sterilisatie

Hoi Linda,

Mijn man is afgelopen zomer gesteriliseerd maardat was geen succesverhaal (geen enkele man in onze omgeving durft nu nog).Hij heeft er echt maanden last van gehad maardat is uitzonderlijk hoor. Bij hem waren de zaadleiders moeilijk te vinden die lagen vrij dipe zodat ze ook bijna 11/2 uur is bezig geweest. Ze (arts-assistent) had ook gewoon de uroloog erbij moeten halen maar ze was een beetje eigenwijs. Ze waarschuwde mijn man wel dat hij vrij veel pijn zou krijgen.. en bedankt.

Voor de man is in het algemeen een minder grote ingreep dan voor de vrouw aangezien er bij de vrouw echt een laparoscopie voor nodig is wat ook anesthesie technisch toch  een grote ingreep is dan een sterilisatie bij deman. Ook een sterilisatie bij de man is terug te draaien (als het niet te lang geleden is tenminste) maar de kans op succes is niet altijd groot.

Als jullie het echt willen kan de ha dat echt niet tegen houden hoor en ik begrijp het gevoel goed dat je bang bent om toch zwanger te worden. Dat kan trouwens bij een sterilisatie ook nog gebeuren maar de kans is heel klein ( 1-3% geloof ik).

Nou succes bij alles

groetjes chimene

Hoi Chimene,

Bij onze overbuurman was het ook niet zo'n succes. De anasthesist heeft de verdoving in zijn been laten vallen. Echt heel cartoon achtig zo rechtop in zijn been. Ze ging er toen vanuit dat het wel verdoofd was en maakte de snee, het bleek niet verdoofd dus de buurman schreeuwde het uit. Toen zei ze doodleuk, nu hoef ik nog maar 1 sneetje dus dat kunnen we net zo goed ook zonder verdoving doen . Na de ingreep is hij bij de lift flauwgevallen van de pijn. Mijn man kent dit hele verhaal en gaat toch, de held.
En dat de kans toch nog aanwezig is, ook al is die klein, is met de pil ook. We hebben al wel gezegd dat als ik dwars door de pil of de sterilisatie toch zwanger zou worden wij er alles aan gedaan hebben. Het zieltje van dat kleintje wilt dan schijnbaar zo graag bij ons komen wonen dat het dan ook welkom is. Dat  staat wel vast voor ons. Maar liever niet dus.

groetjes LInda

Hoi Linda,

ik ben ook nu aan depil hoor. Dubbel beschermd hopen we dan maar.
Enne wij hebben hetzelfde gedacht met Levi hoor, blijkbaar hoorde hij ook gewoon bij ons maar nu willen we het echt niet meer.

groetjes chimene

Hoi Linda,

Mijn werkgever heeft het laten doen en is 1 dag thuis geweest en daarna weer aan het werk. Wel had hij een paar dagen last.

En als vrouw kan je het ook laten doen, mijn schoonzus heeft dat gedaan. Wel heeft ze ook een spiraaltje. Het is iets zwaarder dan bij een man, maar volgens haar goed te doen.

groetjes Maris

Ik reageer niet zo vaak meer,maar hier wil ik toch wat over zeggen.
Wij hebben iets meer dan een jaar geleden ook de keuze doorgezet om het knipje te laten zetten.
Mijn man heeft er wel goed last van gehad toen ze het net hadden gedaan,maar hij heeft nooit echt een hoge pijngrens gehad.Vrijdags gebeurd en maandags weer aan het werk,maar dan geen zwaar werk.Het enige wat ons tegenviel was de tijd die er nog overheen moest gaan voordat er echt geen levend zaad meer wordt gevonden,3,5 maand.
Onze huisarts deed er helemaal niet moeilijk over,maar wij hebben dan ook al 3 kinderen.Wel waren we samen naar de huisarts gegaan om de doorverwijzing te vragen.Volgens mij hebben ze wel een leeftijsgrens (in ieder geval bij vrouwen) van 30 jaar.

Hopelijk heb je er wat aan!

Groetjes Jessica

Hoi Jessica,

Heel erg bedankt voor je reactie. Mijn man heeft best een hoge pijngrens normaal gesproken, maar weet natuurlijk niet hoe dit zal zijn. Hij is in ieder geval niet iemand die lang thuis zal blijven, maar hij is wel timmerman dus dat zal niet heel handig zijn want hij kan niet makkelijk even gaan zitten. Wij gaan ook samen naar de arts om het te gaan vragen. Dit om duidelijk te maken dat we er samen achter staan. Wij zijn 32 en 33 dus ik ga er vanuit dat dat geen probleem op zal leveren. Bedankt voor je reactie. Heel fijn om te horen van mensen die er ervaing mee hebben

groetjes Linda

Terug
Bovenaan