sterilisatie

Ik wil me laten steriliseren omdat we na twee gezonde dochters toch echt geen kindjes er meer bij wilen. Vanmorgen naar de gyneacoloog geweest, je hebt eerst een gesprek namelijk. Hij gaf aan even goed na te vragen of mijn verzekering het wel vergoedt. We zijn alleen basis verzekerd dus je raadt het al: geen vergoeding hiervoor! Het kost 1000 euro en dat vinden manlief en ik nogal wat, dus gaan we voor een Mirena spiraaltje en kijken we of we over 5 jaar het misschien doen. Ik vind het erg stom dat dit niet in de basisverzekering zit! Mochten jullie hierover nadenken, dan weet je alvast hoe het werkt.

Da's een goeie, zeg. Was er vanuit gegaan dat het volledig vergoed zou worden door mijn verzekeraar, maar zal het eens gaan uitzoeken!!
En wordt sterilisatie bij je man dus ook niet vergoed? :) zou een goeie reden zijn om hém te sturen......

Da's een goeie, zeg. Was er vanuit gegaan dat het volledig vergoed zou worden door mijn verzekeraar, maar zal het eens gaan uitzoeken!!
En wordt sterilisatie bij je man dus ook niet vergoed? :) zou een goeie reden zijn om hém te sturen......

Ik heb meteen gekeken want dat zou ik wel heel krom vinden maar nee, bij hem wordt het ook niet vergoed. Wel is dat een stuk goedkoper, maar 300 euro als ik de verzekering moet geloven. Maar manlief houdt niet van naalden, pijn, operaties e.d. Hij durfde niet eens te kijken toen er bij hem bloed werd afgenomen...

ben het met jannetje eens.
maar wees er echt 1000000% zeker van he!
bij een man kan het evt nog terug gedraaid worden, maar bij een vrouw niet.

hier zitten we ook al vollop na te denken over anticonceptie of sterelisatie, maar mn dokter wilt mij niet eens stereliseren.
ben ik te jong voor, ze is bang dat ik spijt krijg.

liefs, do

ben het met jannetje eens.
maar wees er echt 1000000% zeker van he!
bij een man kan het evt nog terug gedraaid worden, maar bij een vrouw niet.

hier zitten we ook al vollop na te denken over anticonceptie of sterelisatie, maar mn dokter wilt mij niet eens stereliseren.
ben ik te jong voor, ze is bang dat ik spijt krijg.

liefs, do

Ik raad je ook aan om een jaar een hoger pakket te nemen zodat het wel volledig wordt vergoed, daarna gewoon weer terug naar alleen basis. Als je het ECHT zeker weet idd. dan he. Ook is het voor een man een veel minder grote ingreep, die staan zo weer buiten, Jij bent zwanger geweest, bevallen etc. en dan ook nog een sterilisatie... Misschien dat je man zich daar toch wat beter in kan verdiepen, of je er toch nog eens met hem over kan praten. Misschien kom ik daar wat 'hard" in over hoor, maar dat komt denk ik omdat wij er thuis ook over hebben gesproken en de discussie vrij hoog oploopt op zijn tijd....

Terug
Bovenaan