Stel dat de 2e komt????

jaja, het is wat!

Het ene moment zou ik zo naar de dr rennen om de mirena te laten verwijderen.
Het andere moment krijg ik bij het idee van een tweede het heel benauwd!!!
Maar ik zit er wel tegen aan te hikken; als we te lang wachten met een 2e, zitten we straks met 2 verschillende school en kdv tijden, noem maar op! Dat schiet ook niet op!
Keuzes maken, we zijn al aan het zoeken naar een groter huis. Meer kindermeubilair past hier niet. En ik wil er persé eerst nog 10 kg af. De eerste 5 zijn er nu af, nu de volgende 10 nog. Anders wordt de zwangerschap te zwaar.
Zelf had ik het volgende plannetje bedacht;
Ik heb sinds een maand een nieuwe baan.  Over 5 maanden kom ik in vaste dienst. Dan kan mijn man een jaar met ouderschapsverlof. Als we er voor zorgen dat het 2e kindje bij het aflopen van dit verlof ongeveer komt, dan sluit dat weer mooi op elkaar aan en kunnen we daarna allebei parttime werken. Dan komt de basisschool, ga ik mooi halve dagen werken....
Ja, waar je wel niet mee bezig kunt zijn!! Dat soort dingen houden mij allemaal bezig.
Welke duowagens hebben jullie allemaal dat ze goed bevallen?

groetjes en bedankt!!!!

ja dat vind ik ook een goede vraag! welke duowagen bevalt goed, wat zijn de voor- en nadelen, en hoe compact is ie als ie opgevouden is?

Ik wil echt heel graag een 2e snel, eerst (voordat Fleur er was) wilde we langer wachten, maar nu, eigenlijk al vanaf Fleur geboren is, willen we snel.
waarom?
- ben TE nieuwsgierig of een boy ore girl krijgen
- hoe zal hij/zij eruit zien?
- belangrijkste reden" de kriebels zijn TE hevig
- ik wil niet over een paar jaar van voor af aan beginnen (ik ken moeders die dat toch best wel vervelend vonden)
- etc
- etc

@..??? haha kweet je naam niet eens meer, maarre succes met je besluit.
ps ik ben sinds de bevalling niet aan de pil gegaan omdat ik vond dat ik al genoeg hormonen in mijn lijf had EN als de kriebels idd bleven en we zouden besluiten om snel voor de 2e te gaan dan zou ik niet hoeven te ontpillen. Dus dat komt goed van pas.

Even wat info over duowagens.

Urban jungle:
Zeer stevig, makkelijk in te klappen, blijft wel redelijk groot, geen mogelijkheid voor een maxicosi (misschien de nieuwste versies wel), mogelijkheid combi buggy/wiegje, en hij loopt erg lekker. Zitjes zitten naast elkaar. Buggy kan helemaal plat, dus de kleine kan daar ook al vrij snel in.

Graco duo.
Rijdt op zich wel lekker. Ze zitten achterelkaar, dus je kan bij de meeste kassa er wel doorheen. 1 zitje kan plat en 1 blijft rechtop. Mogelijkheid om een nestje/wiegje te maken op de achterste. Wat lastiger in te klappen en ook niet echt klein. Maar hij lijkt wel behoorlijk comfi te zitten.

Jane:
3 wieler, mogelijkheid voor 2 maxicosi's. Ook mogelijkheid voor 1 maxicosi en een zitje. Combi nestje/wiegje en buggy ook mogelijk. Klein en makkelijk in te klappen. Ook de wielen kunnen er makkelijk af vergeleken met de andere (kan wel, maar je moet de halve wagen slopen) en hij rijdt geweldig (met 1 hand zelfs nog licht)
1 nadeel, heb geen idee waar je die kunt kopen. De wagen komt van oorsprong uit spanje (wat ik begrepen heb). Ik heb hem op marktplaats gekocht, zonder maar een greintje spijt.

Hopenlijk kan je hier wat mee!
Succes!
Groetjes Bertine

Hey wat handig dank je wel!

De mirena is er inmiddels uit, dus over een half jaar zien we wel hoe we er voor staan.

Van de 16 kg is er 6 af, in 3 maanden tijd, dus nog 10 te gaan!!!

Als anderen nog aanvullingen hebben, dan graag!

Groetjes!

Terug
Bovenaan