Steken 5,5 week zwanger

<p>Hi dames, </p><p> </p><p>Iemand hier ervaring mee? Moet ik mij zorgen maken? Ik ben nu 5,5 week zwanger en ik ben aan het werk, maar maak mij zorgen omdat ik steken in mijn onderbuik heb, best pijnlijk. En ook n uitstaling naar mijn rechterbeen zoals je dat met een menstruatie wel eens kunt hebben! De steken lijken echter niets op menstruatiepijn, zijn juist meer scherpe steken. </p><p> </p><p>Hopelijk kunnen jullie mij advies geven of gerust stellen. </p><p> </p><p>X Renate</p>

Hoi Renate,
het is heel herkenbaar, ik zit op 5+3 nu. 
Gister had ik weinig last en zelf paniek dat ik niets voelde. Vandaag heb ik ook weer enorme steken vooral links. Bij mij trekt het ook in mijn been maar vooral mijn heup. Zit alweer de hele ochtend met mijn broek open.  Het kan “groei” pijn zijn, het groeit nu natuurlijk steeds meer.  Zolang je niet bloed verliest moet het wel goed komen toch? Zo denk ik namelijk.

Hoi! Ik heb dit ook gehad in het begin, zelfs met bloedverlies. Die steken zijn erg pijnlijk maar onschuldig. Mijn verloskundige zei zo lang je niet blijft bloeden geen zorgen. Ik ben nu 15 weken zwanger. 

Hoi, 
Ik wil je niet onnodig bang maken, maar voor de zekerheid het volgende toch even kwijt.
Zolang je geen heftig bloedverlies hebt is het volgens mij onschuldig. Een jaar geleden heb ik namelijk ook rond de 4/5 weken zwangerschap erge steken gehad met uitstraling naar mijn bovenbenen maar wel in combinatie met heftig bloedverlies. In eerste instantie dacht ik een miskraam te hebben, maar een week later bleek het om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te gaan.
Ik denk dat het bij jou om iets onschuldigs gaat en het waarschijnlijk iets van groeipijn is zoals smpje ook al aanheeft, maar optijd aan de bel trekken mocht je wel heftig gaan bloeden. Al denk ik dat je dat dan allang al had gehad, dus gewoon lekker van je kleine wondertje in je buik gaan genieten! Met die steken wil hij/zij gewoon laten merken dat hij/zij er is ;)

Okay, bedankt voor jullie berichtjes dames! Hopelijk heb ik er morgen geen last meer van.. Vind het namelijk erg vervelend! Ik heb een staand/lopend beroep, dus is dan niet erg fijn! Voel me wel wat geruster nu. 

Ik had dat ook, zelfs al voor een positieve zwangerschapstest. Vooral bij plotselinge bewegingen zoals opstaan en niezen etc. Volgens mij was dat bandenpijn. Ik had er overigens wel denk ik het hele eerste trimester last...

RVis, wat supergaaf om te lezen dat je zwanger bent.
Die steken kunnen helemaal geen kwaad, want je baarmoeder gaat zich voorbereiden op een zwangerschap, die heeft toch wat meer ruimte nodig zeg maar.
En zolang er geen bloedverlies bij komt kijken al helemaal niks om je zorgen over te maken.
Het is natuurlijk een spannende tijd, maar wens je een prachtige zwangerschap toe.
En nogmaals, ik vind het echt supergaaf om te lezen dat je zwanger bent.

Liefs Em

Stekende pijn is bandenpijn, als je een miskraam zou krijgen heb je vooral erge krampen. Ik heb in het begin ook veel last gehad van bandenpijn, en nu ook nog met periodes(ben nu 24 weken). geniet van je zwangerschap!

Terug
Bovenaan