Stellingen

Wij gaan wel een pretecho doen. Bij de eerste ook gedaan en dat was helemaal geweldig. Nog lekker even extra genieten van je kleintje en het is een leuke herrinnering voor later.

Nieuwe stelling:

Geboortekaartje meteen versturen of nog even wachten

* ziekenhuis bevallen
* Borstvoeding (proberen)
* 3 dagen werken
* Geslacht willen we wel weten
* 2e hands baby kamer van mijn zusje :D
* Nieuwe kleding
* Geen pijnbestrijding (denk ik)
* Positie kleding & leggings, jurkjes tuniekjes (top mode dit jaar!)
* Zeker geen hekel aan, puur vrouwelijk!
* 4 weken voor tijd verlof
* Zelf een naam bedenken.
* Oei lastig deze, geheimhouden maar of dit lukt...
* Nekplooi meting en nu vruchtwater punctie
* Geboorte kaartje meteen versturen, de hele wereld "moet" het weten ;-)
* Pret echo!!

Nieuwe stelling: Gast ouder of kinderdag verblijf.

*Geen pretecho, door teweling krijg ik al iedere 3 weken een echo, dus vindt het niet nodig. Maar nu ik erover nadenk, misschien toch een 3d echo. :)
*Geboortekaartje meteen versturen, wel met kraamfeest, dus niet meteen bezoek
*Na heel lang wikken en wegen, Gastouder

Nieuwe stelling:

Kraamfeest of kraambezoek ?

* ziekenhuis bevallen
* FLES!!
* voorlopig niet werken
* Geslacht willen we wel weten (as zaterdag al!)
* kamer van de 1e!
* Nieuwe kleding
* Pijnbestrijding? GRAAG!
* Veel leggings en tunieken
* trots op mijn buik!
* ik ben u al thuis
* Zelf een roepnaam bedenken, 2 doopnamen met vernoeming
* Iedereen mag weten wat het wordt!
* geen nekplooimeting
* Geboorte kaartje meteen versturen, de hele wereld "moet" het weten ;-)
* Pret echo!! Met 16 weken voor het geslacht!
* voorlopig nog niks..
* ben ik nog niet helemaal over uit

nieuwe stelling: Lichte voorkeur voor een jongen of meisje?

Hej, leuk!

Oei al een heleboel stellingen.. waar zal ik dan eens op antwoorden?
* ziekenhuis zowiezo, hier in Zweden is thuis bevallen not done, men is erg bang voor risico's en de aftsanden zijn te groot om vlk eropuit te sturen. plus dat de standaard vlk geen bevallingen mogen doen. Daarvoor moet je een speciale opleiding volgen, en 50 beavallingen in het zieknhuis gedaan hebben.
*BV, heb ik drie keer gedaan, nu dus ook weer als het goed gaat.
* heb eigen bedrijfje aan huis, dus ik kan mijn eigen tijden indelen. Gaat het goed, werk ik. Gaat het niet, dan niet.
* Geslacht wil ik absoluut weten!
* nieuwe en oude kleding
* buik is ok
* ben al thuis
* eigen roepnaam, wel twee namen.
* iedereen mag weten wat t wordt, dan kunnen de opa's en oma's in NL lekker opscheppen en meeleven.
* Wel nekplooimeting gedaan, uitslag komt morgen
* geboortekaartje direkt versturen
* pret echo, 3D, een 18 weken echo medisch (hier standaard)
* geen van beide, in Zweden is mama het eerste jaar thuis. daarna dagis, soort kinderdagverlijf.
* kraambezoek van opa's en oma's en nieuwsgierige vrienden die het er voor over hebben om 1000 km te reizen!
* Voorkeur meisje. Heb twee jongens en een meidje. Vind het zo leuk.... maar je mag zoiets nooit hardop zeggen he...

----Nieuwe stelling: baby op je kamer of eigen?
Mijn antwoord: bij ons op de kamer in een eigen wiegje aan mijn kant :) ook dat is hier héél gewoon, men vindt het raar dat we in nL een baby alleen op zijn-haar kamer leggen. Ik vind t zelf erg praktisch ivm de nachtvoeding aan de borst. Hup uit de wieg, hup in de wieg. Wel in eigen wiegje, want ons bed is erg smal en ik ben bang dat mijn man dan op de kleine uk gaat liggen: erg he... Liefs Pippi

Baby op je kamer of eigen?

Wij hebben onze dochter 1 maand bij ons op de kamer laten slapen daarna gewoon in dr eigen kamertje.
Dat willen we nu bij de 2e ook weer doen.

Volgende stelling:
Wel of geen zwangerschapsgym?

Wel zwangerschapsgym!
Dan kan ik 1 uurtje in de week heel bewust bezig zijn met deze beeb, ipv alleen maar bezig zijn met die rondrennende bijna kleuter van ons, haha

Volgende stelling
Zelf geboortekaartje ontwerpen of een standaard model?

Poeh wat een hoop stellingen!

*thuis bevallen (de vorige keer in het ziekenhuis bevallen, ik wil het dit keer eens thuis proberen als het kan).
*borstvoeding, maar wil dit maar een paar maanden doen. De vorige keer 3 maanden maar was me eigenlijk te lang. Ik vond er ook niets aan!
*werken (20 uur, zoals nu)
*zeker het geslacht weten!!
*Meubels hebben we nog van de eerste, maar ga er nog een kast bij kopen. Overigens heb ik geen babykamertje uit een babyzaak, maar een allegaartje :) Waaronder trouwens de commode waar zowel mijn moeder als ik opgelegen heb als baby!
*Mix van vorige kleding en nieuwe (als we tenminste weer een dochter krijgen, anders wordt het nieuwe kleding natuurlijk)
*Tunieken en positiekleding. Ik hou niet van leggings en jurkjes.
*maakt me niet zoveel uit, zolang die borsten niet zoveel groeien (ik heb normaal al cup E dus dat vind ik niet zo fijn)
*Graag pijnbestrijding als het kan! De eerste keer ook ruggenprik gehad...heerlijk!
*Geslacht wordt meteen openbaar gemaakt :)
*wel nekplooimeting (en die was goed!)
*geboortekaartjes meteen versturen. Ik verwacht toch niet de eerste week veel bezoek omdat we dat van te voren al kenbaar maken (bij de eerste was dat ook erg fijn). Alleen ouders en broer/zus.
*Pretecho!
*kdv (bevalt prima)
*Kraambezoek. Ik vind zo'n kraamfeest niks. Ik doseer het liever en praat dan even rustig met iedereen.
*4 weken van te voren met verlof
*Niet vernoemen
*ik heb een lichte voorkeur voor nog een meisje maar heb het gevoel dat dit een jongetje is!
*Baby op z'n eigen kamer! Onze dochter heeft nooit bij ons op de kamer geslapen. Dat was ook beter voor onze eigen nachtrust ;)
*Geen zwangerschapsgym. Ik ben de vorige keer wel geweest maar vond er geen bal aan. Je moet wel echt geluk hebben met de andere deelneemsters.
*Standaard model kaartjes maar niet te zoetsappig :)

Poeh, ik ben erdoorheen!

Volgende stelling:
Wel of geen ooievaar voor het huis?

Terug
Bovenaan