Stel dat de 2e komt????

A

Anoniem

Guest
Dag ladies,

wij zijn al een tijdje aan het nadenken over een tweede kindje en wanneer hij en of zijn dan ongeveer gepland gaat worden.
Ongeveer zeg er ik vooral bij, want een kindje plan je niet... die krijg je!!

Anyway.... deze situatie brengt allemaal vragen met zich mee en ik vroeg mij of, hoe doen jullie dat???

Een kinderwagen bijvoorbeeld... Onze dochter is nu bijna 8 maanden, als haar broertje of zusje komt is zij om en nabij de 2 jaar oud. Waar laat je 2 kindertjes als je op stap gaat met bijvoorbeeld een wandelwagen?

Hoe doe je dat als ze allebei moeten eten, of ergens moeten worden opgehaald na werktijd?

Zo zijn er nog wel 100 dingen te bedenken, maar laten we eerst hier maar eens beginnen?

Iemand tips voor ons?

Liefs G.

Onze dochter was 2 jr en 1 mnd toen Finn werd geboren. Tijdens de zwangerschap heb ik af en toe echt lopen piekeren over hoe ik het allemaal moest gaan doen met 2 kinderen, echt ik heb er soms wakker van gelegen! En achteraf gezien voor niks... Het is me allemaal zo enorm  meegevallen! De overgang van geen naar 1 kind vond ik veel groter dan de overgang van 1 naar 2.
Wel heb ik een dubbele kinderwagen gekocht, omdat Amy lange stukken lopen nog niet vol hield en ook nog weleens de neiging heeft om weg te rennen (dus kiddyboard niet handig). Ik  vond  mijn 2e zwangerschap wel een stuk zwaarder, omdat ik natuurlijk al een peuter rond had lopen die af en toe behoorlijk last had van de peuterpuberteit.  
De eerste weken na Finn's geboorte waren vrij hectisch, ik moest echt  een nieuw ritme vinden, maar na een maand of 2 liep het allemaal prima. De gebroken nachten in het begin waren wel zwaar, omdat uitslapen er niet meer bij was (Amy stond om 7.00 uur weer naast haar bed). Gelukkig sliep Finn met 6  wkn door en kon ik ook weer gaan bijtanken.  
Ik breng de kinderen allebei naar de creche, die zit naast mijn werk, en dat gaat prima. 's  Ochtends  brengen we eerst Finn naar de babygroep en daarna gaat Amy naar de peutergroep. 's Middags haal ik eerst Finn op en daarna Amy en dan snel naar huis. Mijn vriend is ongeveer rond dezelfde tijd thuis en  begint met koken terwijl ik Finn eten geef (of andersom), ondertussen zet ik voor  Amy even een sesamstraat dvd op, zodat zij even rustig kan zitten (ze is toch vaak moe na een hele dag op de creche). Na het eten  geef ik Finn borstvoeding en breng ik hem naar bed. Rond 20.00 uur gaat Amy ook naar bed, dat doet mijn vriend meestal.
's Ochtends doen we het ook samen. eerst ga ik douchen en daarna Finn voeden. Terwijl ik Finn borstvoeding geef, gaat mijn vriend douchen, dan kleedt hij Amy aan en smeert vast een boterham voor haar (ze heeft 's ochtends echt even rustig de tijd nodig om te ontbijten en op gang te komen). Daarna kom ik met Finn beneden en ga zelf ontbijten. Dan laadt ik de hele handel in de auto en breng ze naar de creche en vervolgens naar mijn werk.

Het is druk, maar wel leuk. Amy is ook ontzettend lief voor Finn en begint nu echt al met hem te spelen.

groetjes,
Ikke mv 2

hoi g

ik ben zelf moeder van 3 kinderen de oudste bijna vier een dochter 2 een nog een zoontje van 9 maanden toen ik zwanger was van de tweede heb ik ook heel wat afgepiekerd en achterafgezien om niets want het wijst zich zelf uit een tweede of derde kindje gaat vaak in het ritme van jezelf mee ook wij hebben een dubbele kinderwagen gekocht en een gewone buggy het enige wat is veranderd is dat je met 2 kinderen niet meer even snel naar de winkels kunt je moet meer slepen en menemen maar ook hier wen je aan  
ik heb er tot op de dag van vandaag nog geen spijt van en als ik zie hoe leuk ze het samen hebben echt geweldig en ik zou het zo weer doen
succes met je keuze

liefs angela

Hoi,

Je kan inderdaad niet plannen wanneer je een kindje gaat krijgen, maar je kan vaak wel plannen wanneer je (nog) geen kindje wilt. Het is op zich wel handig om vantevoren een aantal (praktische) dingen te bedenken hoe je dat wilt gaan aanpakken, maar uiteindelijk is er voor alles wel een oplossing te bedenken.

Ik ben nu bijna 10 weken zwanger van de tweede en mijn zoontje is morgen 9 maanden oud. Als zijn broertje of zusje geboren wordt, dan zal hij ongeveer 16 maanden zijn.

Kinderwagen? Het lijkt me persoon niet handig om een meerijdplankje te gebruiken, aangezien de duwstang dan in de weg zit? En voor de meeste meerijdplankje is een adviesleeftijd van minimaal 2 jaar.
Mijn zoontje zal dan nog geen lange stukken kunnen wandelen (als hij al kan lopen, haha) en ik denk dat het  voor mij wel handig is om een duowagen aan te schaffen.

Eten?  De eerste  4 a 6 maanden  zal de baby alleen flesvoeding krijgen.  Als we aan hapjes beginnen  is mijn zoontje alweer bijna 2 jaar en ik neem aan dat hij dan toch wel zelf brood kan eten of een vork/lepel kan vasthouden?

Ophalen na werktijd? Ik werk 2 dagen per week en dan gaan ze naar hetzelfde  kinderdagverblijf. Ik haal ze dan op als ik thuis ben, ik woon op loopafstand en ga dan gewoon met de kinderwagen. Als mijn zoontje naar school ga moeten we wat anders gaan verzinnen, maar dat moeten we sowieso aangezien ik pas rond 18.00 klaar ben met werken. De  komende 3 jaar hebben we dit probleem nog niet.

De eerste jaren zal het wel even zwaar zijn, maar ik denk dat het erg belangrijk is om een vast (eet en slaap) ritme te hebben en je zal veel dingen moeten gaan plannen.

Groetjes Saskia  

Hallo,

wij gingen ook voor een tweede alleen was onze oudste toen al 3. Maar wij gingen van 1   naar 3 kindjes. Het wijst zich allemaal vanzelf. Het volgende kindje gaat gewoon in het ritme mee van de oudste.

De wandelwagen zou ik een dubbele aanschaffen, vaak is lopen nog teveel voor de oudste.

Eten, gewoon een voor een. Zo leren ze gelijk dat ze op hun beurt moeten wachten.

Het wijst zich allemaal vanzelf, je moet wel veel dingen nog een keer aanschaffen, als je twee kindjes vlak achter elkaar wil.

Denk aan een tweede kinderstoel, wandelwagen,evt een box. Kan je oudste kindje al in een groot bed? anders nog een ledikantje ( met alle toebehoren als matrasje e.d.)

Maar dit alles weegt niet op tegen het geweldige van kinderen hebben en krijgen  

Groetjes Miranda
mama van Luuk 14-06-2004 en   van Lieke en Nick 23-10-2007

hoi

Fleur is nu ruim 9 maanden en wij zijn ook voor een 2e aan het klussen. Ik heb van mijn zus een zitje gekregen die je op de wieg van de wandelwagen kan klemmen, dus daar zou Fleur op kunnen zitten. Ik moet alleen nog bekijken of dat wel zo leuk is, aangezien Fleur dan voor het beebje zit en dan zie ik mijn beebje niet, en hij/zij ziet mij niet, vlgns mij alleen maar de rug van Fleur, haha. Maar dat zie ik dan wel weer, en anders koop ik idd een duowagen.

Voor de rest denk ik ook dat het wel goed zal komen, Fleur was ook wennen, dus een 2e went ook wel weer.

xxx Petra

Hoi

ik beg gestopt met de pil toen Laura 8 maanden was na half jaar was ik zwanger en er zit bijna 2 jaar tussen.
Ik had een wiegje en voor dat Jordi in de ledikantje moest heb Laura nieuwe bed gekregen.
We hebben een duowagen gekocht echt handig veel wandelen, boodschappen doen en zo.
Eten was het meestal eerst een en dan de andere, ik heb meestal eerst de fles gegeven en dan zelf eten met dochter. Ik werk 2 keer in de week s'avonds en ben de hele dag met de kinderen thuis.Ik vond het in begin wel heel erg druk voor dat ik weer een ritme kon vinden, maar meestal pas je de ritme van de baby aan die van de oudste.Voor dat Jordi was geboren zat ik ook te denken hoe ik alles moet doen en hoe het zou gaan, maar het ging alles van zelf.
Ik zou heel graag een derde kindje willen, maar wil nog even wachten nog  een half jaar of zo.
Laura in nu 2 en half jaar en zelf standig, ze is net zindelijk, kan fietssen doet heel veel dingen zelf, als Jordi nu pas gebooren was, was het mischien ietsje makelijker, maar het is ook nu pas achter af gezien. Het ligt ook aan hoe je kindjes zijn en hoe je zelf bent.

In iedere geval veel suc6
groetjes boontje mama van Laura 22.12.2005 en Jordi 3.11.2007

hallo
ik heb ook 2 kinderen mijn oudste zoontje word volgende maand 2 en mijn jongste is nu 9 weken dus toen de jongste keano werd geboren was mijn zoontje 1 jaar en 9 maanden heel veel mensen zeggen dat de overstap van 1 naar 2 kinderen niet zo groot is als van geen kinderen na eentje maar bij mij was dat andersom ik had met de tweede veel meer moeite dan met de eerste misschien omdat er zo korte tijd  tussen zat ik had een heel groot schuldgevoel na de oudste bang dat ik hem te kort zou doen onzin natuurlijk dat waren gewoon de hormonen en ik heb veel moeite gehad met me ritme te vinden maar nu gaat het perfect en loopt mijn gezin op rolletjes
bergrijp me niet verkeerd maar ik stond er alleen voor aangezien mijn man werkt hij moet smorgens om half 6 zijn bed uit en komt pas om 18.00 thuis van zijn werk dus ja dan moet je wel alleen voor je huishouden en kids zorgen misschien daarom mijn moeite met ritme omdat ik het alleen moest doen en ik had in het begin een zitje voor aan de kinderwagen maar mijn oudste wou er niet op nu heb ik een duowagen en dat gaat heek makkelijk hoor hup de kids erin en lekker na de winkel
ik zorg er ook altijd voor dat de oudste van alles is voorzien voordat de kleinste komt hij heeft dan al gegeten en ik geef hem dan een koekje en wat drinken dan heeft hij niks meer te zeuren en smiddags leg ik de oudste in bed zodat ik lekker de baby in bad kan doen zonder dat ik 100 ogen nodig heb en dan kan ik hem lekker rustig en op me gemak de fles geven en als ik dan geluk heb, heb ik nog een half uurtje of uurtje voor mezelf en ja het huishouden doe ik smorgens mijn oudste is dan lekker aant spelen en kan ik mijn ding doen
maar ik dacht ook hoe ga ik dat toch allemaal doen maar je rolt er vanzelf in en iedereen op zn eigen manier maar dat komt allemaal goed het gaat gewoon vanzelf mijn oudste is ook helemaal trots op zn broertje en wil overal bij helpen en is absoluut niet jaloers dat scheelt ook misschien

in ieder geval veel succes als het zover is
groetjes jami mama van arno en keano

Terug
Bovenaan