Hej, leuk!
Oei al een heleboel stellingen.. waar zal ik dan eens op antwoorden?
* ziekenhuis zowiezo, hier in Zweden is thuis bevallen not done, men is erg bang voor risico's en de aftsanden zijn te groot om vlk eropuit te sturen. plus dat de standaard vlk geen bevallingen mogen doen. Daarvoor moet je een speciale opleiding volgen, en 50 beavallingen in het zieknhuis gedaan hebben.
*BV, heb ik drie keer gedaan, nu dus ook weer als het goed gaat.
* heb eigen bedrijfje aan huis, dus ik kan mijn eigen tijden indelen. Gaat het goed, werk ik. Gaat het niet, dan niet.
* Geslacht wil ik absoluut weten!
* nieuwe en oude kleding
* buik is ok
* ben al thuis
* eigen roepnaam, wel twee namen.
* iedereen mag weten wat t wordt, dan kunnen de opa's en oma's in NL lekker opscheppen en meeleven.
* Wel nekplooimeting gedaan, uitslag komt morgen
* geboortekaartje direkt versturen
* pret echo, 3D, een 18 weken echo medisch (hier standaard)
* geen van beide, in Zweden is mama het eerste jaar thuis. daarna dagis, soort kinderdagverlijf.
* kraambezoek van opa's en oma's en nieuwsgierige vrienden die het er voor over hebben om 1000 km te reizen!
* Voorkeur meisje. Heb twee jongens en een meidje. Vind het zo leuk.... maar je mag zoiets nooit hardop zeggen he...
----Nieuwe stelling: baby op je kamer of eigen?
Mijn antwoord: bij ons op de kamer in een eigen wiegje aan mijn kant 🙂 ook dat is hier héél gewoon, men vindt het raar dat we in nL een baby alleen op zijn-haar kamer leggen. Ik vind t zelf erg praktisch ivm de nachtvoeding aan de borst. Hup uit de wieg, hup in de wieg. Wel in eigen wiegje, want ons bed is erg smal en ik ben bang dat mijn man dan op de kleine uk gaat liggen: erg he... Liefs Pippi