sterilisatie

Hoi,
Mijn man laat het hier doen, wel pas over een jaar of 2, een hoop op microscoopniveau,,haha,,dat er nog ooit een 4e komt!
Raar dat het niet vergoed wordt, scheelt uiteindelijk toch kosten zou je zeggen??

@Do, bij een man kan het ook niet zomaar ongedaan gemaakt worden, al is de kans wel groter als bij een vrouw!
En ik weet idd dat voor je 30e ergens een arts vinden die het doet (sterilliseren), heeeel heeel moeilijk zal zijn, een kennis(vrouw) van mij wilde dit namelijk, maar is niet te doen!
Ik zou idd ook gewoon volgende jaar een hoger pakket nemen, jaar daarop weer terug, dat ze maar de ..... krijgen,,haha
Ik zou het zelf trouwens niet willen!

Gr MJ

Wat een verschil in prijs, zeg! Ik heb bericht van mijn verzekering, en vanwege de aanvullende verzekering wordt het 100% vergoed bij een gecontracteerde zorginstelling (anders voor 80%).
Eigenlijk vind ik ook wel dat manlief moet, maar ik merk dat hij het eng vindt (hihi, net als veel mannen...) en er gebeurt maar niets. Hoewel ik het een raar idee vind dat er hier nooit meer een baby zal worden geboren, is het hier goed zo. Met 4 gezonde en bijzondere kinderen voel ik me de koning te rijk (en soms ook wel uitgeput, haha).

Even een vraagje, roodwitblauw. Heb je het over de 'gewone' sterilisatiemethode voor vrouwen (waarbij je onder narcose gaat) of over de nieuwe methode (Essure) waarbij je niet onder narcose gaat en de ingreep slechts 10 minuten duurt????
Zou er namelijk verschil in prijs zijn???

Nou, ik zit in de ene duurste verzekering, maar ook bij mij word het niet vergoed.
Wil het ook niet, heb 4 kids maar daar ik misschien nog wel 10 jaar vruchtbaar zal zijn en je niet weet wat de toekomst zal brengen kies ik er nog niet voor.Vind mezlef er te jong voor, als manlief (God en iedereen verhoede) dood neervalt en ik later een andere man tegen kom en we nog een kindje saampjes willen zou 't nog wel moeten kunnen...

Maar ja, wat doe je dan?Ik zit ook aan 't spiraaltje te denken, lat het waarschijnlijk binnenkort zetten in combintie met een uitstrijkje...
Groetjes Roos.

Ja dat heb ik ook, wat als, het hoeft niet, maar wat als er een moment komt dat ik toch nog een kind kan/wil krijgen dan zou het niet meer gaan moet er niet aan denken, bij geen knoop erin,,haha
Ben ook nog een jaar of 10-12 vruchtbaar denk ik, kan veel gebeuren in zo'n tijd!

Gr MJ

Ik weet het heel zeker, onze eerste zwangerschap ging namelijk na 20 weken mis, de tweede en derde zwangerschap vond ik doodeng, 9 maanden stress, ik durf het dus ook gewoon niet meer. De Essure methode kost 1600 euro trouwens, ik bedoelde dus de gewone.

Terug
Bovenaan