Stelling

stelling 1: ik sport niet. Weet nog niet of ik iets ga doen zoals bv zwangerschapsgym, maar wil in ieder geval wel blijven bewegen, fietsen en wandelen.

stelling 2: het is wel de bedoeling om ongeveer 6 maanden bv te geven. Hoe het in de praktijk uitpakt merk ik dan wel weer.

stelling 3: kraamvisite, vrienden ed mogen zo de baby vasthouden, geen enkel probleem.

stelling 5: zou ik niet doen, zeker de eerste maanden niet. Dieren zijn nooit te vertrouwen en kunnen misschien wel heel jaloers worden door de komst van de kleine. Kinderen onder de 12 jaar staan altijd lager in rangorde dan de hond zelf....

stelling 6: bijvoeding zou ik pas geven na de 6 maanden ivm grotere kans op allergien voor de 6 maanden. Maar uitzonderen moeten er kunnen zijn als bv de gewone voeidng niet voldoende is.

nieuwe stelling: ik wil alleen mijn partner en verloskundige bij de bevalling.

Stelling 1: Ik volleybal nog steeds, maar houd daar voor de kerst mee op. Dan ga ik nog een beetje fitnessen om in beweging te blijven.

Stelling 2: Ik hoop in ieder geval 6 maanden BV te geven, maar je weet nooit hoe het loopt.

Stelling 3: Geen idee hoe ik mij voel bij het van hand naar hand gaan van mijn kindje, maar vooraf denk ik dat kraamvisite hem/ haar gewoon mag vasthouden.

Stelling 4: Kleine zsm naar de eigen kamer (na de eerste week).

Stelling 5: Ik zou niet zo snel een hond bij de kleine laten, tenzij ik zeker weet dat ie er niet bij kan.

Stelling 6: Bijvoeding zou maar zo nodig kunnen zijn.

Stelling 7: Ik maak groente/fruit hapjes graag zelf: even in de blender en klaar. Maar het zal niet altijd mogelijk zijn om genoeg te maken, dus dan zullen er ongetwijfeld potjes in huis komen.

Stelling 8: Ja, ik wil alleen de verloskundige en mijn partner bij de bevalling.

Nieuwe stelling: Jouw kinderen mogen door een ander corrigerend (streng) worden toegesproken of (als ze klein zijn) vastgepakt (niet geslagen natuurlijk...).

Stelling 1; wij zwemmen elke maandag ochtend (ouder en kind), vanaf volgende week ga ik ook zwanger zwemmen. Verder fietsen en lopen naar school(vanaf 7 dec elke dag) en naar de winkel.

Stelling 2: ik ga zeker 6 mnd bv geven en ook zeker wel langer, minimaal 2 jaar en langer als de kleine en ik ons er wel bij voelen

stelling 3:zeker niet iedereen mag de kleine vast houden, de andere 2 werden pas in de loop van de 1e week door opa's en oma 's vastgehouden.

stelling 4: zo lang de kleine s nachts drinkt in iedergeval (een deel van de nacht) bij ons op de kamer. de nu nog jongste ging op een gegeven moment s avonds naar zn eigen bed en dan in de loop van de nacht bij ons op de kamer.
Voor de 1e 6 maanden wil ik van het wiegje een co-sleeper maken, lekker makkelijk niet aldoor uit bed hoeven.

stelling 5: wij hebben geen hond, maar ongeacht welke hond zeker niet alleen bij ee baby

stelling 6: bijvoeding vanaf 6 maanden, eerder heeft de kleine voldoende aan bv en ook ivm allergieen en dan nog blijft de borstvoeding tot het 1e jaar de belangrijkste voeding.
Bij de 1e adviseerde het cb ook eerder bijvoeding, maar dat hebben we niet gedaan, hij was tevreden met wat hij kreeg.

stelling 7: ik maak geen hapjes/prakjes zelf, onze kleine zal mee eten met wat wij eten (ok uitzonderingen daargelaten, dan wel iets appart gekookt). Onze kleine gaat net als zijn broertjes eten volgens de Rapley methode (grove stukken vaste voeding in de hand).

stelling 8: ik wil alleen de verloskundige, mijn partner en de kraamhulp (als ze er al is) bij de bevalling

stelling 9: het hangt van de situatie af. over het algemeen heb ik er niet heel veel moeite mee dat een andere ouder of opa/oma aangeeft dat iets niet mag. Vooral als ik het bijv zelf niet gezien heb en een ander wel.

Stelling 10:
als ik weer aan t werk ga blijf ik borstvoeding geven (hetzij zelf voeden onder werktijd, hetzij kolven onder werktijd).

Stelling 1: ik heb de eerste 2,5 maand niet gesport omdat ik zo moe was, nu doe ik weer aan yoga en dat kan ik nog redelijk lang volhouden als het goed is!

Stelling 2: ik ga waarschijnlijk geen borstvoeding geven

Stelling 3: Niet iedereen mag de kleine zomaar vasthouden, opa's en oma's is natuurlijk een ander verhaal

Stelling 4: Ik weet nog niet of ik de kleine op onze kamer ga laten slapen, mijn gevoel nu zegt Nee!

Stelling 5: Wij hebben 2 duitse herders (buiten) en ik vind ze heel lief maar ik zou ze absoluut niet alleen laten met mijn kind!

Stelling 6: Ik ga waarschijnlijk geen borstvoeding geven dus bijvoeding is niet van toepassing.

Stelling 7: Zelf maken? Alleen als wij iets eten wat echt niet goed kan zijn voor de kleine, maar verder mag die gezellig mee-eten. Tot die tijd komen er gewoon potjes

Stelling 8: Ik wil alleen mijn partner, de verloskundige en de kraamhulp bij de bevalling. Evt. had ook de stagaire van de vk nog mogen komen maar mijn partner wil dat niet zo graag

Stelling 9: Ik heb nog geen idee....Ik denk dat het aan de situatie ligt en aan wie het dan doet.

Stelling 10: Niet echt op mij van toepassing

Nieuwe stelling:
"Kinderen moeten niet naar het kdv maar naar opa's en oma's als de ouders zijn werken" (ik had hier laatst een discussie over met een vriendin, ik ben het er zelf niet mee eens!!)

Stelling 1: Na 6 weken gestopt met basketbal, was misselijk en werd de periode erna gewoon te moe om nog te sporten. Nu ook niet meer gedaan, omdat manlief het niet meer wil en het te heftig vind om door te gaan (ben nogal fel)

Stelling 2: Weet nog niet wat ik ga doen, waarschijnlijk ga ik bv proberen, maar kijk het allemaal gewoon wel aan.

Stelling 3: Naaste familie mag de kleine natuurlijk vast houden !!

Stelling 4: Nee laat de kleine niet op onze kamer slapen. Heb ten eerste ook geen wieg en ik laat het het liefst gelijk wennen in eigen kamertje. Onze slaapkamer is wel naast de babykamer :)

Stelling 5: Hoe lief honden ook zijn, je mag ze nooit vertrouwen vind ik.

Stelling 6: Zou het niet weten nu. Ligt denk aan de situatie op dat moment.

Stelling 7: Op het werk (kdv) geven wij altijd zelf gemaakte fruit. Denk dat ik dit thuis al wel ga doen, tenminste als er de tijd voor is. Vind het zelf ook namelijk lekker !!

Stelling 8: Sowieso verloskundige en partner en misschien ook mijn mkoeder, maar dat zien we allmeaal tegen de tijd wel.

Stelling 9: Straks gaan de opa's en oma's oppassen dus die sowieso.

Stelling 10: Nee blijf dit niet zolang doen ,als ik het al ga doen. Weet dit namelijk nog niet !!

Stelling 11: Werk zelf als leidster op een kinderdagverblijf dus ik zeg natuurlijk onzin. Als de opa's en oma's het willen doen is het mooi meegenomen. Maar kinderen hebben het reuze naar hun zin op een kdv hoor, ze worden de hele dag vermaakt en goed voor ze gezorgd.

Nieuwe stelling: Zou ik eigenlijk niet weten, sorry !!

Terug
Bovenaan