Steeds wegkijken als je hem op schoot hebt

Toen Thomas net geboren was viel het me op dat de ene keer zijn balzakje bol was en de andere keer niet (ik had er ook nog niet zoveel ervaring mee) Zegt mijn schoonmoeder als zijn balzakje leeg is zegmaar dan is hij ziek, dus ik vroeg bij het cb of dat waar is. Volgens hun is dat helemaal niet waar. Ik ga zo naar haar toe en als ze weer wat te mekken heeft over dat kijken zeg ik gewoon dat heel veel kindjes dat doen en dat dat heel normaal is. En dat ze er nu maar eens moet over ophouden. Schoonfamilies grrr
Liefs Esther

Autisme hoe komt ze erop? Marissa kijkt me ook niet aan als ze op schoot zit hoor. Ze speelt met mijn kraag, rits, knoopjes en is veel te druk bezig met alles om haar heen. Ik heb babymassage met haar gedaan en ze keek alle kanten op behalve die van mij. De andere mama's en baby's waren veeel interesannter, die mama kent ze nu wel!

Hoi,

Zou nou autisme vind ik wel heel erg zwaar klinken! Daar geloof ik helemaal geen hout van. Hjerre van mij kijkt me ook echt niet aan wanneer hij bij me op schoot zit. Alle andere dingen zijn veeeeel interessanter. En als hij me aankijkt, dan is het met liedjes zingen en kijkt hij vooral naar mijn mond....hihihihi. Maak je maar geen zorgen hoor! Zo te lezen hebben we allemaal wegkijkende, nieuwsgierige babies!

Groetjes Hanneke

Hee Esther,

Jee ik snap echt dat je je vervelend erover voelt. Maar zoals je al ziet doet Thomas niks raars want anders zouden bijna alle kinderen op dit forum autistisch zijn en dat is toch wel vreemd. Ook Tyche vind mama niet meer interessant en ik geef er niks om. Laat haar maar lekker de wereld ontdekken.

En betreffende je schoonzusje. Je zegt dat ze het goed heeft met kinderen die slim zijn en het goed doen op school. Nou.. jij hebt het goed voor elkaar!! Je hebt een lief ventje die zo slim is dat hij die vervelende mensen (lees: Schoonmoeder en schoonzus) niet eens wil zien. Nee grapje hoor maar ik vind het een enorm discussie punt wanneer iemand het goed voor elkaar heeft maar ik snap wat je bedoeld.

En dat zogenaamde autisme. Nou laat je niet gek maken hoor! Ze gooien tegenwoordig zo snel met 'ziektes' en 'benamingen'. Een kind dat wat een drukker is dan het gemiddelde kind heeft adhd en een iets stiller kind is autistisch??.... Geniet maar lekker van je ventje en als jij voelt dat er iets mis is, ga dan naar een huisarts ofzo. Maar als jij voelt dat het goed is, dan is het dat zeer waarschijnlijk ook!!

Nou, ik hoop dat je je schoonmoeder een poepie hebt laten ruiken! Laat even weten of ze nog iets te zeuren had!

Liefs Kirsten mama van Tyche

Terug
Bovenaan