Stel hier al je vragen, geef je tips en help anderen etc

hoi hoi

alvast een na-de-bevalling-blogje

Wie heeft er vragen, iedereen vast wel
ik heb er in ieder geval genoeg

* krampjes! na venkelwater en infacol heb ik nu VSM Cinababy en die werkt bij mijn meiske, het is bij elke baby een zoektocht en handig om te weten wat er allemaal is.
* hoeveel voeding is normaal per dag? mijn dochter is 3,5 week en drinkt 60ml per fles en 500ml per dag
*dag/nachtritme ik hoefde niks te doen, zij had het al in de gaten en ook minderen met nachtvoedingen ging vanzelf. nu is het 1 nachtvoeding en elke ochtend wakker, ook later in de middag is ze vaak even wakker
*wat is normaal? mijn meiske wil geen lakens of dekens, en kruipt het hele bed door, daarnaast kan ze op zij en rug rollen en ook al op de buik
* wat doe je met dat hartverscheurende gehuil? mijn tip: probeer op een ander tijdstip na te denken wanneer en hoe vaak het gebeurt. Mijn meiske bleek elke avond een huiluurtje te hebben, huilen en krampen en ik kon niks doen, maar toen ik het wist was ik een stuk rustiger. nu met VSM zijn de krampen minder en ook de huiluurtjes!!!!

Succes iedereen en kom maar op met tips en vragne

zo plaats ik zelf ook nog de 1e reactie:

Hoe overleven jullie deze hitte met de kleine?

in huis word het ook errug warm, airco hebben we niet. en dit weekend wordt het rond 35 graden!

Mara slaapt veel in de gang, dat is onze koelste plek in huis, verder overal ventilatoren aan en Mara zo neerleggen dat zij niet op de tocht ligt. Extra keer in badje en hooguit luier en rompertje aan, die vangt nog wat zweet op. Ik controleer haar lijfje goed en smeer alle rode plekjes in met sudocreme want met die hitte heeft ze wel last van de luier en in haar nekje hittepuistjes. extra flesje met water voor af en toe tussendoor (30ml verdeeld over de dag) Nu hopen dat ze het zo een beetje volhoudt.

allereerst even antwoord op je vragen:

aleiyah is nu 5 weken precies. ze krijgt nu 120ml per fles, 6 flessen per dag, en de nacht 100ml.
met 3 weken zaten wij al op de 100ml. ze is een echte hongerlap en krijgt ook voeding voor hongerige baby's. met 4 en een halve week zijn we omhoog gegaan op aanraden van t cb.
t ligt aan hoe zwaar je kindje is, wat ze aan voeding mag hebben. aleiyah is nu 4 kilo.

wat is normaal??? met een kind is niks normaal! of juist alles normaal, tis maar net hoe je het bekijkt hahaha.
de een is veel sneller dan de ander, je kan geen 1 kindje met elkaar vergelijken!
nathalia wilde ook niet onder de lakens liggen, die deed ik altijd een slaapzakje aan (winterkindje) aleiyah gaat juist niet slapen als ik geen dekentje over haar heen doe! aleiyah moet ik ook niet op haar zij leggen want ook zij kan op haar buik rollen (doodeng als ze in bed ligt en ik haar dus niet in de gaten kan houden)

wat betreft t huilen: aleiyah huilt dus heel erg veel. heel vaak gewoon om aandacht! soms laat ik haar gewoon even huilen. ze moet leren dat ik haar niet bij elk huiltje oppak! soms gaat het ook niet, want dan ben ik met nathalia bezig, of mn eten of wat dan ook.
wel let ik altijd heel goed op wat voor huiltje het is, want die heb ik inmiddels ook al onder de knie. k weet precies waneer ze huilt als ze honger heeft, waneer ze huilt als ze aandacht wilt of als ze huilt als er iets aan de hand is (bv krampen)

en de hitte.... vandaag zijn we binnen gebleven! we stonden vanochtend om 9 uur al bij de winkel, om de boodschappen te halen half 10 waren we thuis en vanaf dat moment binnen gebleven! had nathalia belooft dat ze in t badje op t balkon mocht spelen, maar dat heb ik toch maar niet gedaan. t was gewoon niet te genieten buiten!
allebij de kids doe ik met een washandje en koud water even "wassen"elk uur. zodat ze even kunnen afkoelen. heerlijk vinden ze dat allebij.
aleiyah krijgt soms nog een slokje water tussendoor en nathalia moet van mij oo kveel drinken.

ze heeft last van haar luier zeg je, is dat door de hitte? en wat bedoel je precies met last?
als ze in de box ligt, leg dan zo'n matje neer voor t verschonen en een lakentje erover en laat haar lekker in haar blote billen liggen. kan alles lekker luchten :D

dan nu mijn vragen:
hoe vaak gaan jullie kids in bad?
aleiyah elke ochtend en soms 2 keer per dag, als ze zich helemaal heeft onder gespuugd

hoe vaak verschonen jullie het bedje?
ik doe de hydrofiel luier die onde rhaar hoofdje ligt na elk slaapje verschonen aangezien ze vaak nog wel een beetje spuugd en de hoeslaken en t lakentje om de dag.

hoe vaak koken jullie de spenen en flessen uit?
doe ik ook elke dag nog maar ik heb begrepen dat dat alleen maar de eerste week hoeft???

misschien een tip voor tijdens het huiluurtje:
baby massage! aleiyah reageert er heel goed op. k doe dat met olie van natusan.

liefs, do

hoi Dotjuh

goeie tip van dat matje eronder en luier uit, dat ga ik straks doen, en met washandje is ook slim. ik leg overal al een handdoek onder zodat dat het vocht kan opnemen. ik ben wel druk met dit weer, 4 katten 6 papagaaien en 1 baby koel houden en dan mijzelf nog.

Mara huilt vooral ivm krampjes, ik was net even uurtje weg en manlief paste op, heeft ze alleen maar gehuild hihihi en toen ik er was had ze de volste luier ooit, ze was een uur bezig met persen!
maar met de VSM is het stukken beter en ik heb nu een schommelstoeltje, kleine krampjes? dan het stoeltje en slaapt ze zo.

Mara heeft haar huid rood, de billen en daar waar de luier om haar beentjes zit, dus dat houd ik in de gaten en smeer ik met zinkzalf in, ook haar hittepuistjes in de nek smeer ik in.

badje was 1x in de 2 dagen maar nu vaker om lekker af te koelen, zeker na een huilbui, dan maakt zij zich zo druk dat ze nog warmer aanvoelt.

bedje verschonen, ehm na 3 weken nog niet gedaan, is amper gebruikt en de dekens al helemaal niet. haar reiswiegje is wel verschoond maar ze spuugt amper en gebruikt geen dekens dus eigenlijk alleen hoeslaken verschonen. ik heb geen luier onder haar hoofdje.

Massage bij een onrustig kind wordt vaak afgeraden, maar als het kind er juist rustig van wordt waarom niet? die van ons is dan te druk en ergert zich dan aan het gefriemel.

uitkoken doe ik elke dag, ze had spruw en dan moet dat wel. Ik had na de bevalling een zware keelinfectie wat als spruw uitzag maar dan heel heftig met zwellingen, wonden, koorts enz en ik was bang dat zij dat ook zou krijgen. daarom netjes elke dag uitkoken.

Flesvoeding vraagje: hoe bevalt dat jullie?
ik heb nutrilon gehad wat prima bevalt
ik heb friso weekje gehad maar die klontert mij teveel en nu gebruiken wij voortaan altijd kruidvat merk
die bevalt goed. nutrilon is goed maar bijna 2x zo duur

hoi

voor de luieruitslag heb ik ook nog een tip: bepantene erop smeren. wij gebruikte eerst ook zinkzalf maar dat hielp helemaal niet, nu gebruiken we bepantene en is het helemaal over.

onze kleine heeft ook last van warme weer,
zweer erg veel (doen jullie babys dat ook?)
haar vader zweet ook super veel altijd...
heb dus ook overal van zo`

hoihoi

lekker veel met een koud washandje aan de slag gaan :D en extra water geven.
(moeten ze t wel lusten want aleiyah lust geen water whahaha krijg t er wel met moeite in, maar lekker vind ze t niet)

bepanthene is idd erg goed spul. gebruikte ik bij nathalia. toen gaf ik bv en dat spul is ook erg goed tegen kloven enz dus had ik 2 vliegen in 1 klap.

maar t allerbeste is gewoon lekker die kleine in der blote billentjes laten liggen, en niks erop smeren. kan t lekker doorluchten, en helen.

flesvoeding bevalt me prima. moet zeggen dat ik er in t begin wel spijt van had, dat ik geen bv gaf.
(heb die keuze gemaakt omdat t veel tijd kost, en heel vaak is en nathalia zich dan achter gesteld kan voelen omdat ik zoveel met aleiyah bezig zou zijn) k geef nutrilon voor hongerige baby's op aanraden van t cb. (in t begin gaf ik ah eigen merk, standaard)

hoeveel slapen jullie kids gemiddeld op een dag? (nacht niet meegerekend)
aleiyah maar heel weinig. zijn allemaal hazenslaapjes. bij elkaar opgeteld zo'n 4 uur per dag (van 8 tot 23.00)

liefs, do

luieruitslag, dan denk ik aan bultjes of zo, haar huidje is alleen rood, dat heb ik ook waar de huid tegen elkaar komt en met dit weer dus erg warm wordt.

gister heeft ze supergoed gedronken, 8 voedingen incl nacht en 4x 90 ml, ze kan het dus wel hihihi ze begint beter te drinken ipv 30ml en dan slapen

dadelijk weer blote billetjes hihihi, ze slaapt goed met dit weer. gelukkig, ze zweet wel veel, dus overal hydrofiel luier onder.en zoveel mogelijk laten drinken. Mara is wakker tussen de voeding van 10-13 uur en tussen 16-19 uur en de rest is wisselend, afhankelijk van krampjes en haar energie.

groetjes

Terug
Bovenaan