steeds weer boven de dekens

Mijn dochtertje kroop ook altijd naar boven. We hebben haar in een lange slaapzak gelegd. Ze is 74 cm en haar in een slaapzak van 90 cm gedaan. De achterkant (waar dus geen voetjes zitten) stoppen we strak in. Daaroverheen leggen we nog strak een handdoek. Sinds die tijd kruipt ze niet meer naar boven (ze kan geen kant op) en slaapt ze goed door. Ze is geen draaier in bed, ze slaapt alleen op haar buik. Ik weet natuurlijk niet of jouw kindje verder  stil ligt tijdens het slapen.

Hoi,
Mijn dochtertje heeft ook een spreidbroekje gehad, maar paste altijd gewoon in het slaapzakje.
Ik heb dan ook slaapzakken van de C&A, die zijn breed genoeg. Bij Babywalz staan ook altijd vrij brede trappelzakken in het boekje, misschien kun je daar eens kijken.

Wat knap trouwens dat ze er zo beweeglijk mee is. Mijn dochter kwam er pas achter dat ze kon bewegen toen dat ding uit mocht.
Sil

Ons zoontje gaat ook zijn hele bed door. Hij ligt dan ook in een slaapzak. De eerste keren ga je proberen iets te verzinnen om hem op z'n plek te houden, maar nu doen we dat echt niet meer hoor! We leggen hem niet vast, laat maar lekker gaan. Als hij dat lekker vindt slapen, nou prima dan toch?! Onder de dekens kruipt hij niet, hij legt liever z'n hoofdje er bovenop....

Hallo moeders
bedankt voor jullie reacties.
We hebben nu een maat 90 slaapzak en die wat ingekort zo past ze er toch in. En ze kwam de eerste periode niet meer boven de dekens.
Nu heeft ze door dat dit toch ook kan maar ja het maakt me nu niets meer uit ze heeft in ieder geval iets om zich wat dr warmer houdt dan alleen een pyjama.

groeten auriske

hoi auriske,

Lees net je vraag en de antwoorden door. Mij is verteld dat sommige kinderen de behoefte hebben om de grens op te zoeken. Ze vinden het prettig iets te voelen tegen hun hoofdje. Je kan eens proberen om iets boven haar hoofdje te leggen, een opgerolde handoek ofzo, zodat ze de grens niet gaat opzoeken en het hele bed doorgaat. Het CB heeft mij ook wel eens verteld dat je anders het bedje als een "envelop" kan opmaken. Je maakt het dan   op door het laken bovenin   onder de matras  te stoppen en dan terug te slaan ter hoogte van de voeten zodat je je kindje zegmaar "op EN onder de laken ligt" ik heb het nooit geprobeerd, want de slaapzak werkt bij mij al met daarbij een lakentje strak ingestopt. Maar misschien dat iets tegen haar hoofdje al helpt (kan ook een knuffel zijn) succes!
grtjs Evelien

Ik lees dat er veel meer beweegelijke kindjes zijn haha!!
Ons zoontje ziet ook heel zijn bedje, ligt dan 's ochtends op zn kop in bed zeg maar.
Wij doen hem ook altijd in een slaapzakje, van 90cm ook, en dan doen we er een dekentje overheen.
Dan heeft hij in ieder geval iets over zich heen.
Wel voelen zijn voetjes 's ochtends weleens koud hoor, maar weet niet goed wat ik daar aan moet doen, zijn sokjes trapt ie uit.
Hij heeft geen spreidbroekje aan trouwens, (weet eigenlijk niet eens wat het is).

Groetjes Debby.

inderdaad een lekkere warme slaapzak met lange mouwen,doen wij hier ook omdat mw[17-12-05]er telkens van onder kruipt.in het begin stopte ik ze dan weer terug onder de dekens waardoor ze wakker werd,geen goed idee.nu heeft ze het lekker warm!!!
Ik heb ze gekocht bij de prenatal maar volgens mij zijn ze overal wel te koop.

groetjes jeannet

Terug
Bovenaan