Sterilisatie vriend ongedaan maken

<p>Hoi dames, Mijn vriend heeft uit zijn vorige relatie 2 kinderen en vanwege bepaalde zaken zich al jong laten steriliseren.. Nu willen wij een kindje samen en zullen wij dit in 2021 oppakken door te kijken bij de uroloog wat mogelijkheden zijn. Ik ben eigenlijk benieuwt of jullie een vergelijkbare situatie hebben om samen wat te sparren of ervaringen te delen. Ik heb al veel gop internet gekeken maar kwam nooit op een juist forum terecht, hopelijk hier wel.</p>
 
Ik heb zelf niet de ervaring bij de partner maar werk wel op de afdeling waar deze ingreep wordt gedaan. Het is mogelijk de zaadleiders weer te verbinden. Dit noem je Vaso vasostomie. Maar ook een kans dat dit niet lukt. Hij zal dus zeker weten dan geopereerd moeten worden. Na 3 maanden weer zaadcontrole of het is gelukt of niet.
 
Hoi, mssn dat ik je wel iets meer kan vertellen. Hier soort van dezelfde situatie. Partner heeft het na zo’n 3 jaar ongedaan laten maken en met succes. Was zelf een half jaar na de ingreep zwanger. Dus wat dat betreft zeker een aanrader :) . Wel is er een kans dat het niet lukt uiteraard wat vooral afhangt van hoe lang de man al gesteriliseerd is. De slagingskansen schatten ze ook samen met jullie in ten tijde van de eerste afspraak. Veder neemt het herstel na de operatie wel wat tijd in beslag, echt rustig aan doen maar dat is t waard!! Oh en een zorgverzekering uitkiezen die de ingreep vergoedt. Heel veel succes!!!
 
Hoi,
Fijn jullie reacties, dankjewel!
Wij gaan zijn zorgverzekering nu aanpassen en begin volgend jaar een afspraak maken.
Ik vind het erg spannend?.
 
 
Leuk om deze tegen te komen. Ik ben nu bijna 2,5 jaar samen met mn vriend. We hebben alle 2 3 kids uit onze vorige relatie maar ik wil heel graag n kleine van ons samen. Hij heeft in oktober een hersteloperatie gehad. We moeten de uitslag nog krijgen of alles weer werkt. Dit horen we morgen eindelijk

Hij vond het na de operatie wel tegenvallen allemaal ?
 
goedeavond,
Wij hebben inmiddels de operatie ondergaan, Juli 2020 heeft het plaats gevonden. Inmiddels zonder resultaat er zijn inmiddels 3 zaad onderzoeken geweest in 3 verschillende ziekenhuizen maar allemaal zonder resultaat.
We zijn momenteel in een ander traject begonnen, waarbij mijn man opnieuw geopereerd word de zogenoemde Mesa operatie. Helaas staat er voor deze operatie een behoorlijke wacht tijd minimaal 6 maanden en daarbij word hij al enige tijd niet uitgevoerd ivm corona. Dus onze liefde bezegelen met een kindje van ons samen, laat nog even op zich wachten.
 
 
 
Hallo :) ik heb even meegelezen en mijn vriend hier ook in november een herstel operatie ondergaan, mijn vriend heeft al 2 tieners uit een vorig huwelijk maar ook wij willen samen graag een kleine om ons gezinnetje compleet te maken. Mijn vriend was 6 jaar gesteriliseerd en ik ben 25 en mijn vriend 37 wij hadden een slagingskans van 87 procent en de operatie was bovenverwachting van de arts zeer goed gelukt 2 maand later zaad laten controleren en BAMM! ER WAS ZAAD!! WHOEHOE!!
Nu ben ik sinds september vorig jaar van de pil af en ben ik bang dat het probleem nu bij mij ligt. Vanaf m'n stop datum van de pil heb ik een cyclus van 45 dagen of langer.. Nu heb ik een cyclus van 53 dagen en ben nog niet ongesteld.... 1 maart na de ha maar hoop op een verwijzing na de gynaecoloog. 
 
 
 
Ik zie dat de berichten al enige tijd geleden zijn geplaatst. Toch heb ik een vraag. Mijn vriend en ik hebben vaak gesprekken over de toekomst. Hij heeft al 2 kinderen uit een vorig huwelijk en heeft zich 2 jaar geleden laten steriliseren. Nu raad je het al, ik heb een kinderwens. Al is dit niet meteen en heeft het geen haast maar mijn vriend blijft vol vertrouwen hebben dat het terug te draaien is. Wat ik na veel onderzoek ook in zie al vind ik het risky om lang te wachten met die stap. Niet zo zeer dat ik nu of snel kinderen wil maar in mijn hoofd is het langere wachten alleen maar meer riskant. Stel ik wil met 3/4 jaar kinderen. Dat zou betekenen na ongeveer 5/6 jaar sterilisatie de ingreep doen. Zijn hier successen mee?
 
Terug
Bovenaan