ snachts steeds naar de bovenkant van dr bedje. Ik leg haar in het begin van de avond als ze moe is onder in bed maar vindt dr s ochtens overdwars of helemaal boven in bed aan.
Nou ben ik de afgelopen drie nachten midden in de nacht gaan kijken en toen lag ze of dwars of al boven in. Ze voelt namelijk s ochtens behoorlijk koud aan.
Nou weet ik niet hoe ik dit kan tegenhouden nou ja hoe ik dr warm kan houden.
 Heeft iemand een idee

groetjes auriske

Hai Auriske.

Dat "probleem" heb ik ook met mijn dochter. Wat dat betreft lijkt ze echt op mij, ben ook zo beweeglijk in bed.
Mijn dochter is nu 4 maanden en leggen haar 's nachts in een trappelzak. Als ze zichzelf dan boven het dekentje trappelt, dan ligt ze tenminste nog wel in een slaapzakje.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Jolien

hey jolien

bedankt voor je antwoord.
Ik zie net dat ik ben vergeten te vertellen dat lianne een spreidtbroekje heeft waardoor ze volgens mij niet in een trappelzak past. maar het is het proberen waard

groetjes auriske

Hallo auriske,

Ik weet niet of je handig bent of iemand kent die handig is met een naaimachine. Je zou ook zelf een trappelzak kunnen naaien. Volgens mij is dat helemaal niet zo moeilijk. Of koop een nieuwe  en zet daar aan de onderkant een stuk tussen zodat ie wat breder is.

Groetjes Marieke

Ja lastig he dat spreidbroekje. Onze dochter Marissa heeft een campspreider gehad en het viel inderdaad neit mee om een trappelzak te vinden. Wij hebben hem uiteindelijk bij C&A gekocht. Deze was vrij breed en daar paste ze goed in. Wat je anders kan doen is pyamabroekje en shirt met lange mouwen aan. Dat doen wij nu maar want Marissa ligt ook nooit onder de deken/laken. Dan blijft ze toch warm.

Ik zou ook proberen een slaapzak op maat te vinden en anders te maken. En dan niet in combinatie met een dekentje. Dat is dubbel op en straks kruipt je kindje onder de dekens. Daar moet je toch niet aan denken?!

Groetjes,
Marianne

Hoi Auriske,
Hier nog een keer Eveline (zie ook ander forum ),
Ik heb zelf een Slaapje slaapzak die ik niet meer gebruik (mt86-104), met de spreidtbroek moet dit wel kunnen. Kijk anders een bij de website van ikkelief (je snapt denk ik wel wat het web-adres is ). Daar verkopen ze slaapzakjes speciaal voor kindjes met spreidtbroekjes.

Heel veel succes!
gr.Eveline

Terug
Bovenaan